2020-11-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag har för mig att jag har läst fup. Har någon den kvar?
Jag har en kvaddad dator där den kan finnas och en firma ska rädda vad dom räddas kan, men det blir om några månader.
Hela fupen har tyvärr aldrig lagts ut här på Flashback, bara några sidor av den.
Senast redigerad av Ppal 2020-11-28 kl. 20:29.
Citera
2020-11-28, 20:32
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backFlach
Han är väl med i en tv-serie, kalla fall eller vad den heter, är en expert från usa med i programmet som ska lösa kallafall
Tittar på Svenska fall för FBI på tv4 Svensk dokumentärserie. Experterna Bo Åström och Mark Safarik tar sig an ouppklarade svenska mordfall.Hittar inte mordet på Malin där.
Är det borttaget?Varför i så fall?
Citera
2020-11-28, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Tittar på Svenska fall för FBI på tv4 Svensk dokumentärserie. Experterna Bo Åström och Mark Safarik tar sig an ouppklarade svenska mordfall.Hittar inte mordet på Malin där.
Är det borttaget?Varför i så fall?
Dom fick skit för att han hade friats men dom letade upp honom endå och sprang efter han. Så Tv4 tog bort avsnittet. Det var synd för dom hade även lagt upp rekonstruktionen med Olof vilket var väldigt intressant och obehagligt att se, dock var Olofs ansikte censurerat.
Citera
2020-11-28, 21:31
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ppal
Dom fick skit för att han hade friats men dom letade upp honom endå och sprang efter han. Så Tv4 tog bort avsnittet. Det var synd för dom hade även lagt upp rekonstruktionen med Olof vilket var väldigt intressant och obehagligt att se, dock var Olofs ansikte censurerat.
Är det nån som kan lägga ut avsnittet om Malin Lindström?Eller finns det på annat ställe?
Hoppas Olof lämnar Dna så vi får se hur oskyldig han är egentligen.
Citera
2020-11-28, 22:25
Medlem
Citat:
Är det nån som kan lägga ut avsnittet om Malin Lindström?Eller finns det på annat ställe?
Hoppas Olof lämnar Dna så vi får se hur oskyldig han är egentligen.

Finns på TPB. Säsong 1 avsnitt 2.
Citera
2020-11-29, 02:09
Medlem
darkaims avatar
Alltså det finns ju faktiskt rationella och tänkbara anledningar till varför Olof skulle kunna tänkas sig att vägra topsning även om han mot förmodan skulle vara helt oskyldig. En narcissistisk personlighetsstörning.
Citat:
"O.H:s uppträdande kan bero på olika faktorer som är svåra att överblicka (jfr rättsfallet NJA 1998 https://lagen.nu/dom/nja/1998s162"

Olof kan således vara av åsikten att polisen, rättsväsendet, malins föräldrar osv. har förstört hans liv genom att peka ut honom som en mycket sannolik mördare. I och med att han i närmare 25 år nu redan levt med den största kränkningen av alla som han knappast kan släppa, kan han ju anse att han likväl kan bära den resten av livet bara för att straffa och visa den enorma avsky han känner inför dem som förstört hans liv. Sen är det väl möjligt att han låter sig topsas efter Malins föräldrar död, om han gjort försök att rationalisera vad hans handlande gör mot hennes föräldrar kommit fram till att om dom aldrig fått Malin så hade hon aldrig kunnat gå på den där vägen den där dagen och blir därmed mest skyldiga av alla för det som gjorts mot honom.
Senast redigerad av darkaim 2020-11-29 kl. 02:11.
Citera
2020-11-29, 02:09
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Fan det är ju heeeeelt snurrigt. Han har ju hittat på en massa, han är ju som en Quick.

Jag tycker inte heller att någon skall dömas på de grunder åklagaren åberopar. Det kan mycket väl vara han, men den andra som omnämns, som också varit skäligen misstänkt, låter ju också som en rätt märklig prick.

Hoppas man kommer på ett sätt att ta DNA prov på honom i syftade att utesluta honom. Eller kanske man numer, med de utökade befogenheterna bör det gäller att söka databaser mot släktingar, kan hitta fram ändå.

Den för minnesexperten borde ju aldrig få ett enda uppdrag igen.

Vem var den andre som var misstänkt, namn?
Citera
2020-11-29, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Vem var den andre som var misstänkt, namn?
Han hade alibi. Vet inte namnet på han men han var inte från Husum.
Citera
2020-11-29, 10:23
Medlem
barkeepers avatar
Citat:

Om jag löser mellan raderna menade försvarsadvokaten att han var mer trolig som gärningsman, med aggressivitet mot kvinnor i bagaget, men jag kan ha missförstått.
Citera
2020-11-29, 12:12
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Finns på TPB. Säsong 1 avsnitt 2.
Funkar inte för mig.Finns säsong 1 del 2 på fler ställen?
Citera
2020-11-29, 12:20
Medlem
Citat:
Funkar inte för mig.Finns säsong 1 del 2 på fler ställen?

https://thepiratebay.org/description.php?id=20351360
Citera
2020-11-29, 12:52
Avslutad
Citat:

Var det mannen på bussen?

Svenska fall för fbi avsnittet var otroligt dåligt. Att dom dessutom sätter efter killen och påstår att dom har bevis för att han är skyldig är riktigt lågt så förstår varför dom var tvungen att plocka bort det. Finns andra program där dom är mer seriösa om du frågar mej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in