2020-11-28, 18:14
Medlem
Tomatpures avatar
Irriterande nja, men underhållande, att bli omkörd av förare som sedan korsar rätt in på avfart, motorväg, V70 60-talist och audi är väldigt bra på detta.
Annars kan det vara rätt irriterande med förare som inte bländar av innan mötet i tex backrön och skymda kurvor, ser jag dina helljus ser du mina och självfallet så går irriteringsgraden upp för varje bländad sekund.
Senast redigerad av Tomatpure 2020-11-28 kl. 18:25.
Citera
2020-11-28, 18:19
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Förare som vet att de behöver lägga sig i den hårdast trafikerade filen, men kör så långt de kan i en annan fil för att sedan försöka tvinga sig in. Never gonna happen, kioskmongon.
Finns det någon dygd kopplad till att spendera maximal tid i trafik?
Citera
2020-11-28, 18:23
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Dessa jävla idioter som tror att dom hinner in i rondellen, så dom slipper stanna och väja. Detta hände mig idag. Fick tvärnita för att inte ta arslet på bilen. När jag la mig på tutan i två minuter som det kändes, såg jag att det var en ung tjej i en sleten merca.
Du pressade ju troligtvis på gasen för att komma före den åt höger, var du tekniskt sett inte i rondellen än så har ni inga skyldigheter gentemot varandra.
Citera
2020-11-28, 18:37
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Finns det någon dygd kopplad till att spendera maximal tid i trafik?

Du har givetvis rätt. Varför inte bara köra i 150 knyck överallt, aldrig stanna och aldrig väja. Det går ju fortare!
Citera
2020-11-28, 18:45
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Du har givetvis rätt. Varför inte bara köra i 150 knyck överallt, aldrig stanna och aldrig väja. Det går ju fortare!
1, Föraren utsätter medtrafikanter och sig själv för risker många gånger högre än vid kontrollerbar hastighet
2. Större negativ klimatpåverkan, för den som bryr sig.
3. Ökat slitage samt förbrukning på bilen, berör föraren.

Du frågade.
Citera
2020-11-28, 18:59
Medlem
Blir sällan irriterade på andra, tutan hjälper inte så vet knappt om den funkar

BLir faktiskt mest irriterad på mig själv, när jag är på väg mot bilen kan jag tänka vad skönt det ska bli att åka i lugn och ro jag har gott om tid, i nästa minut är det första man gör på motorvägen en onödig snabb gasning vilket leder till en onödig omkörning

En bra tumregel är att hellre bromsa än att köra om, om det inte rubbar trafiken väsentligt
Citera
2020-11-28, 19:02
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Du pressade ju troligtvis på gasen för att komma före den åt höger, var du tekniskt sett inte i rondellen än så har ni inga skyldigheter gentemot varandra.
Jag var inne i rondellen men föraren trodde nog att hon skulle hinna pga att jag körde sakta.
Citera
2020-11-28, 22:22
Medlem
Mest irriterande i trafiken:
Lastbilschaufförer som kastar ut sin lastbil i omkörningsfilen på motorvägen trots att de ser att de håller på att bli omkörda.
Citera
2020-11-28, 23:26
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Haha ja detta ser man dagligen. Kan folk inte de mest simpla trafikregler?

Aldrig brytt mig om folk blinkar eller ej i rondeller, varför är detta ett problem? man ser ju var folk är på väg ändå i rondellen.
Citera
2020-11-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Mest irriterande i trafiken:
Lastbilschaufförer som kastar ut sin lastbil i omkörningsfilen på motorvägen trots att de ser att de håller på att bli omkörda.

Alltid undrat vilka de är. Är det 75-åriga Hilda som hatar på alla som inte håller skylltad hastighet? För det mest tydliga är ju när 2 lastbilar ligger paralellt i höger och vänster fil i samma hastighet och du vet att det inte finns något farligt framför, för du har just precis sätt när Hilda med våld slänger sig in i vännsterfilen och lägger bromsen på. Då kommer tutan och helljuset på i 60sek.

Nu så här i vinter tider hatar jag faktiskt mer på medelålders cyklister, 40-55 åriga kvinnor och män. De har inget på vägen att göra när det samtidigt finns cykelbana, fan vilka situationer det skapat mellan mig och mötande bilar i kvällsmörkret! Utanför stan så håller sig elskootrar i alla fall på cykelbanan, varför kan inte cyklister göra samma sak bara? Ni är smugda fittor!
Senast redigerad av fonzen 2020-11-29 kl. 11:42.
Citera
2020-11-29, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Aldrig brytt mig om folk blinkar eller ej i rondeller, varför är detta ett problem? man ser ju var folk är på väg ändå i rondellen.
Vi har varit inne på detta tidigare men du är väl antagligen en av alla dessa idioter som man får tvärnita för, när ni flänger rakt in i cirkulationsplatsen för att ni minsann anser er inneha telepatisk förmåga och "vet" var alla andra trafikanter är på väg. Just av denna anledning så har det blivit än mer viktigt att vara övertydlig med sin avsikt och dessutom gärna använda vänsterblink om man ska fortsätta i cirkulationsplatsen i kombination med högerblink när man ska lämna.
Citera
2020-11-29, 12:56
Medlem
Skräpfolk från våra kära förorter som sicksackar fram med gasen i botten på E4an, avslutar gärna med ett fyrafils byte vid Kista avfarten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in