2020-10-23, 20:32
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Folk tänker inte längre i trafiken. En person som segar sig med sin feta Audi behöver bara trycka lite lätt på gaspedalen så är han uppe i rätt fart. Problemet är att jag som kommer efter honom i min motorsvaga bil körandes i 70 behöver lite tid på mig att komma upp i 110 och det får jag inte pga idioten framför.

Jag hade samma problem med min lilla skitbil med inga hästkrafter alls. Bilen framför mig körde långsamt upp på påfarten för att sedan accelerera upp i rätt hastighet så fort han kom ut på motorvägen, jag som hade min moderna skitbil kom således ut på 110 motorvägen i 70 för att sedan ta lång tid på mig att komma upp i 110, bara för att personen framför mig inte ville accelerera snabbt nog på påfarten.
Citera
2020-10-24, 14:08
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Du kanske tycker det går bra, men vad tror du bilisterna bakom dig tycker när du segar dig ut på motorvägen? Lastbilar får köra max 90 km/h så det är inte jämförbart

Så du menar att det funkar bra när lastbilar kommer upp på motorvägen i 90 km/h, just eftersom dom inte får köra fortare? Det funkar dock inte när personbilar gör det, eftersom dessa får köra 120 km/h. Helt obegripligt resonemang.
Citera
2020-10-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Så du menar att det funkar bra när lastbilar kommer upp på motorvägen i 90 km/h, just eftersom dom inte får köra fortare? Det funkar dock inte när personbilar gör det, eftersom dessa får köra 120 km/h. Helt obegripligt resonemang.

Om man vill vara en stoppkloss i trafiken funkar det förstås att köra som du gör, dvs lika långsamt som en lastbil. Men om alla bilister körde som du hela tiden, ja då skulle det bli trafikstockning på motorvägen.

Som tur är har de flesta bilister förstått att man skall accelerera på påfarten så att man kommer upp i samma hastighet som bilarna på motorvägen innan man svänger ut. Jag har väl bara haft oturen att hamna bakom dig varenda gång.
Citera
2020-10-26, 13:05
Medlem
Det överlägset mest irriterande i trafiken är muhammedaner, därefter cyklister och folk som slickar mittlinjen långt under fartgränsen i gammal Peugeot e.dy.
Citera
2020-10-29, 20:00
Medlem
Porrconny74s avatar
Blinkar vänster i rondell men blinkar inte ut
Citera
2020-10-29, 22:22
Medlem
Åker ibland i en lång, brant backe. 50 i hastighetsgräns. Stör mig som fan på alla som inte kan anpassa sin körning i förväg och därför knappt orkar ta sig över krönet. Öka hastigheten in i backen även om du då skulle köra fortare än 50, eller växla ner i tid! Men typ varannan idiot i nån småbil kör in i backen med fyrans växel i 50 och rör sen vare sig gaspedal eller växelspak vilket resulterar i att de knappt orkar ta sig upp för det sista branta partiet. Jag fattar inte.
Citera
2020-10-30, 02:10
Medlem
Busklubbschefs avatar
Stör mig på tok för mycket på folk som inte blinkar ur en rondell. Kan köpa att folk kör fort eller sakta eller gör värre saker, men blinkas det inte ur rondellen tar det hus i helvete för mig.
Citera
2020-10-30, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrconny74
Japp. Samt blinkar vänster i rondell först när dom ska ut.
För dom vill man ju fråga hur dom tänker. Kanske finns någon här som gör så som kan svara?
Citera
2020-10-30, 09:47
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrconny74
Haha ja detta ser man dagligen. Kan folk inte de mest simpla trafikregler?
Citera
2020-11-18, 22:02
Medlem
kl4sseKocks avatar
Ett fenomen jag ser lite för ofta är folk som övningskör nu menar jag inte att personen ifråga kör som en kratta, utan mer de hur och vart det har placerar övningskörningsskylten.

Ett ställe tex insidan av en tonad bakruta eller om vill kliva upp ett pinnhål insidan bakom bakrevindrutetorkaren.
Den bästa jag såg var en som hade skylt både fram och bak.

När vi ändå är inne på övningskörning så är det många som ska träna på att starta i backe, problemet är att de väljer den brantaste backen och på den mest trafikerade vägen.
Citera
2020-11-19, 15:58
Medlem
Korders avatar
Förare som vet att de behöver lägga sig i den hårdast trafikerade filen, men kör så långt de kan i en annan fil för att sedan försöka tvinga sig in. Never gonna happen, kioskmongon.
Citera
2020-11-24, 11:59
Medlem
eromasters avatar
Idioterna som åker storslalom med bilen o korsar 3 filer i svängarna fram o tillbaka allt för att komma först utan att bry sig om sig själv o alla andra som åker på vägen.

Häng upp dem i lyckstolparna som exempel vad som sker som straff när man är så vårdslös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in