2020-09-11, 00:57
Medlem
Blir nästan aldrig irriterad i trafiken.
Vara det med folk som slår upp dörrarna på parkeringsplatser.
Citera
2020-09-11, 08:17
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Bilar med frivillga avgasknallar, låter som skottlossning
Ja, blir fan vettskrämd varje gång det smäller. Man är inte alls med på det.
Citera
2020-09-11, 12:55
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ja, blir fan vettskrämd varje gång det smäller. Man är inte alls med på det.

Jag lovar, jag tog en lång cykeltur till en badsjö på andra sidan stan när det var varmt i augusti funderade på den där 13 åringen som blev skjuten och cyklade hem och
passerade genom en tunnel under bilväg, kommer ut en bil med avgasknallar pang pang pang pang pang vad fan
lät ju som om de sköt mot någon vid sidan av vägen blev fan rädd

Det är ju inte heller så att de som har avgasknallar att de har något fel på bilen, de är ju moddade i annat med
De tycker det är häftigt, en sån bil, de stannade för mig i en korsning, och när de sen fick grönt, då var det inte starta lite långsam acceleration, utan det var gasen i botten sen

Pappa hade vaknat av en som var ute på natten och körde och han hade trott det var skottlossning

Nu bor vi fortfarande i en stad som varit förskonat från sådant i stort sett
Citera
2020-09-11, 13:18
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Jag lovar, jag tog en lång cykeltur till en badsjö på andra sidan stan när det var varmt i augusti funderade på den där 13 åringen som blev skjuten och cyklade hem och
passerade genom en tunnel under bilväg, kommer ut en bil med avgasknallar pang pang pang pang pang vad fan
lät ju som om de sköt mot någon vid sidan av vägen blev fan rädd

Det är ju inte heller så att de som har avgasknallar att de har något fel på bilen, de är ju moddade i annat med
De tycker det är häftigt, en sån bil, de stannade för mig i en korsning, och när de sen fick grönt, då var det inte starta lite långsam acceleration, utan det var gasen i botten sen

Pappa hade vaknat av en som var ute på natten och körde och han hade trott det var skottlossning

Nu bor vi fortfarande i en stad som varit förskonat från sådant i stort sett
Haha hade dött om jag varit i dina skor. Nu bor jag lyckligtvis inte i närheten av stan så slipper dessa åbräken.
Citera
2020-09-11, 13:21
Medlem
Folk som ligger tätt i arslet på en på 30 väg när man kör 30.

Saktar gärna ner till 25 då.

Det är 30 av en anledning
Citera
2020-09-20, 22:25
Medlem
Scamps avatar
Dessa jävla idioter som tror att dom hinner in i rondellen, så dom slipper stanna och väja. Detta hände mig idag. Fick tvärnita för att inte ta arslet på bilen. När jag la mig på tutan i två minuter som det kändes, såg jag att det var en ung tjej i en sleten merca.
Citera
2020-09-20, 22:32
Medlem
Lastbilschaufförer som kastar ut sin lastbil i omkörningsfilen på motorvägen trots att de är fullt medvetna om att de håller på att bli omkörda.
Citera
2020-10-04, 15:19
Medlem
IbizaPizzas avatar
Bilister som inte stannar vid övergångsställen.

Idioter (ofta unga killar i 20årsåldern) som ska sladda eller köra onödigt fort när det är halt ute. I våras när jag promenerade hem från gymmet kom en sån bil och fick sladd som han knappt lyckades manövrera och han for upp på trottoaren bakom mig. Kom en kvinna som var ute med sin hund och gick mot mig. Hon sa jag hade tur som inte blev påkörd.

De som inte håller avstånd till bilen framför.
Citera
2020-10-23, 14:41
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Faktiskt en överlägsen vinnare:
Förare som aldrig lämnar omkörningsfilen. Speciellt störande är det när personen ifråga inte ens kör fort. Det verkar vara en prestigeförlust för somliga, att lägga sig i högerfilen.
Citera
2020-10-23, 14:46
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Det där är mycket irriterande! Jag kör på en sådan påfart varje dag och skulle säga att nästan varannan gång hamnar jag bakom en förare som inte har förstått att påfarten är en accelerationssträcka. Det är meningen att man ska öka hastigheten så att man smidigt kan flyta in i trafiken på motorvägen. Men nähädå, det går långsamt upp i kanske 70-80 km/h på påfarten, sedan ut på motorvägen och lika långsamt upp i 100-110 km/h.... otroligt! Om det hade hänt någon enstaka gång, med en gammal gubbe bakom ratten, hade jag kunnat köpa det, men det ser ut att vara fullt normala människor, unga friska män och kvinnor som inte kan köra bil! Fick de inte lära sig något när de tog körkort?

Nu är det ju verkligen inget krav att man ska ha kommit upp i 110 på vägen. Påfarterna (som är till för att man ska komma upp på motvägen, inte bara för att man ska "accelerera") är ofta i uppförsbacke och dessutom i sväng. Jag har ingen särskilt aggressiv körstil, så jag tokgasar inte på uppfarten. Det går så bra ändå. Hur fan tror du lastbilar klarar sig?
Citera
2020-10-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nu är det ju verkligen inget krav att man ska ha kommit upp i 110 på vägen. Påfarterna (som är till för att man ska komma upp på motvägen, inte bara för att man ska "accelerera") är ofta i uppförsbacke och dessutom i sväng. Jag har ingen särskilt aggressiv körstil, så jag tokgasar inte på uppfarten. Det går så bra ändå. Hur fan tror du lastbilar klarar sig?

Du kanske tycker det går bra, men vad tror du bilisterna bakom dig tycker när du segar dig ut på motorvägen? Lastbilar får köra max 90 km/h så det är inte jämförbart.

Påfarten kallas även för accelerationsfält vilket borde ge en hint om vad man ska göra. Poängen är att man skall komma upp i samma fart som bilarna på motorvägen, oavsett om det är 90 km/h eller 110 km/h. Det kallas för att anpassa farten. Och det är det jag irriterar mig på, att till synes fullt normala bilister med fullt normala personbilar inte har förstått att man skall öka farten innan man svänger ut på motorvägen.
Citera
2020-10-23, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Du kanske tycker det går bra, men vad tror du bilisterna bakom dig tycker när du segar dig ut på motorvägen? Lastbilar får köra max 90 km/h så det är inte jämförbart.
.

Folk tänker inte längre i trafiken. En person som segar sig med sin feta Audi behöver bara trycka lite lätt på gaspedalen så är han uppe i rätt fart. Problemet är att jag som kommer efter honom i min motorsvaga bil körandes i 70 behöver lite tid på mig att komma upp i 110 och det får jag inte pga idioten framför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in