2020-11-28, 14:57
Avstängd
Hade Centerpartiet varit minsta rakryggade hade man tagit upp detta direkt på ex.vis deras Facebooksida.
Men det är 100% locket på nu.
Däremot var Annie Lööf blixtsnabb med att kommentera Hanna Graf när hon berättade något sexistiskt som hänt inom SD i sept 2017...
Ligger en hund begraven här...
Citera
2020-11-28, 15:03
Medlem
knullklassons avatar
FF träffar fortfarande pedofilen. I smyg, för spänningens skull. Kärringar dras som bekant till brottslingar.
Citera
2020-11-28, 15:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Mannen är väl villkorligt frigiven? Om han då bor hos FF måste FF intyga att han är där - alltså visste han.
Citera
2020-11-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Jag vet inget om detta specifika fallet, men vet med säkerhet att det är ett säkerhetsklassat uppdrag att vara riksdagsledamot och givetvis kontrolleras man själv och dem man har olika typer av relationer med. Det är otänkbart att Federley skulle kunna ha en relation med en straffad person utan att veta om såväl att han är straffad som varför. I synnerhet som Federley också med stor säkerhet har SÄPO:s ögon på sig eftersom han för att vara i den positionen han har lever ett tämligen dekadent leverne samt har hamnat i liknande situationer innan. Ett typexempel på en sådan person som t ex ryssen skulle uppvakta i utpressningssyfte mot information.

Alternativet är att Federley verkligen ansträngt sig för att hålla denna relationen hemlig och då kommit undan säkerhetskontrollen. Och är så fallet är det ju ett än tydligare indicium på att han visste om saken.

Min personliga reflektion är att om han, vilket är sannolikt, kände till pojkvännens historik så är det enda rimliga att skälet till att dennes böjelser accepterats av Federley är att han på något sätt delar dem. Inom queer-communityt är ju just kombinationen äldre män och unga pojkar inte speciellt ovanlig.

Ja så är det. Säpo måste ha vetat och ff vetat men "förlåtit". Alla kan göra lite tokigheter när sexlusten kommer tänker FF. El delar de fantasierna.

Dessutom visste Annie Lööv garanterat före massmedia pga hon helt plötsligt gick ut med nån slags utspel om barnporren. Visserligen bra att agera mot barnporr med rödhåret har inte pratat om detta förr. Damage controll i förväg. Dvs kände till.
Hur länge har annjii vetat?
Vad mer har ff hittat på?
Belgien har en historia av hemska pedofiler. Är det nått som lockar i Bryssel?
Citera
2020-11-28, 15:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Jag vet inget om detta specifika fallet, men vet med säkerhet att det är ett säkerhetsklassat uppdrag att vara riksdagsledamot och givetvis kontrolleras man själv och dem man har olika typer av relationer med. Det är otänkbart att Federley skulle kunna ha en relation med en straffad person utan att veta om såväl att han är straffad som varför. I synnerhet som Federley också med stor säkerhet har SÄPO:s ögon på sig eftersom han för att vara i den positionen han har lever ett tämligen dekadent leverne samt har hamnat i liknande situationer innan. Ett typexempel på en sådan person som t ex ryssen skulle uppvakta i utpressningssyfte mot information.

Alternativet är att Federley verkligen ansträngt sig för att hålla denna relationen hemlig och då kommit undan säkerhetskontrollen. Och är så fallet är det ju ett än tydligare indicium på att han visste om saken.

Min personliga reflektion är att om han, vilket är sannolikt, kände till pojkvännens historik så är det enda rimliga att skälet till att dennes böjelser accepterats av Federley är att han på något sätt delar dem. Inom queer-communityt är ju just kombinationen äldre män och unga pojkar inte speciellt ovanlig.

Han är inte riksdagsledamot. Han sitter i Europaparlamentet och är 2:a vice ordförande i Centern. Men SÄPO kollar väl även såna förmodar jag.
Citera
2020-11-28, 15:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Man kan bara ha en pappa - vem är det, FF eller "den andre"?

Eftersom det inlägg jag besvarade handlade om dottern och FF, så borde den andra fadern vara exmannen till FF. Den person som FF har barnet med. Eller missförstod jag inlägget jag svarade på?

Dottern bor alltså hos FF:s exmake. Dotterns andra pappa. FF umgås inte lika mycket med henne eftersom han ofta är i utlandet.
Citera
2020-11-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Nu är du gammaldags för att inte säga REAKTIONÄR!!!

Allvarligt; två pappor antar jag varit standard ända sedan samkönade fått adoptera??? Även om jag gissar att FF är receivern/kuddbitaren härvidlag.

Kraven var stränga förr när det kom till apotioner.
Detta har luckrats upp och de som förr ansågs (var) psykiskt sjuka fick tvärnej.
Idag däremot går det hur bra som helst. Vidrigt.

Ett barn behöver och ska växa upp med en biologisk mamma som identifierar sig som kvinna och inget annat, och en biologisk pappa som identifierar sig som man och inget annat och som båda är friska heterosexuella individer. Inte alltid det blir så, eller förblir så, men att LAGEN acceptera skitdåliga odds för ungarna redan från början genom dessa adoptioner, surrogatmammaor är presumtiv barnmisshandel och inget annat!

Twittrar han något FF? Adress? Nån annan i centern som har yttrat sig på något vis?
Citera
2020-11-28, 15:43
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han är inte riksdagsledamot. Han sitter i Europaparlamentet och är 2:a vice ordförande i Centern. Men SÄPO kollar väl även såna förmodar jag.
Han har varit riksdagsledamot, men jag antar att det sker samma kontroller även när det gäller EP-ledamöter, även om jag inte har kunskap om just det.
Citera
2020-11-28, 15:43
Medlem
Jag drar mig till minnes att Fredrick Federley för ett antal år sedan gjorde bort sig och blev uppmärksammad av alternativmedia för att ha fällt sexuella kommentarer om en 15-16-årig pojke som ställt upp i någon tv-tävligt i stil med "Idol" eller "Talang" eller dylikt.

Fredrick Federleys kommentar var något bögigt och äckligt i stil med "Mmmm... vilken godbit!". Kommentaren kan ha rört Erik Saade, men jag ska låta det vara osagt då jag inte riktigt minns.

Detta ifrågasattes som sagt av alternativmedia som ställde frågan om samma kommentar hade accepterats från en vuxen heterosexuell man om en 15-16-årig flicka, vilket naturligtvis aldrig skulle ha skett.

Jag kan inte hitta länk till den här historien längre (antagligen har Google tagit bort länken på Federleys begäran), men episoden torde vara intressant i sammanhanget som en indikation på pedofila lustar hos det bögchauvinistiska svinet Federley.

Vet någon mer om denna episod?
Citera
2020-11-28, 15:55
Medlem
Tammers avatar
Citat:

Så vissa sexuella avvikelser är okej men inte andra? Bögeri är tillåtet och accepterat men pedofiler är kriminella. Jag förstås givetvis skillnaden, men det finns också likheter. Varken bögen eller pedofilen kan ju rå för sina böjelser, jag är säker på att ingen har valt att bli pedofil. Hur ska den stackars pedofilen bete sig: ska han förneka sin drift hela livet, det är ju oerhört kränkande att inte kunna vara den man är. Som bögar har fått göra förr i tiden, till de nu äntligen kunnat komma ut ur garderoben. Hur löser samhället detta dilemma? När ska pedofilerna få komma ut ur garderoben och bli accepterade för den de är?
Citera
2020-11-28, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Vet du hur det brukar fungera då?
Ja det vet jag. Jag har träffat allsköns folk under betingelser där inte skam, skuld, stigma osv hindrat.
Citera
2020-11-28, 16:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Han har varit riksdagsledamot, men jag antar att det sker samma kontroller även när det gäller EP-ledamöter, även om jag inte har kunskap om just det.

Han representerar ju Sverige, så någon kontroll borde det ju vara. I alla fall så tycker jag det. Frågan är vad säkerhetspolisen sedan gör med informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in