2020-11-28, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Dem UNDVIKER inte domaren da han går igenom materialet frågar ut advokaterna och det visar sig det håller i en rättegång, Varje gång dem varit upp och domaren ställt frågor kring dessa bevis så har det visat sig det är endast indicier om saker som kan ha hänt och så länge man inte kan bevisa det då förkastas varje stämning som kommer in!

nej SCOTUS kommer inte heller ta upp fallet utan sänder tillbaka det på lokal nivå för omprövning, Det är inget fall som kan bli vägledande för framtiden detta utan det är en fråga för delstaterna detta så den kommer inte ni längt med heller!
Fortfarande, INGA bevis har presenterats för någon domstolar ännu.
2020-11-28, 14:56
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Haha, Madeleine Albright och självaste Henry Kissinger lämnar sina poster.

Detta korta lilla stycke som mest är fluff säger egentligen det mesta, tycker jag:
After Trump fired Defense Secretary Mark Esper earlier this month, the Pentagon made sweeping changes in leadership and removed several most senior officials, replacing them with perceived loyalists to the President. The move fueled alarm among military and civilian officials who were concerned about what could come next.
And the times they are a'changin'...

Gissa vad Madeleine Albright, Henry Kissinger, George Soros och Rothschilds etc har gemensamt.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Giuliani får inga 20k om dagen. Han får ingenting faktiskt. Hans deal med Trump är att "De tar det sen, när allting är klart" enligt egen utsago.

Men du verkar tro på alla rykten du hör?

Skulle tro att det är pengar som driver Giuliani, Powell och Trump att göra det de gör just nu. De har garanterat alla en solid ekonomi.

Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
https://www.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.mied.350905/gov.uscourts.mied.350905.1.15.pdf
Läs här på hur systemet är uppbyggt. En white hat hacker som backtrackade allt. Det kommer förklara en del samt i rapporten här (https://www.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.mied.350905/gov.uscourts.mied.350905.1.19.pdf) så har du detaljer på just USB-stickorna.

Här har du alla dokument runt det hela: https://www.courtlistener.com/docket/18693929/1/king-v-whitmer/

Finns mycket att gå igenom!

Tack!
Första länken var för mycket tekniska ord och begrepp för jag ska kunna hänga med, i alla fall om jag ska snabbläsa. Det kräver att jag måste läsa på mera om varje ord/teknisk benämning/osv jag kör fast på.
Andra länken var ett intressant vittnesmål från någon som framstår som extremt trovärdig om jag uttrycker mig försiktigt. Han nämner USB-cards i punkt 12 vill jag minnas, men är det samma/motsvarande USB-stickor som jag talade om, de med de plötsligt hittade 5000 rösterna? Det förefaller väldigt rättsosäkert om dessa 5000 röster enbart finns på en USB-sticka och ingen annanstans?
Tredje länken började jag på men upplevde för svår att läsa. Samma sak här, mängder av nya begrepp som man ska få på plats i tanken för att få sammanhang av texten. Samtidigt måste man ha i åtanke att det man läser kanske är desinformation och att man kanske måste frigöra sig i tanken på det man just läst. Det gör det hela ännu mer tidskrävande. Inte just dessa länkar dock.

Mitt intresse för tråden och valet sträcker sig till att läsa sammanfattningar gjorda av pålitliga individer. Jag har inte möjlighet tidsmässigt att plöja tiotals dokument om dagen på hundratals sidor, dokument som jag dessutom ytterligare måste göra efterforskningar i eller att se mängder av youtube klipp på vardera timmen långa. Bara att skumma alla intressanta inlägg i tråden tar nästan för lång tid.
2020-11-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ja, precis. Vem bryr sig? Och det är en piss i rymden för vi visste redan sen tidigare att Trump har ett gigantiskt stöd av sina väljare och hos republikanerna.

Nja, R har i regel större stöd än DJT, och D har i regel mindre stöd än Biden. Min tes är att det är för att DJT är så hatat snarare än att Biden är omtyckt.
2020-11-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Nja, R har i regel större stöd än DJT, och D har i regel mindre stöd än Biden. Min tes är att det är för att DJT är så hatat snarare än att Biden är omtyckt.

Kollar vi det amerikanska landskapet så ja, jag håller med dig till sätt och vis. Trump VAR hatad snarare än att Biden är omtyckt. Trump har gjort 4 kanon år för USA och folk är toknöjda med honom. Liksom att han har ökat i alla ras-klasser men enbart faller hos den vita mannen som har slutat rösta på honom tycker jag säger en hel del!
2020-11-28, 15:03
Medlem
Citat:
Är du dum i huvudet eller? I opinionsundersökning Newsmax skickade ut till sina följare via en twitter poll så fick Trump 190.593 röster ja vs 2,181 98,8% - 1,1%.

1. Newsmax är en höger tidning. (the right-leaning political network)
2. Det är lite som att fråga ifall folk håller med socialdemokraterna på ett SSU-möte. Självklart du får 98,8% ja.

Att du ens lägger ner den tiden att försöka förminska det är dock underhållande!

Kan du länka till pollen på twitter?
2020-11-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.PowellQAnon
Kan du länka till pollen på twitter?
https://www.joemygod.com/2020/11/trump-touts-cultist-networks-poll-on-conceding/?__cf_chl_jschl_tk__=c0f4ca0cdd7c4134c3b8fdb1df525 b5280f4949e-1606572734-0-AeW2hcEs6hUEMZV50FDluH0R5 GDJxntcWvIJ6gTNUPCt8MON_yonc8VKKDXQHx4Dhx3UWbpTGD_ xBgjBTZw8xha-uex5GE5nW79AtOk1087ex518_38ni_vHzTJ13 8tOzBuGnAqNQh_rw3vG0rg5Zm-4T9Cqe8-dS2Y-hvbeNK26KZnOS0S9a0y6m_zK0Xuw94DSwKlcAhCNStQeKW1lJR 5mEt__LyWFb O4VKMeiU3P90G_3rm5le51EKlX5Lrdh9LHhtws1kXehpq4dOcv DNXjHQPvhEvdvD2siVBA2uMTzNnp4RZuTLis9PcmxLhFHzDBnC XqXvbvpEc-_xQMzfvwqaxM1sMAZpNWYgI2Gf6uFja1L1kmdrwOvEwb0c70Pu g

Resultatet var på TV, frågan ställdes ut mot twitter och jag vet inte varför du lägger ner tid och energi på denna poll då den bara säger "republikaner stödjer Trump som är Republikan".
2020-11-28, 15:14
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Även republikanska domare underkänner ju deras stämningar. Över 30 stycken är det nu!

Så jag tycker inte att jag fick något tillfredsställande svar på min fråga: Varför fortsätter man med dessa stämningar, som är så dåligt underbyggda? (Att det skulle gå bättre i Högsta Domstolen måste ju vara mer eller mindre osannolikt.)

Vi vet att dramaturgi betyder mycket för Trump. Så det ligger nära till hands att tro att de här stämningarna är teater, det är Trumps sätt att fortsätta få uppmärksamhet för sina anklagelser om valfusk och han måste helt enkelt fortsätta på det spåret. När han förlorar, fuskar andra, så är det bara.

I brist på bevis så spelar man upp denna teater för att hålla frågan vid liv, för att supportrarna inte skall överge honom.

För att man tycker det är kul att jävlas med Demokraterna ? Det har framgått 100-tals gånger i tråden varför.
2020-11-28, 15:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Det är ju inte så att dom kan neka, för då uppstår en konstitutionell kris. På nåt sätt måste en president väljas, så länge en kandidat vägrar att böja sig, så måste dom ta det via konstitutionen och det är bara SCOTUS som kan ta det dit. Alternativt att tillräckligt många staters legislatures bestämmer sig för att stoppa certifieringen. Då hamnar det där ändå.

Klart som korvspad att de kan neka, om de anser att det genuint inte finns något att ta på så kommer de att säga samma sak som de andra domarna redan har sagt.

Varför skulle HD tvingas till att påbörja en rättslig process som de anser enbart är ett slöseri med tid och pengar?

Presidenten väljs av elektorerna och inte av HD, Trump själv har redan sagt att han tänker tillåta hela processen få fortgå om elektorerna väljer Biden som nästa president.
2020-11-28, 15:16
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Judge: Republicans Will Likely Win Pennsylvania Election Lawsuit

The judge who ordered Pennsylvania to not certify the results of the 2020 election wrote in an opinion on Friday that the Republicans who filed the related lawsuit will likely win the case

https://www.theepochtimes.com/judge-republicans-will-likely-win-pennsylvania-election-lawsuit_3596477.html
Låter bra.

Brukar kolla och läsa det som länkas, tack för den här. Hittade en kommentar som jag tycker summerar vad detta handlar om och vad som står på spel så fint, precis hur jag och många, många andra tänker:
Citat:
pruettasoc: All we want is a fair election, with all legal ballots counted and all illegal ballots tossed out. All Americans should want this as a matter of duty. I’m not a Republican, but I certainly want this and shall accept nothing less. Deny Americans this, and you leave us only the right—nay, the duty—to revolution.

https://m.theepochtimes.com/judge-republicans-will-likely-win-pennsylvania-election-lawsuit_3596477.html

Det är en absolut livsnödvändighet att ta itu med alla anklagelser om valfusk - inte driva med dem som oroar sig. Det är en väldig stor mängd vittnesmål om oegentligheter och värre som tillsammans ger en tydlig bild av ett val som inte har skötts bra alls, mycket som borde diskvalificera en hel del röster. Visst - stort land och väldigt många som ska rösta men det är ändå alldeles för många misstag och direkta felgrepp för att alla dessa anmälningar inte ska tas på allvar.

Ovanpå det kommer Powells stämningar.

De som viftar bort det här som strunt måste räknas som fiender till USA.
2020-11-28, 15:17
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Tro? Det är ju precis vad som sker just nu. Är du både blind och döv?
Är du så lättlurad? Att domstolen kan låta bli att se på bevisen och sedan påstår att det inte finns några.
Så kan inte domstolar agera, det är ju tjänstefel och lagvidrigt och skulle medföra anmälningar.

Troligen är det du som tror på bevis som inte är bevis, utan bara indicier, eller ännu värre bara tänkbara möjligheter till valfusk. Sånt har vi ju sett mycket av här i tråden.
Det gäller att förstå skillnaden.
Och det är nog det som är problemet här, ni tror att allt som kommer från Trumps håll är bevis nog. Men så fungerar det inte i verkligheten och inte i juridiken heller.
2020-11-28, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Första länken var för mycket tekniska ord och begrepp för jag ska kunna hänga med, i alla fall om jag ska snabbläsa. Det kräver att jag måste läsa på mera om varje ord/teknisk benämning/osv jag kör fast på.

Skummade igenom det dokumentet och fastnade för Github-kontot och koden finns mycket riktigt där. Dokumentet pekar på att det slutar med en "smoothing decorator". Koden i det repot implementerar namndekoratorer ("Johnsson" blir "Johnsson elect", t.ex.) men ingen smoothing. Jag tolkar det som "här skulle man kunna lägga in smoothing" vilket inte kan klassas som starkt bevis.
2020-11-28, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Nixter!

Kan du uppdatera oss med de senaste "bevisen" i form av siffror?
  1. Hur många röster anses vara falska
  2. Hur många röster anses ha försvunnit?

Och hur ska man kunna bevisa detta?
Än så länge är det väl bara usb-stickorna som hittades i Georgia på några tusen röster som faktiskt är fastställt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in