Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Haha, Madeleine Albright och självaste Henry Kissinger lämnar sina poster.
Detta korta lilla stycke som mest är fluff säger egentligen det mesta, tycker jag:
After Trump fired Defense Secretary Mark Esper earlier this month, the Pentagon made sweeping changes in leadership and removed several most senior officials, replacing them with perceived loyalists to the President. The move fueled alarm among military and civilian officials who were concerned about what could come next.
And the times they are a'changin'...
Gissa vad Madeleine Albright, Henry Kissinger, George Soros och Rothschilds etc har gemensamt.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheOldOneKnows
Giuliani får inga 20k om dagen. Han får ingenting faktiskt. Hans deal med Trump är att "De tar det sen, när allting är klart" enligt egen utsago.
Men du verkar tro på alla rykten du hör?
Skulle tro att det är pengar som driver Giuliani, Powell och Trump att göra det de gör just nu. De har garanterat alla en solid ekonomi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Frymybrain
Tack!
Första länken var för mycket tekniska ord och begrepp för jag ska kunna hänga med, i alla fall om jag ska snabbläsa. Det kräver att jag måste läsa på mera om varje ord/teknisk benämning/osv jag kör fast på.
Andra länken var ett intressant vittnesmål från någon som framstår som extremt trovärdig om jag uttrycker mig försiktigt. Han nämner USB-cards i punkt 12 vill jag minnas, men är det samma/motsvarande USB-stickor som jag talade om, de med de plötsligt hittade 5000 rösterna? Det förefaller väldigt rättsosäkert om dessa 5000 röster enbart finns på en USB-sticka och ingen annanstans?
Tredje länken började jag på men upplevde för svår att läsa. Samma sak här, mängder av nya begrepp som man ska få på plats i tanken för att få sammanhang av texten. Samtidigt måste man ha i åtanke att det man läser kanske är desinformation och att man kanske måste frigöra sig i tanken på det man just läst. Det gör det hela ännu mer tidskrävande. Inte just dessa länkar dock.
Mitt intresse för tråden och valet sträcker sig till att läsa sammanfattningar gjorda av pålitliga individer. Jag har inte möjlighet tidsmässigt att plöja tiotals dokument om dagen på hundratals sidor, dokument som jag dessutom ytterligare måste göra efterforskningar i eller att se mängder av youtube klipp på vardera timmen långa. Bara att skumma alla intressanta inlägg i tråden tar nästan för lång tid.