2020-11-28, 15:49
Medlem
Visar sig det här vara sant ska den ansvarige ha en position som världsadministratör. Det är andra stater som har hackat maskinerna för att flippa röster, lokala arbetare som täcker upp, tryckerier eller frivilliga arbetare som matar ut coverup-sedlar, det är USB-minnen på vift (vars röstsedlar då måste tas bort) men ändå går operationen rätt smooth. Imponerande för att vara på global skala.
2020-11-28, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gargamel-2k
Visar sig det här vara sant ska den ansvarige ha en position som världsadministratör. Det är andra stater som har hackat maskinerna för att flippa röster, lokala arbetare som täcker upp, tryckerier eller frivilliga arbetare som matar ut coverup-sedlar, det är USB-minnen på vift (vars röstsedlar då måste tas bort) men ändå går operationen rätt smooth. Imponerande för att vara på global skala.

Och dom hade kommit undan med det ifall det inte vore för dom förbannade ungarna!

Men man kan bli förvånad vad människor kan göra när dom organiserar sig! Typ alla de hundratusentals anonyma som satt dagarna efter valen och grävde ut information och spred det vidare. Utan dessa hade vi aldrig haft klara bevis på att döda röstade.

Tack Anonymous!
2020-11-28, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Dem UNDVIKER inte domaren da han går igenom materialet frågar ut advokaterna och det visar sig det håller i en rättegång, Varje gång dem varit upp och domaren ställt frågor kring dessa bevis så har det visat sig det är endast indicier om saker som kan ha hänt och så länge man inte kan bevisa det då förkastas varje stämning som kommer in!

nej SCOTUS kommer inte heller ta upp fallet utan sänder tillbaka det på lokal nivå för omprövning, Det är inget fall som kan bli vägledande för framtiden detta utan det är en fråga för delstaterna detta så den kommer inte ni längt med heller!
Det är många Trump-supportrar i de här valfusktrådarna som inte förstår sig på varken USA:s konstitution eller juridik. Har man inget mål i de lägre domstolarna utan domarna avfärdar målen så kommer man aldrig få prövningstillstånd i Supreme Court. Man måste lägga fram bevis i lägre domstolar för att komma till SCOTUS. Man kommer aldrig dit som det ser ut nu. Målen är för dåliga helt enkelt.
2020-11-28, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Och dom hade kommit undan med det ifall det inte vore för dom förbannade ungarna!

Men man kan bli förvånad vad människor kan göra när dom organiserar sig! Typ alla de hundratusentals anonyma som satt dagarna efter valen och grävde ut information och spred det vidare. Utan dessa hade vi aldrig haft klara bevis på att döda röstade.

Tack Anonymous!

Det återstår väl att se när det kommer fram bevis. De anonyma motarbetar sig själva när de går upp i brygga för allt som rör sig. Som det ser ut nu är det som vanligt med konspirationsteorier. De fungerar lokalt men skalar man upp behöver man verkligen vrida sig och hitta på lager för att få ihop det.
2020-11-28, 16:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Denna tweet från president Trump visar väl rätt väl att han är på väg att göra en statskupp:

Biden can only enter the White House as President if he can prove that his ridiculous “80,000,000 votes” were not fraudulently or illegally obtained. When you see what happened in Detroit, Atlanta, Philadelphia & Milwaukee, massive voter fraud, he’s got a big unsolvable problem!

Fakta är att Biden har fått 80043120 röster, mer än någon någonsin fått i ett amerikanskt presidentval. Donald Trump fick 73896483 röster, vilket också är en extremt hög siffra. Valdeltagandet i USA i detta val var som förväntat mycket högt.
Detta val var enligt valmyndigheten det mest korrekta och säkra i historien. Det finns således ingen anledning att ifrågasätta ovanstående siffror. Kort och gott, de är korrekta. Period.

Hur ska man då tolka Trumps "Biden can only enter the White House as President if he can prove that his ridiculous “80,000,000 votes” were not fraudulently or illegally obtained.".

Svar: Det är redan bevisat, alla nyckelstater har redan låst in resultatet. Ämnar Trump hålla sig kvar i Vita Huset med våld?

Det bästa är såklart att Trump bevisar valfusket och korruptionen och konstitutionen ogiltigförklarar valet, Trump sitter kvar och de skyldiga straffas. Om Deep State agerar emot detta så hoppas jag att Trump för detta till sin spets och det är nog exakt det han avser göra. Det handlar inte om Trump eller Biden, om demokrater eller republikaner utan det handlar om västs överlevnad och om vi ska få lov att vara fria. Dessa veckor/månader vi lever i just nu är kanske en av de viktigaste händelserna på flera hundra år.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
1 Det finns redan i tråden men här får du igen https://youtu.be/vfBD0JpeKEw
2.Det hade du förstått om du hade läst brevet eller lyssnat på klippet jag skickade. JÄVLIGT MYCKET!
Brevet i pdf format
https://insidethevatican.com/wp-content/uploads/2020/10/Open-Letter-to-POTUS.pdf

Skrämmande läsning. Det finns garanterat mängder av militärer som sitter på ännu mer information och vet att det är nu eller aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Man räknade nog kallt med 1) dåliga siffror för Trump från start och 2) att Trump skulle ge sig. Man måste naturligtvis ha haft falska röstedlar i beredskap för säkerhets skull. Inget man drar fram ur rockärmen bara så där. Storskaligt fusk med pappersröster är inget man genomför i en handvändning.

Man får betänka att media varit förbluffande påstridig i sitt samfällda insisterade på att Biden vunnit valet. Jag tror att man hoppades på att kunna kuppa valet så snabbt att oppositionen inte skulle hinna formera sig. En sorts blitzkriegtaktik.

Instämmer. Mycket tyder på att det var taktiken.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Sidney Powell är Ässet i rockärmen på Trump.

Hon är militär åklagare. Hon kan alltså dra dem inför militär domstol för förräderi och begära dödsstraff. Det kan inte Giuliani. Med 500 federala fall i sin historik är hon knappast galen. Hon vet vad hon talar om. Har nog sett mer bevis än övriga tack vare sina kontakter inom militären och federala myndigheter..

https://themarshallreport.wordpress.com/2020/11/23/sidney-powell-is-registered-as-a-military-lawyer-and-is-the-only-one-who-can-prosecute-treason-at-a- tribunal/

Hon är definitivt inte galen. Powell, Giuliani, Trump med flera är de modigaste människorna på planeten just nu.
2020-11-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Gissa vad Madeleine Albright, Henry Kissinger, George Soros och Rothschilds etc har gemensamt.

Skulle tro att det är pengar som driver Giuliani, Powell och Trump att göra det de gör just nu. De har garanterat alla en solid ekonomi.

Tack!
Första länken var för mycket tekniska ord och begrepp för jag ska kunna hänga med, i alla fall om jag ska snabbläsa. Det kräver att jag måste läsa på mera om varje ord/teknisk benämning/osv jag kör fast på.
Andra länken var ett intressant vittnesmål från någon som framstår som extremt trovärdig om jag uttrycker mig försiktigt. Han nämner USB-cards i punkt 12 vill jag minnas, men är det samma/motsvarande USB-stickor som jag talade om, de med de plötsligt hittade 5000 rösterna? Det förefaller väldigt rättsosäkert om dessa 5000 röster enbart finns på en USB-sticka och ingen annanstans?
Tredje länken började jag på men upplevde för svår att läsa. Samma sak här, mängder av nya begrepp som man ska få på plats i tanken för att få sammanhang av texten. Samtidigt måste man ha i åtanke att det man läser kanske är desinformation och att man kanske måste frigöra sig i tanken på det man just läst. Det gör det hela ännu mer tidskrävande. Inte just dessa länkar dock.

Mitt intresse för tråden och valet sträcker sig till att läsa sammanfattningar gjorda av pålitliga individer. Jag har inte möjlighet tidsmässigt att plöja tiotals dokument om dagen på hundratals sidor, dokument som jag dessutom ytterligare måste göra efterforskningar i eller att se mängder av youtube klipp på vardera timmen långa. Bara att skumma alla intressanta inlägg i tråden tar nästan för lång tid.
Alltid bra inlägg från dig .
Visst tar det tid att försöka hänga med, ett måste att kolla så mycket som möjligt själv för att kunna bilda sig en egen uppfattning.

En liten invändning bara; menar du det är pengar som driver Powell, Giuliani och Trump eller inte, du skriver samtidigt att de troligen redan har en solid ekonomi?

Till ämnet så tror inte jag att Trump et al kommer att lyckas med det de nu försöker sig på, men troligtvis (förhoppningsvis) kommer detta ändå inte sluta att diskuteras eller fortsätta dras i domstol i o m att Biden/Harris svärs in. De kommer att bli tvungna att ta itu med sina vallagar och rätta till en hel del. Obligatorisk fotolegitimation, rensa ur alla avlidna som finns med i röstlängder, strängare krav för mail-in-ballots t ex.

De borde fasa för hur nästa val ska komma att gå redan nu.

Hur länge tror ni Biden håller? Finns det någonstans att betta? Själv tror jag inte att han klarar sig 2021 ut. Om nu inget mindre troligt händer som gör att Trump sitter kvar. Tror inte det alternativet skulle vara bra för landet heller.

Finns det någpn möjlighet att något exceptionellt inträffar som gör att ingen av dem blir president under nästa mandatperiod? Vem skulle i så fall det kunna vara? Inte Pelosi bara.
2020-11-28, 16:30
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
En liten invändning bara; menar du det är pengar som driver Powell, Giuliani och Trump eller inte, du skriver samtidigt att de troligen redan har en solid ekonomi?
Precis det reagerade jag också på. Jag tror det fattas ett "inte" i hans mening.
2020-11-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Dessa vittnen 100-tals personer har ju trätt fram, skrivit på dokument som ger dem minst 4-5år i fängelse om det visar sig att deras vittnesmål är lögn (mao mer än en hand på bibeln)
Dessa personer vill vittna i domstol, men slasktrattar till lägre domstolar har ju inte tillåtit dem. Mao "din sida" vill inte se eller höra bevismaterialet, det ligger inte i deras intresse, då kan man hävda att inga bevismatrial lagts fram. Bissart, jag vet men så är det.

Därför måste detta komma högre upp. Nu är det ju så att hade Trump vunnit hade "din sida" pressat detta högre upp så vi har ett scenario där båda sidor driver detta till SCOTUS.
Men har dom skrivit under eller gått ed på att säga sanningen så har dom redan vittnat i domstol? Det är väl där man kan avge en edlig försäkran som om den är falsk kan ge fängelse (typ Flynn) och inte på något rufffigt hotellrum eller för avpolleterade advokanen S.powell eller Trumps förlängda arm Rudy?
Domare frågar ju efter bevis från Trumpteamet och då har man chansen att föra sin sak i bevis men icke sa icke.
Och att ge domare utsedda bl.a av Trump mindre smickrande öknamn är ju def. inga bevis för valfusk snarare tvärtom då ett sådant ordvalet aldrig skulle tillåtas i en rättssal.
2020-11-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Klart som korvspad att de kan neka, om de anser att det genuint inte finns något att ta på så kommer de att säga samma sak som de andra domarna redan har sagt.

Varför skulle HD tvingas till att påbörja en rättslig process som de anser enbart är ett slöseri med tid och pengar?

Presidenten väljs av elektorerna och inte av HD, Trump själv har redan sagt att han tänker tillåta hela processen få fortgå om elektorerna väljer Biden som nästa president.

Men det är legislatures som utser electorerna, och i Pennsylvania kommer dessa legislatures högst troligt att ogiltigförklara certifieringen (på måndag eller tisdag) pga det valfusk dom fått bevis för på hearingen häromdagen.

Ingen certifiering = inga electorer = ingen president kan väljas.

Flera andra stater kommer nu ha liknande hearings med sina legislatures och dom kommer högst troligt att agera på samma sätt som Pennsylvanias legislatures. Märk väl att dessa har republikansk majoritet. Även om inte alla republikanska senatorer och representanter gillar Trump så kommer dom inte att acceptera ett riggat val.

Men det räcker ju med några av staterna ogiltigförklarar certifieringen, så kan ingen president väljas eftersom ingen kan få dom 270 som behövs.

DÅ måste det gå till HD, som då med 100% säkerhet kommer att ta upp det och sen besluta att twelfth amendment gäller (annars hamnar i en konstitutionell kris). Det är liksom enda vägen att gå, annars har vi en republik i en stormakt utan president.
2020-11-28, 16:43
Medlem
321js avatar
Kan någon sammanfatta läget på ett objektivt sätt?
2020-11-28, 16:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Alltid bra inlägg från dig .
Visst tar det tid att försöka hänga med, ett måste att kolla så mycket som möjligt själv för att kunna bilda sig en egen uppfattning.

Till ämnet så tror inte jag att Trump et al kommer att lyckas med det de nu försöker sig på, men troligtvis (förhoppningsvis) kommer detta ändå inte sluta att diskuteras eller fortsätta dras i domstol i o m att Biden/Harris svärs in. De kommer att bli tvungna att ta itu med sina vallagar och rätta till en hel del. Obligatorisk fotolegitimation, rensa ur alla avlidna som finns med i röstlängder, strängare krav för mail-in-ballots t ex.

De borde fasa för hur nästa val ska komma att gå redan nu.

Hur länge tror ni Biden håller? Finns det någonstans att betta? Själv tror jag inte att han klarar sig 2021 ut. Om nu inget mindre troligt händer som gör att Trump sitter kvar. Tror inte det alternativet skulle vara bra för landet heller.

Finns det någpn möjlighet att något exceptionellt inträffar som gör att ingen av dem blir president under nästa mandatperiod? Vem skulle i så fall det kunna vara? Inte Pelosi bara.

Tack ska du har!

Jag tror Powell, Giuliani, Trump osv redan har sin ekonomi i ordning och att de alltså inte gör detta för att tjäna dollars i slutet på livet. Kan inte se någon av dem, inte ens Trump, på ålderns höst göra våghalsiga affärer och riskera sin framtid. Som Trump sa 2016 4:45 in i klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=G2qIXXafxCQ

Han har också sagt i ett annat klipp
Citat:
"it´s not me that they hate, it´s you, I´m just in their way".
Jag blir mer och mer inne på att det är nu eller aldrig. Misslyckas de goda och Biden/Harris väljs in så är det slut med väst. Inte på måndag men i åren som kommer. Deep State kommer rigga valen så att deras framtida kandidat alltid kommer vinna. Innan Trump var det JFK och innan dess en annan man på en annan kontinent som försökte stoppa """dem""". Om inte team Trump och de goda kan krossa globalismen och DS så kommer det påverka oss i Europa och Sverige också. Vänstern och de hjärntvättade kommer bara fnysa åt "kampen mellan onda och goda", men det är exakt vad det handlar om.
2020-11-28, 16:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men det är legislatures som utser electorerna, och i Pennsylvania kommer dessa legislatures högst troligt att ogiltigförklara certifieringen (på måndag eller tisdag) pga det valfusk dom fått bevis för på hearingen häromdagen.

Utgå inte från något, det är bättre att vänta och se vad som händer för annars så är risken enormt stor att du bli besviken.

Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
DÅ måste det gå till HD, som då med 100% säkerhet kommer att ta upp det och sen besluta att twelfth amendment gäller (annars hamnar i en konstitutionell kris). Det är liksom enda vägen att gå, annars har vi en republik i en stormakt utan president.

Som sagt, ta inte ut någon vinst i förskott för än så länge så har domare genuint kastat ut ärendena just för att det antingen har varit så pass slarvigt gjort eller helt och hållet saknat rättslig grund.

Du måste titta på hur de för sig i rättssalarna inför domare, de säger nämligen inte samma sak när de står framför en domare som de säger när de står framför TV kamerorna, argumentet att man inte presenterar några bevis med flit för att man vill att ärendet ska tas till HD är i min personliga åsikt ren och skär idioti.

Varför skulle man inte presentera hållbara bevis för en domare redan innan HD?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in