2020-11-27, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
BS, det har jag inte alls. Skärp dig nu. Du har inte en aning om vilka vi har varnat då vi inte kommunicerar ut det till andra användare.

Nej men det märks ni är jävligt snabba på att stänga av folk som nappat på dessa trolls OT spel men inte självaste trollen som får forsätta i vad som kan upplevas som evigheter. Intressant att det dessutom är troll som tar parti med vänstern, Biden, Tegnell, COVID-19 förnekning osv men ni går hårt åt den motsatta sidan som är betydligt lugnare och öppen för diskussion med fakta basis och länkar för att backa upp sin mening och inte resorterar till personliga påhopp, överanvändning av smileys (ADHD stucket) samt nästtintil obefintliga länkar till vad som påstås.
Citera
2020-11-27, 23:19
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jinx.Khan
Vart går gränsen för korspostning eller det gäller inte inom samma tråd? Tex om man tar sin mening och ändrar något eller några ord eller ord följden och så håller på likt ett tetris spel kommer ni då att reagera?

0.04 gäller inte i samma tråd, om man upprepar samma poster i en tråd är det 0.03 som kan appliceras

Citat:
Sen i sådana här stora och infekterade trådar har moderatorerna en tendens att massradera OT inlägg utan att ge varning. Betyder det att personen i stort inte har någon markering (internt) och att det då blir svårt att KFK sådana ligister?

Som sagt, varningar kommunicerar vi bara till dom som fått varningen.

Edit: Tegnell är inte relevant i Politik-Utrikes, inte alls.
Citera
2020-11-27, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
0.04 gäller inte i samma tråd, om man upprepar samma poster i en tråd är det 0.03 som kan appliceras

Som sagt, varningar kommunicerar vi bara till dom som fått varningen.

Edit: Tegnell är inte relevant i Politik-Utrikes, inte alls.

Spela inte aspergers nu det klär dig inte med den profilbilden. Du förstår vart jag vill komma. Användare som endast är ute efter att sätta sig på tvären mot andra genom att välja "starka sidan" (hobby lakej åt staten, MSM osv) för att driva på sin narcissism genom att triga andra (med OT /trollning) som har en sansad diskussion.
Citera
2020-11-28, 12:36
Medlem
Citat:
Spela inte aspergers nu det klär dig inte med den profilbilden. Du förstår vart jag vill komma. Användare som endast är ute efter att sätta sig på tvären mot andra genom att välja "starka sidan" (hobby lakej åt staten, MSM osv) för att driva på sin narcissism genom att triga andra (med OT /trollning) som har en sansad diskussion.

This, gör erat jobb. Bara de senaste 10 sidorna kryllar av troll som inte gör något annat än att säga FINNS INGE BEVIS, ALLT ÄR LÖGN. Att sitta och upprepa samma skit utan att ta i ämnet är inget som gynnar någon eller diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Det är faktiskt så att det finns vissa användare i tråden som du kanske har märkt inte postat på ett tag - undrar hur det kommer sig? De allra värsta är faktiskt avstängda. Och får man inte varningar bedöms man hålla sig enligt vad som är "acceptabelt". Vill man ytterligare sätta krav på att man inte får upprepa sig i trådar ser jag att det behövs en ytterligare regel för detta, jag tycker inte det faller inom 0.03. Upprepningar sker från båda hållen.

Ja, dom skapar bara nya konton för att spamma med ett tag, sen när de konton blir bannade/får varning så skapar dom nya. Så gör erat jobb istället eller hitta en lösning - som att bannlysa obvious troll ifrån Politiker forumet ifall ni inte hinner med att moderera tråden.

Det är inte direkt första tråden som bara bajsas ner av AFA/Vänstertroll/Vilka det nu är som aktivt och organiserat med flera konton går in och bara spammar skit om dagarna om att allt är falskt. Så får jag själv varningar för att jag påpekar att människor använder olika konton för att posta sitt skit? Det är dock ganska kul att jag får en varning för folks anonymitet för det.
Senast redigerad av Frymybrain 2020-11-28 kl. 12:41.
Citera
2020-11-28, 12:42
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Ja, det skapar bara nya konton för att spamma med ett tag, sen när de konton blir bannade så skapar dom nya. Så gör erat jobb istället eller hitta en lösning - som att bannlysa obvious troll ifrån Politiker forumet ifall ni inte hinner med att moderera tråden.

Det är inte direkt första tråden som bara bajsas ner av AFA/Vänstertroll/Vilka det nu är som aktivt och organiserat med flera konton går in och bara spammar skit om dagarna om att allt är falskt. Så får jag själv varningar för att jag påpekar att människor använder olika konton för att posta sitt skit? Det är dock ganska kul att jag får en varning för folks anonymitet för det.
Åter igen så hanteras alla rapporter för 1.07, och om det finns tillräckligt med belägg så stängs kontot av. Det är verkligen en standardprocedur. Så om du upptäcker något sånt är det bara att rapportera för 1.07 med en kommentar om vem du tror att det är.

Sen verkar det vara väldigt svårt att förstå att man inte bara kan banna de som trollar.
Senast redigerad av spyder123 2020-11-28 kl. 12:49.
Citera
2020-11-28, 12:50
Medlem
Citat:
Åter igen så hanteras alla rapporter för 1.07, och om det finns tillräckligt med belägg så stängs kontot av. Det är verkligen en standardprocedur. Så om du upptäcker något sånt är det bara att rapportera för 1.07 med en kommentar om vem du tror att det är.

Sen verkar det vara väldigt svårt att förstå att man inte bara kan banna de som trollar - de rutiner som finns är mycket striktare än vad folk verkar tro.

Eller! Hör och häpna, så kan man faktiskt sätta en regel på tråden att man inte kan spamma sitt skit om och om igen som inte har ett innehåll. "Det finns inga bevis" och sen repetera det är INTE ett innehåll eftersom man inte ens tar i ämnet. Sen får ni börja moderera efter det så man kan ha en diskussion där utan att 9 pers dyker upp och alla spammar i kör samma skit i 4 timmar i sträck där man har helt sabbat allt som kallas dialog eller samtal.

Lustigt nog månag extremt gamla konton blandat med riktigt nya konton.

Åtminstående så stäng av dessa ifrån tråden. Bidrar man inte till trådens utveckling så man ska kunna diskutera saker på ett vettigt sätt - UT ur tråden och får inte komma tillbaka.

Är det svårt? Tydligen.
Citera
2020-11-28, 13:15
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Förstår inte hur du orkar, har för längesedan gett upp Politik Utrikes, men nu när det hettade till inför valet var det förstås svårt att inte gå in där.

Jag har fått en hel del info som media undviker att belysa, tips på länkar till presskonferenser, bra analyserande inlägg o.s.v, men det är som att simma i skit och försöka få syn på näckrosorna.
Genom att läsa där?
Citera
2020-11-28, 13:25
Medlem
167-steg-kvars avatar
Oerhört trist och tråkigt se denna undfallenhet moderatorerna i Valfusktråden uppvisar. Flashback är ett diskussionsforum men tillåter rena troll och provokatörer härja fritt i tråden. Läsbarheten blir lidande, man tröttnar och till sist skiter man i Flashback som forum och går vidare.

Orkar inte lyfta problematiken med Admin, jag är för gammal. Dessutom ligger det på en så pass låg svårighetsgrad moderera något så enkelt som dessa skitpostare i Valfusktråden, att någonting verkar vara tokigt fel - sådan flathet och undfallenhet agera för bättre läsbarhet att det liknar vara något slags systemfel.

Flashback är inte vad det har varit. Samtidigt slår man sig för bröstet som ett yttrandefrihets diskussionsforum med att äska bidrag och donationer men uppvisar inget som får min plånbok att vilja öppna sig, är inte alls främmande för någon donation då och då men ser i nuläget inga som helst incitament för det.

Modereringen är under all kritik. Trådförstörarna, trollen och provokatörerna tillåts härja fritt.
Citera
2020-11-28, 13:30
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Oerhört trist och tråkigt se denna undfallenhet moderatorerna i Valfusktråden uppvisar. Flashback är ett diskussionsforum men tillåter rena troll och provokatörer härja fritt i tråden. Läsbarheten blir lidande, man tröttnar och till sist skiter man i Flashback som forum och går vidare.

Orkar inte lyfta problematiken med Admin, jag är för gammal. Dessutom ligger det på en så pass låg svårighetsgrad moderera något så enkelt som dessa skitpostare i Valfusktråden, att någonting verkar vara tokigt fel - sådan flathet och undfallenhet agera för bättre läsbarhet att det liknar vara något slags systemfel.

Flashback är inte vad det har varit. Samtidigt slår man sig för bröstet som ett yttrandefrihets diskussionsforum med att äska bidrag och donationer men uppvisar inget som får min plånbok att vilja öppna sig, är inte alls främmande för någon donation då och då men ser i nuläget inga som helst incitament för det.

Modereringen är under all kritik. Trådförstörarna, trollen och provokatörerna tillåts härja fritt.

Vad jag kan se så har samtliga de OT-inlägg du RP.at raderats, så ditt påstående att "Trådförstörarna, trollen och provokatörerna tillåts härja fritt", stämmer ju uppenbarligen inte. Åtminstone inte om man förutsätter att de du RP:at faller inom din kategori "Trådförstörarna, trollen och provokatörerna"
Citera
2020-11-28, 13:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Sen verkar det vara väldigt svårt att förstå att man inte bara kan banna de som trollar.
Men återigen: om saker inte fungerar så får man backa bak.
Vad är syftet med flashback? Är det det fria ordet eller är det kulor på banken?

Om syftet är att tillåta debatt så borde ju de som inte får komma till tals i åsiktskorridoren ha ett skyddsvärde.

Om aktivister är här för att trötta ut de som inte får komma till tals i msm så borde man se det som ett problem. - om syftet verkligen är yttrandefrihet på riktigt.
Men det kanske bara var ett slagord eller en eufemism för att ge människor en plats att diskutera shady business.

Jag vet att ni inte är chefen eller Admin (om de kanske är samma?) men denne borde ju läsa tråden.

Sedan kanske man inte kan vara så aspieg att man tror att regelverket är lösningen på alla problem. Inte om problemen förändras.

Idag är debatten mer intressant på Det goda samhället och i enskilda grupper.

Har kanske flashback spelat ut sin roll?
Om nu flashback nånsin haft den roll jag trott?
Citera
2020-11-28, 13:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Vad jag kan se så har samtliga de OT-inlägg du RP.at raderats, så ditt påstående att "Trådförstörarna, trollen och provokatörerna tillåts härja fritt", stämmer ju uppenbarligen inte. Åtminstone inte om man förutsätter att de du RP:at faller inom din kategori "Trådförstörarna, trollen och provokatörerna"
Saknas förmåga att förstå budskapet mellan raderna?*

Det här liknar mer och mer ett äktenskap där ena parten går i försvar och vägrar se ett problem.

Snart blir till och med jag arg.

Ni tappar era bästa skribenter. Era bästa skribenter drar folk till forumet. Om det fortsätter så lämnar de forumet.
Det har hänt andra forum.

Jag är enig med 167-steg-kvar.
Jag pröjsar också. -om yttrandefriheten värnas

(*Poängen är att det inte räcker att rensa inlägg eftersom de kan skriver nya så länge man inte tar pennan ifrån dem)
Senast redigerad av Gertrud1 2020-11-28 kl. 13:49.
Citera
2020-11-28, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Det tog bara 6 timmar att moderera tråden sen när dom började i morge, och på dom 6 timmarna så har infektionen redan skapats och utvecklat sig! Många av dom har hållt på i flera dagar och bara postar skit utan att dom raderas eller får varningar för att repetera sig om och om igen.

Folk har rapporterat deras troll i dagar nu utan att något händer mer än varningar och några borttagna inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in