2020-11-28, 13:51
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Saknas förmåga att förstå budskapet mellan raderna?

Det här liknar mer och mer ett äktenskap där ena parten går i försvar och vägrar se ett problem.

Snart blir tom jag arg.

Ni tappar era bästa skribenter. Era bästa skribenter drar folk till forumet.

Som jag har förstått det, så finns det inte ngt riktigt handlingsutrymme inom nuvarande regelverk för att agera mot skribenter som envetet tjatar (i en och samma tråd) så länge som det är on topic.

Moderatorerna kan agera, om ngn *startar flera trådar* för att tjatigt framföra samma budskap.
Citera
2020-11-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Som jag har förstått det, så finns det inte ngt riktigt handlingsutrymme inom nuvarande regelverk för att agera mot skribenter som envetet tjatar (i en och samma tråd) så länge som det är on topic.

Moderatorerna kan agera, om ngn *startar flera trådar* för att tjatigt framföra samma budskap.

Så helt enkelt här menar du att ni inte har något för att förhindra att folk repterar sig så länge det är on topic?

Är det alltså OK att reptera sig så länge det är on topic?

Ifall du säger ja, kan jag backa upp det senare som referns?
Citera
2020-11-28, 13:54
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Vad jag kan se så har samtliga de OT-inlägg du RP.at raderats, så ditt påstående att "Trådförstörarna, trollen och provokatörerna tillåts härja fritt", stämmer ju uppenbarligen inte. Åtminstone inte om man förutsätter att de du RP:at faller inom din kategori "Trådförstörarna, trollen och provokatörerna"
Är det verkligen så svårt läsa in budskapet i mitt inlägg?

Detta bara förstärker min poäng som jag ville ha fram i föregående inlägg, oerhört låg svårighetsgrad se och förstå vad jag menade. Flashback säljer på behov, någonting moderatorerna inte alls överhuvudtaget verkar förstå. Flashbacks moderering är emellanåt helt uppåt väggarna. Du förstärker bara detta ju mer du skriver.

Vart finns det kundorienterade vänliga?

Att inte förstå sin roll som moderator har vi sitt oändliga exempel på. Flashbacks användare finns inte till för moderaterna, men det är vad som allt väsentligt tycks framkomma. Att över tid inte agera kundorienterat kommer också med ett pris. Det tror jag också du förstår.

Citat:
Saknas förmåga att förstå budskapet mellan raderna?

Det här liknar mer och mer ett äktenskap där ena parten går i försvar och vägrar se ett problem.

Snart blir tom jag arg.

Ni tappar era bästa skribenter. Era bästa skribenter drar folk till forumet.
Tack, ungefär så ja.

Inte bara fruktansvärt malplacerat, blir dessutom oerhört kontraproduktivt välja moderatorer som ser sina kunder som fiender.
Citera
2020-11-28, 13:55
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Hej ☺
Nej jag förstår det och har upprepade gånget skrivit att detta är en fråga för ledningen. Ni måste ges verktyg för att klara av den förändrade situationen.
Ska jag arbeta ut ett forumförslag ?
Citera
2020-11-28, 13:58
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:

Kom igen för fan, skärp dig. Du är en av de bättre moderatorerna på forumet.
Klart som korvspad det finns regelverk att använda.

Det handlar endast om hur man tillämpar dessa.

Svårare än så behöver man inte göra det.
Citera
2020-11-28, 13:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar

Detta bara förstärker min poäng som jag ville ha fram i föregående inlägg, oerhört låg svårighetsgrad se och förstå vad jag menade. Flashback säljer på behov, någonting moderatorerna inte alls överhuvudtaget verkar förstå. Flashbacks moderering är emellanåt helt uppåt väggarna. Du förstärker bara detta ju mer du skriver.

Att inte förstå sin roll som moderator har vi sitt oändliga exempel på. Flashbacks användare finns inte till för moderaterna, men det är vad som allt väsentligt tycks framkomma. Att över tid inte agera kundorienterat kommer också med ett pris. Det tror jag också du förstår.

Tack, ungefär så ja.

Inte bara fruktansvärt malplacerat, blir dessutom oerhört kontraproduktivt välja moderatorer som ser sina kunder som fiender.
Jag skulle tippa på att ni/vi som är mer högprofilerade är mest benägna om att värna om forumets existens monetärt.
För 10 år sen skulle jag inte tvekat en sekund.
Idag verkar många istället se sig om efter en annan plattform.
Citera
2020-11-28, 14:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Hej ☺
Nej jag förstår det och har upprepade gånget skrivit att detta är en fråga för ledningen. Ni måste ges verktyg för att klara av den förändrade situationen.
Ska jag arbeta ut ett forumförslag ?

Alla förslag är välkomna.

Till skillnad från radioprogrammet "På minuten" så är "Upprepning" inte förbjudet - det verkar vara somliga skribenters tjatiga upprepningar som främst är problemet (om jag fattat rätt)?
Citera
2020-11-28, 14:03
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Kom igen för fan, skärp dig. Du är en av de bättre moderatorerna på forumet.
Klart som korvspad det finns regelverk att använda.

Det handlar endast om hur man tillämpar dessa.

Svårare än så behöver man inte göra det.

Vilken regel eller vilka regler menar du kan användas?

https://www.flashback.org/regler
Citera
2020-11-28, 14:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Så helt enkelt här menar du att ni inte har något för att förhindra att folk repterar sig så länge det är on topic?

Är det alltså OK att reptera sig så länge det är on topic?

Ifall du säger ja, kan jag backa upp det senare som referns?

Det finns en regel mot korspostning, men det sägs uttryckligt att den omfattar, att "posta liknande inlägg i flera olika trådar".

Citat:
0.04

Att korsposta, det vill säga att posta liknande inlägg i flera olika trådar eller skapa liknande trådar i flera forum, är förbjudet.

Citera
2020-11-28, 14:10
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Jag skulle tippa på att ni/vi som är mer högprofilerade är mest benägna om att värna om forumets existens monetärt.
För 10 år sen skulle jag inte tvekat en sekund.
Idag verkar många istället se sig om efter en annan plattform.
Det är också vad som över tid hänt. Följde ett tag (några år sedan) Flashbacks nedgång månad för månad. Länkar och slutledning kan nog hittas i min posthistorisk. Inget jag orkar leta upp nu men detta är inte något som Flashbacks ägarstrukturer är omedvetna om. Klart att man väljer något mindre autistiskt och kundvänligt när man tröttnat.
Citera
2020-11-28, 14:13
Medlem
najass avatar
Citat:
Saknas förmåga att förstå budskapet mellan raderna?*

Snart blir till och med jag arg.

Ni tappar era bästa skribenter. Era bästa skribenter drar folk till forumet. Om det fortsätter så lämnar de forumet.
Det har hänt andra forum.

Jag är enig med 167-steg-kvar.
Jag pröjsar också. -om yttrandefriheten värnas

(*Poängen är att det inte räcker att rensa inlägg eftersom de kan skriver nya så länge man inte tar pennan ifrån dem)

Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Det tog bara 6 timmar att moderera tråden sen när dom började i morge, och på dom 6 timmarna så har infektionen redan skapats och utvecklat sig! Många av dom har hållt på i flera dagar och bara postar skit utan att dom raderas eller får varningar för att repetera sig om och om igen.

Folk har rapporterat deras troll i dagar nu utan att något händer mer än varningar och några borttagna inlägg.

Citat:

Tack, ungefär så ja.

Jag har läst hela jävla tråden i PU sedan denna klagotråd skapades, och dubbelkollat alla påståenden som görs här i denna tråden. Det är ju som tur är inte jag som modererar tråden, för jag hade nog varit mer släpphänt än modsen i PU. För mig som utomstående så framstår det som rätt absurt att ena sidan som hävdar en sak (bevis på valfusk finns och mer kommer) anser det vara OT när andra sidan frågar efter bevis eller inte tycker att det som levereras är bevis, och stör sig på att frågorna upprepas. Detta alltså i en tråd som handlar om valfusk. Bevisbiten är rimligtvis rätt central och om det då påstås att bevis kommer på måndag, bör man rimligen kunna undra på tisdagen var dessa tog vägen, eller till och med helt förkasta det som presenterats. Ena sidan tjatar här unisont om att andra sidan upprepar sig (frågar efter bevis), men när jag kollar de FB:are som det klagas på så framstår det för mig snarare som att de som klagar är helt värdelösa på att hålla sig till ämnet, medan de dessa klagar på klara detta bättre. Självinsikten verkar inte vara på topp hos ganska många här, och jag skiter för övrigt helt vem av er som nu är på vilken sida i denna debatten. Era definitioner på yttrandefrihet verkar dock vara synnerligen begränsade.

Jag kollar gärna upp konkreta klagomål eller exempel på denna skevhet och dessa upprepningar som saboterar tråden och som tillåts stå kvar enligt vad som påstås.
Senast redigerad av najas 2020-11-28 kl. 14:15.
Citera
2020-11-28, 14:14
Medlem
Citat:
Det finns en regel mot korspostning, men det sägs uttryckligt att den omfattar, att "posta liknande inlägg i flera olika trådar".

Nu misstolkar du det hela med röven. Gjorde du det medvetet? Det är inte mellan olika trådar som är problemet utan i samma tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in