2020-11-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Håller med, kändes väldigt oinspirerat allting. Ingen vidare premiär detta.

Precis. Och en avslagen premiär bådar aldrig gått. Tror denna säsong blir lika upphetsande som nattåget till Korpilombilo.
Vart är vi på väg? Mot halverade tittarsiffror.

Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Hmm.. Bristen på publik? Ja jag tyckte också det kändes lite avslaget.

Jo, helt klart. Betänk hur Luuken o Lindström tidigare spastiskt-ironiskt brukade tokdansa bland deltagarna o övriga under eftertexterna.
I upphetsning över kommande framstötar från pilska frågesportsgroupies.

Citat:
Ursprungligen postat av django_0818
Tyckte det var helt okej, frågorna brukar bli svårare längre in i säsongen.

Plura däremot... endast snäppet mer engagerad än Samuel Fröler, d v s knappt alls.

Kanske är det så med frågorna, har inte tänkt på. Men de brukar ju stolt påpeka att det är ”Sveriges svåraste frågesport”.
Vad som krävs för att få fart på Plura lämpar sig ej för skrift. Men återfinns i Brottsbalken.

Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Avslaget var ordet. Inte ens Luuk orkade skrika för full hals som han brukar...särskilt när det är premiär.

Ja precis. Vill inte klaga på att man slapp hans bröl; men nåt var det som dämpade stämningen. Få se hur det utvecklas.
Citera
2020-11-27, 22:05
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Det enda jag kunde bättre än någon av deltagarna var Baltimore(6p). Jag hade nog inte skrapat ihop mer än 15-17 poäng totalt. Man känner sig lite dum i huvudet när man ser på spåret.

Men jag är dålig på mat/dryck, underhållning(litteratur, musik etc).

Hade det handlad mer om naturvetenskap, matematik och sport hade det gått bättre för mig.

När det väl blir en fråga inom "mina ämnen" så är det såklart skitenkelt - "Babe Ruth". Hur kunde ena laget inte veta det?? Plura kunde inte verka fram Babe Ruth, men kunde namnet på en obskyr jävla krabbsoppa.

Man känner sig aldrig så vilsen som när man ser på spåret.

Glans är rätt skärpt ändå.
Citera
2020-11-28, 00:47
Medlem
MrSokratess avatar
Med tanke på att båda de här relativt svaga lagen slog Frida Boisen/Hamid Zafar så ska nog Frida inte vara alltför ledsen för att hon inte fick synas i TV.
Louise Epstein/Thomas Nordegren bör ju komma in och vinna gruppen.
Citera
2020-11-28, 01:06
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Detta lär ha tagits upp tidigare i tråden men sorry orkar inte läsa hela. MEN varför får Kakan, som har uttalat sig antisemitiskt, vara med men inte den här rektorn?

Jag tror du blandar ihop Kakan med Gina Dirawi, som uttalat sig antisemitiskt.

Kakan däremot tweetade lite problematiskt om ACAB och morden i Malexander för ungefär 10 år sedan och har sedan dess bett om ursäkt för det in absurdum. Så fånigt att folk fortfarande inte kan släppa det.
Citera
2020-11-28, 02:07
Medlem
Det inleddes svagt, från båda hållen. Visst, frågorna brukar bli svårare ju längre säsongen går men det här var ju löjligt. Körde över båda lagen med råge.
Citera
2020-11-28, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Med tanke på att båda de här relativt svaga lagen slog Frida Boisen/Hamid Zafar så ska nog Frida inte vara alltför ledsen för att hon inte fick synas i TV.
Louise Epstein/Thomas Nordegren bör ju komma in och vinna gruppen.

Jag läste någonstans att det hade gått uselt för Frida och Hamid. Synd, jag hade njutit av att se Boisen göra bort sig.
Citera
2020-11-28, 11:10
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
När det väl blir en fråga inom "mina ämnen" så är det såklart skitenkelt - "Babe Ruth". Hur kunde ena laget inte veta det?? Plura kunde inte verka fram Babe Ruth, men kunde namnet på en obskyr jävla krabbsoppa.

Jag vet inte varför jag kunde Babe Ruth, är helt körd när det gäller sport annars. Det kan eventuellt ha varit från Simpsons. Soppan däremot vet jag att jag tog tack vare Simpsons.
https://www.youtube.com/watch?v=2-bbYH_akHg
Citera
2020-11-28, 11:18
Medlem
Limma skinkbits avatar
Jag är lite imponerad av att Sanna och Plura tog två av tre verktyg. Journalister och kulturfolk, dvs 99 % av de tävlande i frågesport på tv, brukar vara helt värdelösa på den typen av frågor. Jag minns en fråga om bildelar för ett par år sen som jag tyckte var skitlätt men som inget av lagen fick en enda poäng på (om jag inte minns fel).
Citera
2020-11-28, 11:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Jag läste någonstans att det hade gått uselt för Frida och Hamid. Synd, jag hade njutit av att se Boisen göra bort sig.

Du »läste någonstans«, men vet inte var. Det är så rykten och skvaller sprids. Någon tror sig minnas något vagt, men kommer inte ihåg alls. Säg som det är. Du vill att det ska ha gått dåligt.

Du kan sedan komma ihåg att du läste det här att jag tror det gick dåligt, men jag vet inte.
Citera
2020-11-28, 11:44
Medlem
hittanemoos avatar
Jag förstår inte hur Johan Glans kan gå med på att ställa upp med henne igen... Hon erkänner ju själv när hon tar "vem där" att det är kul att bidra...

Johan Glans är inte dålig men med en partner som iallafall skulle kunna musik (hon jobbar på radio) skulle han kunna gå långt. Jämför med Jesper Rönndahl som hade Elisabeth som iallafall kunde något...

Nej, stackars honom. Hon gör nog snarare att de får mindre poäng än vad han skulle fått själv? Han skulle ju ha tagit Athen på 8 poäng istället för 4 poäng om det inte var för henne.

Känns tyvärr som att SVT har svårt att locka de stora profilerna. F&F tar dem med en större plånbok och inte lika pretentiösa frågor.

Såklart ska man ha en höggravid kvinna som sjunger, påpekande om att klimatfrågan är viktig och en kvinna som visar verktygen...

Sedan tycker jag att Fredrik och Luuk hjälper deltagarna lite mycket. Säger tack när de har rätt och sedan säger att de är rätt på spåren med "dum" t.ex.

Tråkigt att Jonatan Unge med mamma inte är med i år - han stressade ju iallafall SVT med spontanta kommentarer som inte passade in.

Och tråkigt att Sanna Lundell inte kunde överraska henne positivt. Ingeting var hennes starka sida...
Citera
2020-11-28, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du »läste någonstans«, men vet inte var. Det är så rykten och skvaller sprids. Någon tror sig minnas något vagt, men kommer inte ihåg alls. Säg som det är. Du vill att det ska ha gått dåligt.

Du kan sedan komma ihåg att du läste det här att jag tror det gick dåligt, men jag vet inte.

Att bara två avsnitt gått bort kan vem som helst räkna ut att det gick dåligt för dem. Dvs fick de stryk och var usla.
Citera
2020-11-28, 12:32
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Brukar inte kolla på spåret. Trodde inte det var frågor som passade mig. Men kunde typ hälften av frågorna vilket förvånade mig. Tog Whitney långt innan deltagarna och förstår fortfarande inte hur, möjligtvis att jag kopplade med Super Bowl och svarta musiker. Baltimore var lätt på 6 poäng som ett stort fan av The Wire.

Får fortsätta kolla

Musiken är fruktansvärt överskattad dock. Totalt ointressant med ett "husband"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in