Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Det är garanterat flera här i tråden som arbetar inom sjukvården men de vill nog ofta inte skylta med det då det kan få ödesdigra konsekvenser för karriären om man avviker från Tegnells linje.
Det säger sig själv att covid är på en helt annan nivå än influensa. Typ alla sjukhus i hela landet är nu i stabs- och beredskapsläge. Och detta är förmodligen bara början. Det händer inte pga en vanlig influensa.
Men samtidigt så kan jag förstå din utgångspunkt. För oss som inte arbetar i vården kan corona säkert kännas lite abstrakt om man inte har drabbade i ens närhet och om man själv är 20 år och kärnfrisk. Det är möjligt att jag själv hade varit för att släppa skiten fritt om inte mina föräldrar varit 70+.
Jasså? Det verkar snarare att det får ödesdigra konsekvenser om man stödjer Tegnells linje eller om man
inte är alarmist. Det är min uppfattning iallf.
Det är ungefär som med klimatet, eller invandringen. Om du säger emot och försöker introducera perspektiv blir du stämplad med nånting. Klimatförnekare, främlingsfientlig, och nu med covid; antivaxxer eller foliehatt.
Jag har nördat ner mig rejält i all data och gått bakåt i tiden. Jag kan inte hitta något som motiverar dom åtgärder som vissa här i tråden önskar. Och precis som med klimatdebatten, så är dom åtgärder som föreslås av alarmisterna mycket värre än själva sjukdomen.
Btw så är viruset fritt redan och har varit länge