2020-11-27, 22:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Dersom det skulle vise seg at hun er slept i sin egen avføring, og at det var spor etter en større blodpøl i gangen. Ville du være på nippet til å utelukke kidnapping da? Sånn helt hypotetisk?
Nei, jeg kunne ikke utelukket at det var en kidnapping som gikk galt.
Citera
2020-11-27, 23:03
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, jeg kunne ikke utelukket at det var en kidnapping som gikk galt.

Varför är jag inte förvånad?
Min pappa sa alltid att det bästa stället att leta efter potatis är precis under potatisgräset. Men i alla fall. Om någon väljer att titta i träden istället måste de bara göra det.
Citera
2020-11-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Siden klokken ble stilt søndagen i forveien så går jeg for piratbuss av de to alternative dine
Tror du TH kunne fått hjelp av en taxisjåfør med plottet?
Og at han forsov seg til første taxi?

Bilen som kjørte opp gangveien både 7.56 og 8.56, kan stemme med din hypotese.
Og det at AE avsluttet telefonsamtalen innenfor samme minutt som 8.56-kjøringen kan stemme med din hypotese. Hun kan feks ha avsluttet telefonsamtalen akkurat da for å være mer aktivt tilstede for å prøve å forsinke THs avreise slik at han ikke gikk ut og oppdaget 8.56-bilen?

Eller AE gjorde eventuelt dette for å unngå at TH skulle gå ut og se bilen som kom kjørende? : Hun ventet med å avslutte telefonsamtalen til hun visste at bilen hadde kjørt opp gangveien og videre (etter avtale), fordi hun visste at TH brukte å vente med å reise hjemmefra til etter at hun hadde avsluttet telefonsamtalen de gangene hun var i samtale?

I en artikkel sto dette som jeg forstår slik at AE var i telefonsamtale mens 8.56-bilen ble filmet kjørende:

" «Lisbeth» var hjemme og foretok to telefonsamtaler samtidig og etter at de antatte kjøretøyene er observert."
https://www.nrk.no/norge/forsvarer-holden_-mener-gjerningsmenn-ventet-pa-at-tom-hagen-skulle-forlate-boligen-1.15217020
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-27 kl. 23:34.
Citera
2020-11-27, 23:10
Medlem
Citat:
Hei du! Ja, vi kommer! Det passer kjempefint (dette er et statement om at alt er bra mellom meg og L'sbeth).

Eller:

Nei, jeg driver med drapsplanlegging, så vi kan dessverre ikke bli med på middag og teater.

Hvilken ville du valgt?
Da TH og AEH takket ja til teaterbesøket, hadde nok TH tatt høyde for at det ble en sen kveld, og at neste dag ville starte litt senere enn vanlig. Hvis han er skyldig i evt drap eller kidnapping, ville han selvsagt ha varslet om denne tidsforskyvelsen til de medskyldige. Og da hadde selvsagt ikke bilene vært der i to omganger.
Det hadde ikke vært vanskelig å finne en plausibel grunn til å si nei til invitasjonen. Man kunne ganske enkelt sagt at man ikke hadde noen som kunne passe valpen.
Hvis TH er skyldig, hvorfor takket han ja til invitasjonen, vel vitende om at dette ville føre til unødvendige komplikasjoner?
Citera
2020-11-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hva tenker du om bil kl 07.56 og 08.56? Var dette en tilfeldig bil?
begge er i alle fall ikke tilfeldig.
Citera
2020-11-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis TH skulle være skyldig, så kunne det ha vært avtalt på forhånd at et bestemt tegn betyr "Planene endres. Kom tilbake om 1 time". Et slikt tegn kunne f.eks være at et bakhon lå godt synlig utenfor huset eller at et utelys på huset var slått på.

Evt oppreist stige betyr "1 times utsettelse"?

Evt stigen er ikke reist opp betyr "(Jeg har sovnet av). 1 times utsettelse"?

Stigen kan være et signal på at kysten er klar, men da må det også bety at GM har kommet kjørende til åstedet sånn at de kunne se stigen fra stor avstand før de kjørte til S4.
Citera
2020-11-27, 23:34
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Da TH og AEH takket ja til teaterbesøket, hadde nok TH tatt høyde for at det ble en sen kveld, og at neste dag ville starte litt senere enn vanlig. Hvis han er skyldig i evt drap eller kidnapping, ville han selvsagt ha varslet om denne tidsforskyvelsen til de medskyldige. Og da hadde selvsagt ikke bilene vært der i to omganger.
Det hadde ikke vært vanskelig å finne en plausibel grunn til å si nei til invitasjonen. Man kunne ganske enkelt sagt at man ikke hadde noen som kunne passe valpen.
Hvis TH er skyldig, hvorfor takket han ja til invitasjonen, vel vitende om at dette ville føre til unødvendige komplikasjoner?

Kanskje fordi han drepte sin kone i sinne etter at de kom hjem. At det ikke var planlagtt. Alt som skjedde etterpå kan godt være febrilske forsøk på å lede oppmerksomheten vekk fra seg selv.
Nå kommer det sikkert spørsmål om MB, sms-er og TEH. Da vil jeg anmode om å lese gjentatte begrunnelser her i tråden på hvorfor det kan være plausibelt.
Citera
2020-11-27, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Stigen kan være et signal på at kysten er klar, men da må det også bety at GM har kommet kjørende til åstedet sånn at de kunne se stigen fra stor avstand før de kjørte til S4.
Godt poeng! Man kan kanskje se stigen med kikkert fra der hettemannen sto ved søppelkassene eller f.eks fra rådhusparken på andre siden av Langvannet?

Hvis det var slik, så stemmer det kanskje ikke at GM var på gangveien med bil for tidlig?

Det er to lamper på veggen på baksiden av huset. Kan de eventuelt ha blitt slått av eller på for å gi tegn?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-27 kl. 23:46.
Citera
2020-11-27, 23:47
Avslutad
Citat:
Varför är jag inte förvånad?
Min pappa sa alltid att det bästa stället att leta efter potatis är precis under potatisgräset. Men i alla fall. Om någon väljer att titta i träden istället måste de bara göra det.
Politiet har undersøkt TH i 2 år nå, men finner ingenting likevel, som ikke kan forklares med at han bodde i samme hus som AEH.
- "Humper i veien" finner man i de fleste ekteskap, særlig etter 49 år.

Det er også disse 2 siste livstegnene fra AEH, og det at TH har alibi, som gjør at alt tyder på at TH er uskyldig.
- 2 vitner måtte ha vitnet falskt (én av dem måtte vært AEHs sønn)
- noen måtte ha hjelpt til med kommunikasjonen
- noen måtte ha hjelpt til med kryptorigget og trusselbrevet
- noen måtte ha hjelpt til med dumping av kroppen

Han opptrer som en uskyldig person, helt uforberedt, med planlegging kunne han fremstilt seg selv som en bedre person.
Senast redigerad av Havhest 2020-11-27 kl. 23:53.
Citera
2020-11-27, 23:49
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Kanskje fordi han drepte sin kone i sinne etter at de kom hjem. At det ikke var planlagtt. Alt som skjedde etterpå kan godt være febrilske forsøk på å lede oppmerksomheten vekk fra seg selv.
Nå kommer det sikkert spørsmål om MB, sms-er og TEH. Da vil jeg anmode om å lese gjentatte begrunnelser her i tråden på hvorfor det kan være plausibelt.

Forutsatt at det "fetade" stemmer, ville jeg nok lagt meg flat, og lagt alle kortene på bordet. Fått en god advokat som kunne forklare mitt sinne og det som skjedde med alder, sykdom, berettiget raseri, sinnsyk i gjerningsøyeblikket osv, så ville det kanskje gitt en kort visitt innenfor veggene. Men i stedet så gjør han alt han kan for å spre mistanken vekk fra seg selv. Men jo mer han prater, jo mer prater han seg inn i saken. Hans advokat ber han om å kneppe igjen for å begrense skaden. Men han anser at han selv har en bedre strategi, og begynner å gi intervju til NRK og Se&Hør under forutsetning at han få velge spørsmål og redigere etterpå. Når det først har balla på seg så mye, så kan han jo ikke stoppe. Men det blir mye å holde styr på etterhvert. Forutsatt at han er skyldig da..
Citera
2020-11-27, 23:50
Medlem
Citat:

Ja, man kan lure på nå det kommer spörsmål om MB, sms-er og TEH. Om det kommer vet vi ikke sikkert.
Citera
2020-11-27, 23:52
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politiet har undersøkt TH i 2 år nå, men finner ingenting likevel, som ikke kan forklares med at han bodde i samme hus som AEH.
- "Humper i veien" finner man i de fleste ekteskap, særlig etter 49 år.

Det er også disse 2 siste livstegnene fra AEH, og det at TH har alibi, som gjør at alt tyder på at TH er uskyldig.
- 2 vitner måtte ha vitnet falskt
- noen måtte ha hjelpt til med kommunikasjonen
- noen måtte ha hjelpt til med kryptorigget og trusselbrevet
- noen måtte ha hjelpt til med dumping av kroppen

Han opptrer som en uskyldig person, helt uforberedt, med planlegging kunne han fremstilt seg selv som en bedre person.

Det feiteste: Da har du både oversett en hel del av det som har kommet fram i media, og så har du veldig dårlige kilder ellers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in