2020-11-27, 20:51
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag har en logisk förklaring til bilen och tiden som sammanfaller med när TH brukar dra på jobb och den senere tiden till när han drog på jobb. Min slutsats är att det är en kidnappning som gick fel. Att TH skulle vara inblandad blir då mer osannolikt. Skulle TH vara inblandad hade 7.56 körningen varit onödig då TH kunde avstyra denna. Tror även polisen börjar att inse det då man vänt tillbaka i hypotesen kidnappning.

Jag undrar hur TH kunde avbryta den första bilen som körde cykelvägen den morgonen?
det var jo inte bara att ringa...
Citera
2020-11-27, 21:00
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jag undrar hur TH kunde avbryta den första bilen som körde cykelvägen den morgonen?
Kunne han ha brukt walkie talkie?
Forsøker å hjelpe deg med en hypotese her
Citera
2020-11-27, 21:03
Avslutad
Citat:
Men da burde han takket nei til teaterkvelden.
Det ville vært uproblematisk siden invitasjonen kom med så kort varsel.
Citera
2020-11-27, 21:12
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Men da burde han takket nei til teaterkvelden.
Det ville vært uproblematisk siden invitasjonen kom med så kort varsel.

ja men han behövde inte det, det fanns tid att sitta närmare en timme efter att de kom hem också, och när det gäller bilen kan det se ut som om det kom tillbaka lite senare så inget problem för den heller...
men hur kunde TH ha sagt till dem i bilen att inte komma den första resan undrar jag?

Walkie Talkie är ett förslag ser jag...
Citera
2020-11-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Interessant å høre. Det kan passe inn.
Jeg tror ikke mye på ekte kidnapping pga alle de andre tingene som blir tilfeldig i et slikt scenario.

F.eks at AEH kommuniserte ekteskapsproblemer kun kort tid før forsvinningen, osv..

(men takk for at du diskuterer saklig)
Detta med skilsmässa, separation och förlora pengar på detta har jag lagt åt sidan. I alla familjära utredningar hittar man mycket som är oväsentligt i förbrytelsen. I ett sådant långt förhållande som Hagens haft är det mer osannolikt att tankar om separation inte skulle ha förekommit. Har själv ett 45 års ekteskap bakom mig och där har tankar på skilsmässa varit, även äktenskapsförord då jag har varit företagare . Några andra saker som tyder på kidnappning är att nyckeln i garaget saknas, jag tänker att kidnappare tagit den vid ett tidigare tillfälle för att försäkra sig om att snabbt kunna ta sig in i bostaden. Även att det på vissa ställen har städats, vaskats, tyder på att kidnapparna vilje dölja att kidnappningen gått fel och det förhandlings person AH inte längre var i livet, man hade inget att göra utpressningen med därför var man tvungen att vaska för att dölja att hon var död. Det finns även andra ting som tyder på kidnappning som jag tagit upp.
Citera
2020-11-27, 21:17
Medlem
Citat:
Om nu TH låg bakom detta och det var bestämt till denna morgon borde TH förstått redan kvällen innan att detta inte kunde utföras då har redan då insåg att han inte kommer iväg på jobb den tid han brukar.
Citera
2020-11-27, 21:20
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Om nu TH låg bakom detta och det var bestämt till denna morgon borde TH förstått redan kvällen innan att detta inte kunde utföras då har redan då insåg att han inte kommer iväg på jobb den tid han brukar.

Men hur kunde han låta föraren av bilen veta att planen hade ändrats?
ändå har ingen gett ett bra svar på det
Citera
2020-11-27, 21:27
Avslutad
Citat:
Med det resonnementet ditt, så er det ingen grunn for deg å tro, at det var for stor risiko for kidnapperne å bruke gangveien.
Skjønner du det?
Citera
2020-11-27, 21:27
Medlem
Citat:
Han kunde inte det, han viste inte om den föestående kidnappningen, han är inte inblandad.
Citera
2020-11-27, 21:29
Medlem
Citat:
Hvis TH skulle være skyldig, så kunne det ha vært avtalt på forhånd at et bestemt tegn betyr "Planene endres. Kom tilbake om 1 time". Et slikt tegn kunne f.eks være at et bakhon lå godt synlig utenfor huset eller at et utelys på huset var slått på.

Evt oppreist stige betyr "1 times utsettelse"?

Evt stigen er ikke reist opp betyr "(Jeg har sovnet av). 1 times utsettelse"?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-27 kl. 21:39.
Citera
2020-11-27, 21:32
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Med det resonnementet ditt, så er det ingen grunn for deg å tro, at det var for stor risiko for kidnapperne å bruke gangveien.
Skjønner du det?

Ja, jag menar att det är för mycket risk att åka på cykelvägen men det har aldrig haft något att göra med den fråga jag ställde
Skjønner du det?
Citera
2020-11-27, 21:34
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Han kunde inte det, han viste inte om den föestående kidnappningen, han är inte inblandad.

Det är inte vad jag frågade dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in