2020-11-27, 21:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Jag undrar vem det är som är arg här... men det jag alltså talar om är påståendet att moderatorer varnar partiskt. Du verkar alltså tycka detta, att ditt inlägg inte förtjänar en varning. Men då frågar jag dig om du tycker att detta vore ett inlägg som hade varit ok om "anti-trump"-fronten skrivit det? I så fall skiljer sig din åsikt från den allmänna åsikten i tråden, att skräpinlägg borde varnas hårdare för.

Det jag alltså frågar dig - svara nu - tycker du att det var ett bra inlägg du skrev? Var det ett högkvalitetsinlägg?
Jag tycker inte att du kan gömma dig bakom en idé om att alla inlägg som inte är "kvalitetsinlägg" ska raderas och generera en varning. Du spelar ju uppenbarligen ett spel nu, där du använder argument du inte ens kan stå för.

Men visst, sätt igång! Radera alla inlägg som inte är "kvalitetsinlägg".

Finns inte en chans i världen att jag skulle anse att ett svar i stil med "läsförståelse" ska rendera en varning när personen som jag svarar uppenbarligen missförstår och tramsar. Men som sagt - sätt igång. Här har du en FB-länk på minst TIOTUSEN inlägg som klagar på någons läsförståelse. Bara att rensa och varna! Sätt igång eller HÅLL KÄFTEN och erkänn därmed att du är partisk.

https://www.flashback.org/sok/?query=l%C3%A4sf%C3%B6rst%C3%A5else&search_post=1& sp=1&date_from=2000-01-01&date_to=2020-11-27&so=weight
Citera
2020-11-27, 21:15
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Nej, det tycker jag inte, det bästa är att ignorera. Men jag vet ju att personen som fick varningen inte medvetet går in för att trasa sönder tråden.

Vad menar jag med "att trasa sönder tråden"? Jo att exempelvis gång på gång posta inlägg att det saknas bevis, men samtidigt undvika sakfrågan. Det duger inte att skriva:

"Ha, ha, ha vilka nötter, finns ju inga bevis, han surrar i nattmössan, det är bara ett twitterkonto" o.s.v

Jag efterfrågar inlägg om sakfrågan. Om samma postare skriver 20 ggr att "det kommer aldrig att gå vidare i högre instans" så borde den personen varnas till slut om den inte kan förklara VARFÖR det inte kommer att gå vidare, utan bara är en allmän önskan från personen för att den ogillar Trump. Det håller inte.

Jag får en känsla av att ni moderatorer ser mellan fingrarna på tråd-söndertrasare, men till slut kommer seriösa skribenter att tröttna. Men det är kanske det ni vill, sänka kvalitén på forumet.
Det är faktiskt så att det finns vissa användare i tråden som du kanske har märkt inte postat på ett tag - undrar hur det kommer sig? De allra värsta är faktiskt avstängda. Och får man inte varningar bedöms man hålla sig enligt vad som är "acceptabelt". Vill man ytterligare sätta krav på att man inte får upprepa sig i trådar ser jag att det behövs en ytterligare regel för detta, jag tycker inte det faller inom 0.03. Upprepningar sker från båda hållen.
Senast redigerad av spyder123 2020-11-27 kl. 21:17.
Citera
2020-11-27, 21:17
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Men även utan ett konkret regelstöd så borde det väl finnas en bortre gräns? Kan jag ställa samma fråga varje dag? Tre gånger per dag. Tre gånger per sida? Jag kan gå in på valfri tråd under Poitik och ställa samma fråga om och om igen utan att bli avstängd så länge det är löst förankrat till tråden?

Hur många gånger man ställer samma fråga har så klart en gräns lite beroende på hur den ställs.
Är det exakt samma fråga som ställs ett antal gånger är det definitivt varningsvärt och det varnar vi också för.

Varningar är inget vi kommunicerar annat än till dom som blir varnade och därför kan det säkert upplevas frustrerande för vissa som inte vet att åtgärder vidtas.
Citera
2020-11-27, 21:20
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Låt oss nu göra ett shit-test. Jag kommer upprepa detta inlägg hundra gånger i denna tråd och så får vi se om det är okej för er "moderatorer" att jag så gör. Vi vet alla att det är okej för KLyban att så göra. Vi har ditt ovanstående inlägg som bevis att det är okej. STÅ FÖR DET! Men vi vet alla att det kommer du inte att göra. Jag kommer få en varning. Mina upprepningar kommer raderas. KLybans får stå kvar. För KLyban och samtliga TDS:are har FRIKORT!!!

Det finns ingen som har upprepat samma inlägg hundra gånger i en tråd och klarat sig utan åtgärd från moderatorerna.

Så ett tips i alla välmening är, gör det inte.

PS. Jag modererar inte detta delforum så jag kan inte agera mot dina hundra inlägg.
Citera
2020-11-27, 21:21
Avslutad
Citat:
HAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAH.

Ni har stängt av mig minst fem gånger under Trumperan. Enbart eftersom jag varit Trumpförespråkare. Samtidigt har ni talat om för skitpostare som KLyban att det inte är ett regelbrott att upprepa samma sak tusen gånger. Han vet om det. Jag vet om det. Jag citerar beviset för detta i min signatur. INGEN av oss som stöttar Trump har NÅGOT SOM HELST förtroende för er moderatorer.

Vi VET att ni är partiska och vi VET att ni ursäktar TDS-kultens fanatiska nonsensinlägg. Det har ni ju för tusan erkänt.

Ja jag förstår det nu, i och med denna tråd. Jag har tänkt att moderatorerna gör så gott de kan, men ställt mig frågande till hur just politik-utrikes modereras.

Obekväma trådar slängs in i konspirationer (exempelvis Assange som ni dessutom låtit förstöras). En annan tråd, som jag har påtalat för er moderatorer är felaktig i rubriken om den ska uppfattas seriöst i Politik - USA. Nämligen denna:
(FB) Trumps paranoia och resultatet av den visar sig allt mer, han är mycket psyksjuk nu!

Hur f-n kan ni tillåta en så oseriös rubrik utan saklig grund?

Detta är bara två av många exempel.
Senast redigerad av Passepartout 2020-11-27 kl. 21:35.
Citera
2020-11-27, 21:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Hur många gånger man ställer samma fråga har så klart en gräns lite beroende på hur den ställs.
Är det exakt samma fråga som ställs ett antal gånger är det definitivt varningsvärt och det varnar vi också för.

Varningar är inget vi kommunicerar annat än till dom som blir varnade och därför kan det säkert upplevas frustrerande för vissa som inte vet att åtgärder vidtas.
Varför ljuger du för? Det finns otaliga exempel på KLyban som postat samma inlägg tio, tjugo, trettio gånger och fler därtill. Han ursäktas. Valfusktråden är FULL av exempel på samma sak. Patetiskt är bara förnamnet.

Men vinden är sådd och runt hälften av alla användare har genomskådat detta PARTISKA beteende. Vi accepterar det, eftersom FB är det enda forum i Sverige som vi kan nyttja. Så varför inte bara ERKÄNNA det? Vi kommer finnas kvar. Ni vill inte bli av med oss, eftersom ett forum utan oss skulle bli ett pedofilforum eller ett familjeliv. Vi skulle acceptera det. Vi är inte snarstuckna som ni liberala homos. Vi är toleranta. Inte troll. Vi är sunda, inte snarstuckna. Och vi ser igenom era lögner.
Senast redigerad av Japhy 2020-11-27 kl. 21:27.
Citera
2020-11-27, 21:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det finns ingen som har upprepat samma inlägg hundra gånger i en tråd och klarat sig utan åtgärd från moderatorerna.

Så ett tips i alla välmening är, gör det inte.

PS. Jag modererar inte detta delforum så jag kan inte agera mot dina hundra inlägg.
Jo, KLyban. Du har själv erkänt det. Det finns ju, enligt dig, INGEN regel mot detta och därför ger du honom och andra TDSare frikort. Jag vet det. Användare vet det. Du vet det.

Det enda vi saknar är ett erkännande! Varför kan du och andra moderatorer inte helt enkelt förklara för oss att det råder andra regler för oss som gillar Trump? På så sätt kan vi ju förhålla oss till det och anpassa oss?
Citera
2020-11-27, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Det är faktiskt så att det finns vissa användare i tråden som du kanske har märkt inte postat på ett tag - undrar hur det kommer sig? De allra värsta är faktiskt avstängda. Och får man inte varningar bedöms man hålla sig enligt vad som är "acceptabelt". Vill man ytterligare sätta krav på att man inte får upprepa sig i trådar ser jag att det behövs en ytterligare regel för detta, jag tycker inte det faller inom 0.03. Upprepningar sker från båda hållen.

Ja upprepningar har skett från båda hållen, men majoriteten, kanske 7 mot 3 är postare som mest vill kasta skit på Trump och inte vill diskutera det som kommer fram i ämnet.

Har ni moderatorer ens diskuterat den här problematiken, aktiva diskussionsförstörare, med admin?
Citera
2020-11-27, 21:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ja upprepningar har skett från båda hållen, men majoriteten, kanske 7 mot 3 är postare som mest vill kasta skit på Trump och inte vill diskutera det som kommer fram i ämnet.

Har ni moderatorer ens diskuterat den här problematiken, aktiva diskussionsförstörare, med admin?
För mig, som mångårig postare i PU:USA, är det uppenbart att detta oskick är sanktionerat av admin.
Citera
2020-11-27, 21:33
Moderator
vfs avatar
Citat:
Jo, KLyban. Du har själv erkänt det. Det finns ju, enligt dig, INGEN regel mot detta och därför ger du honom och andra TDSare frikort. Jag vet det. Användare vet det. Du vet det.
?

BS, det har jag inte alls. Skärp dig nu. Du har inte en aning om vilka vi har varnat då vi inte kommunicerar ut det till andra användare.
Citera
2020-11-27, 21:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
BS, det har jag inte alls. Skärp dig nu.
Jo det har du. Du svarade mig för en tid sedan när jag ifrågasatte varför KLyban tilläts upprepa samma fråga gång på gång, trots svar. Ditt svar var:
"Det finns ingen regel mot att upprepa sig".

Du harr dessutom, i denna tråd, för färre än 20 inlägg sedan, upprepat samma tomma fras. Du sitter nu och ljuger eftersom du känner dig trängd. Men du är ju genomskådad eftersom du skriftligen erkänt. Men vem vet. Kanske du raderar dina egna inlägg och ger dig själv en varning...
Citera
2020-11-27, 21:39
Medlem
spyder123s avatar
Citat:

Det mesta har diskuterats... och om du själv vill bidra så varsågod: (FB) Forumförslag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in