2020-11-26, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det där var nog bland de dummaste jag har läst här i tråden. Ni misstänkliggör förvisso allt, men nu misstänkliggör du och Stigbritt frågor om bevis.

Är det så att ni ogillar bevis? Behövs de inte, eller vad är det fråga om?

Ni spekulerar och fantiserar och framför rykten och Trumps twitter som alla består av grundlösa påståenden om valfusk. Är det era resonemang som är det väsentliga här? Vill ni inte själva ha bevis? Är det inte meningen att man skall komma fram till något?

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Såhär långt har det alltså gått.
Har ni inte en tanke på vad den här trådens ämne är och hur djävla långt ifrån era inlägg är?

Det här bevisar ju bara problemet med användare som notoriskt skiter i att diskutera ett ämne därför att de saknar läsförståelse.
Tråden i fråga handlar om bevis. Kommer inga bevis så självdör tråden.

Den här tråden handlar om forumförstörare. Ni är så djävla klantiga att ni tar off topicdiskussionen hit också.

Jag liksom Stig-Britt är intresserade av ev bevis för att bedöma frågan själva. Det går inte eftersom ni är på nåt djävla korståg och gör halmdockor och beter er som småbarn på dagis.

Läs vad användaren Gertrud1 skrivit. För övrigt funkar inte din gaslighting teknik på mig.
Citera
2020-11-26, 15:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det där var nog bland de dummaste jag har läst här i tråden. Ni misstänkliggör förvisso allt, men nu misstänkliggör du och Stigbritt frågor om bevis.

Är det så att ni ogillar bevis? Behövs de inte, eller vad är det fråga om?

Ni spekulerar och fantiserar och framför rykten och Trumps twitter som alla består av grundlösa påståenden om valfusk. Är det era resonemang som är det väsentliga här? Vill ni inte själva ha bevis? Är det inte meningen att man skall komma fram till något?
Är du sådär dum på riktigt?
Om ni inte spammade sönder tråden så hade du sett om bevis kom fram eller inte.
Om inte är det ju bara att gå vidare med livet.
Tråden nu blir ju bara ett tillhåll för folk som vill ha nån de kan slå i huvudet.
Senast redigerad av Gertrud1 2020-11-26 kl. 15:46.
Citera
2020-11-26, 16:05
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det här bevisar ju bara problemet med användare som notoriskt skiter i att diskutera ett ämne och att de saknar läsförståelse.

Ja, och det är ett fåtal användare som beter sig såhär. Om och om igen. Det är HUR TYDLIGT SOM HELST i den här tråden. Jag fattar att mods inte hunnit agera ännu och givetvis kommer de ta bort inläggen igen från dessa skitskribenter - både i denna tråden och den andra. MEN VARFÖR STÄNGS DE INTE AV!??!?!
Citera
2020-11-26, 18:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Med risk för att göra mig impopulär citerar jag Admin från tråden

(FB) Varför är så många på FB dåliga på källkritik?

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag anser att medlemmarna på Flashback ställer krav på källkritik i högre utsträckning än vad vi påträffar på andra forum. Givetvis finns det alltid de som är dåliga på källkritik, men jämför Flashback med platser som exempelvis Facebook, Twitter och Instagram så förstår du vad jag menar.

[.........................................]

Avslutar mitt inlägg med några citat från IDG, som lärare och forskaren Elza Dunkel skrev redan 2011.
"Något som glädjer en gammal lärare är alla dessa unga som ständigt och jämt efterfrågar källor när någon påstår något. ”Källa på det” är en extremt irriterande men högst relevant begäran ..."
"På internetforum är det vanligt med diskussioner där man ställer höga krav på ett kritiskt förhållningssätt och på källhänvisningar. Så de nymodigheter skolan varnat för – att använda Wikipedia som källa eller kolla grejer på Flashback – har fostrat en tänkande generation."
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.362636/kalla-pa-det-nagon

admin

Givetvis har Admin rätt att Flashback är långt mycket bättre än de andra plattformarna.

När jag började här var det två standarfraser som var legio, den ena handlade om 2:an och det blev otillåtet trots att det bara var en knorr på slutet i inlägg som ibland var ganska fyndig.

Den andra var Bold.
Den frasen och den nivån är det länge sedan jag såg.

Eftersom flashback är invaderat av människor som inte är här för att diskutera så är källor ett minne blott.

I tråden som diskuteras efterfrågas bevis, (källor) men ingen hittar de källor som trots allt länkats, ergo flashback är inte vad det har varit.

Möjligen om mod kunde nåla dem i startinlägget och kräva (saklig) diskussion runt dessa?
Senast redigerad av Gertrud1 2020-11-26 kl. 18:07.
Citera
2020-11-26, 18:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ja, och det är ett fåtal användare som beter sig såhär. Om och om igen. Det är HUR TYDLIGT SOM HELST i den här tråden. Jag fattar att mods inte hunnit agera ännu och givetvis kommer de ta bort inläggen igen från dessa skitskribenter - både i denna tråden och den andra. MEN VARFÖR STÄNGS DE INTE AV!??!?!

Vi kan inte stänga av någon, vi kan radera inlägg och ta till omröstning om 2.01 om man har ett flertal varningar under en viss tidsrymd.

Fråga: ska det enligt dig vara förbjudet att upprepa en fråga om bevis för valfusk? Får man bara ställa den en gång?
Citera
2020-11-26, 18:32
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Fråga: ska det enligt dig vara förbjudet att upprepa en fråga om bevis för valfusk? Får man bara ställa den en gång?

Jag tycker att frågan kan lyftas flera gånger, men att efter 1300 sidor med länkar till underlag för att valfusk eller andra oegentligheter har förelegat ständigt fråga "länka till bevis då" är helt enkelt inte produktivt. Håller du med mig om det?
Citera
2020-11-26, 18:38
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tycker att frågan kan lyftas flera gånger, men att efter 1300 sidor med länkar till underlag för att valfusk eller andra oegentligheter har förelegat ständigt fråga "länka till bevis då" är helt enkelt inte produktivt. Håller du med mig om det?

Det beror helt och hållet på hur respektive användare värderar bevisen så klart, men i princip håller jag med dig.

Sedan går det åt andra hållet också, att det postas samma länkar till youtube där någon påstås ha bevis.

Mao är det inte helt lätt att veta var man drar gränsen som moderator, just nu raderar vi om inlägget är exakt lika som något tidigare postat inlägg. Tråden är gigantiskt och inte helt lätt att hålla ordning pga
mängden inlägg som produceras. Vi är dock tacksamma för alla RP:s
Citera
2020-11-26, 21:39
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Vi kan inte stänga av någon, vi kan radera inlägg och ta till omröstning om 2.01 om man har ett flertal varningar under en viss tidsrymd.

Det är inte roligt att ta kritik för någon och ibland är det inte lätt att formulera den heller.
När jag var ny på forumet rådde en slags kamratuppfostran. Dumskallar blev tillsagda och tog rättning.
Forumet förändras med nytt klientel och egentligen handlar väl kritiken om behovet att kanske se över systemet utiftån nya förutsättningar.
Jag tror ingen egentligen tror eller anser att problemet sitter i er mods i allmänhet. Folk uttrycker sin frustration över att forumet inte fungerar som vi tror? att det är/var tänkt.
OP
Citat:
Det här är egentligen ingen kritik för den här tråden förstår jag är sjukt svår att moderera. Jag tror jag är långt ifrån ensam att uppleva att det förekommer en hel del minst sagt udda individer i tråden vars syfte verkar vara att skapa en massa sidodiskussionstoner som gör tråden oläsligt ibland.

Problemen här är väl något för chiefen att fundet över. Hans forum, hans val.

Vi uppmärksammar problemet och föreslår lösningar dvs översyn av regler praxis.
Hur chiefen löser problemen beror ju såklart på vad han vill med forumet.
Senast redigerad av Gertrud1 2020-11-26 kl. 21:44.
Citera
2020-11-26, 22:12
Medlem
Citat:

Det var flera användare som frågade när advokaten skulle presentera bevis och fick svar om ett specifikt datum.

Sedan fortsatte dessa användare ändå att ställa samma fråga om och om igen tills att stämningen publicerades.

Detta är inte okej. Sådana användare ska omgående bannlysas.
Citera
2020-11-27, 16:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Det var flera användare som frågade när advokaten skulle presentera bevis och fick svar om ett specifikt datum.

Sedan fortsatte dessa användare ändå att ställa samma fråga om och om igen tills att stämningen publicerades.

Du har inte funderat på att frågorna återkom när genuint inga bevis presenterades?

Bara för att du inte tycker om att folk inte tycker att påståenden är bevis så betyder det inte att det saknas relevans när genuina bevis faktiskt efterfrågas.

Man måste skilja på när folk ställer frågan för att genuint förstöra tråden mot när folk ställer frågan för att löften inte hölls och man faktiskt försöker förstå varför detta inte hölls.

Samma sak gäller egentligen alla som bara länkar till youtubekanaler som skriker om valfusk och vad de tror är valfusk utan någon riktiga rättslig uppbackning kring det hela, många av de som är stensäkra på att valfusk faktiskt har skett tenderar att förlita sig på lite för mycket på vad lekmän anser är sanningen.

Moderatorerna balanserar på en extremt tunn linje när det kommer till hur de ska hantera den specifika tråden och jag själv anser att de i slutändan borde sätta ett bäst före datum för när de bryter ut faktiska saker ur tråden och sedan kastar iväg resten av tråden till konspirationsteorier forumet men jag respekterar att de inte är villiga till att göra, även om jag anser att de är masochister som inte gör det.
Citera
2020-11-27, 19:06
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla

Ser du något regelstöd för att bannlysa användare som upprepar sina frågor?

Jag hittar inget.
Citera
2020-11-27, 19:38
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ser du något regelstöd för att bannlysa användare som upprepar sina frågor?

Jag hittar inget.

Men även utan ett konkret regelstöd så borde det väl finnas en bortre gräns? Kan jag ställa samma fråga varje dag? Tre gånger per dag. Tre gånger per sida? Jag kan gå in på valfri tråd under Poitik och ställa samma fråga om och om igen utan att bli avstängd så länge det är löst förankrat till tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in