2020-11-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Den tillhörde väl Scytl?
https://twitter.com/orijonal/status/1327277595583414274

https://apnews.com/article/fact-checking-9754011363
Fake news att den tillhörde Scytl, men kan lika gärna bara ha stått i samma serverhall i Tyskland.
Som rapporten avslöjade så är det ett cover-företag som hade Servern.
2020-11-27, 16:21
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det är fullständigt galet att censurera dessa stämningsansökningar. Dessa är ju offentliga handlingar. Lycka till Big Tech.

Nu är ju militären överlag pro-Trump, men det kan ju väcka en hel del andra känslor hos dem.

Hur visste man att 100% av de 900 soldaterna röstade på Biden?
Militära röstsedlar hanteras för sig själva.
https://globalcit.eu/us-overseas-voters-providing-the-margin-of-victory-in-close-elections/
"The 2002 Help America Vote Act (HAVA), invoking the 14th amendment, mandated that overseas absentee ballots, civilian and military, must be tabulated separately from domestic absentee ballots,"
2020-11-27, 16:23
Medlem
Citat:
Nu är ju militären överlag pro-Trump, men det kan ju väcka en hel del andra känslor hos dem.
På vilket sätt då tänker du?

Citat:
Hur visste man att 100% av de 900 soldaterna röstade på Biden?
Man ser väl hur många röster som kommit in från ett visst distrikt och hur många och att det kommit frpn en militärförläggning. I det här fallet har det handlat om "absentee ballots", och sen har det egistrerats ett 100 procentigt utfall på Biden, vilket man tyckt verkat helkoko i och med att majoriteten militären där inte stöjder Biden.
2020-11-27, 16:23
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Där har ju Trump gjort ett av sina få misstag. Han har sagt att han kommer att hävda valfusk om han förlorar valet. Nu säger han valfusk och därmed säger han att han förlorat valet. Han skulle givetvis hållt sig lugn till efter valet innan han började med testet av systemet.

Mike Pence
Verkligen. DET håller jag med om, men han har å andra sidan tagit upp det här med valfusk i åratal.

Det är dock lätt hänt att man så klart tolkar det han sa inför valet som du skriver.
Citat:
Den tillhörde väl Scytl?
https://twitter.com/orijonal/status/1327277595583414274
Först hette det att den tillhörde Scytl, sedan CIA, sedan att det är någon viktig knutpunkt för all internettrafik i Europa och att man har konstaterat Dominion-aktivitet i Belgrad via Tyskland, därefter att det är en Scytl-server, därpå CIA, osv.

Bara detta hattande är i sig fantasieggande.
2020-11-27, 16:24
Medlem
Någon som har koll på vad Trump's Executive order från 2018 har för inverkan? Inte så lätt att uttyda vad syftet med den egentligen är.

Executive Order on Imposing Certain Sanctions in the Event of Foreign Interference in a United States Election

https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-imposing-certain-sanctions-event-foreign-interference-united-states-election/
2020-11-27, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag är här för att diskutera och lära mig. Hittills har inget som ens är nära att kallas bevis för omfattande valfusk presenterats i tråden.
Om det sker kommer jag naturligtvis att tänka om. DU kommer ALDRIG tänka om. Vad var det du skrev förut. Du ändrar dig när det har bevisats att inget fusk har skett, vilket är en logisk omöjlighet.

Jag är inte ett dugg förvånad. Vad grundar du det på? Återigen hittar du på din egen verklighet.

Länka ett inlägg där jag har skrikit "lögn" eller "påhitt". Erkänn att du lever i en egen verklighet. Eller motbevisa mig!

Nu sitter jag framför en dator och då blir allt enklare än att sitta framför en telefon.

Ja, kanon. Då helt enkelt behöver vi hitta en bra grund att börja på.

Så, vad för bevis ska vi gå igenom? Vart vill du börja? Hur brett vill du diskutera? För vi kan ta det som har hänt på lokalnivå och det som har hänt i vallokalen eller vi kan ta det där vi börjar prata korruption på högsta nivå.

Men då gäller det att både du och jag är neutrala i fråga ifall vi sak faktiskt diskutera sanningshalten i det som presenteras och då med ett öppet sinne där vi båda kan anta valfusk och även att det ljugs om valfusket.

Och i det hela så undrar jag, hur mycket bakgrund kan du till det hela? Alltså pratet om valfusket redan innan Trump blev president 2016 (han twitterade om det redan 2012), CIAs inblandning i andra länder eller hela berättelsen om Trumps om president till idag med skrik om valfusk med rysslands inblandning men också rent historiskt korruption inom det amerikanska valet.

Ve säga, hur mycket har du hängt med de senaste 5 åren? Både i media och vad som skrivs "underground" på forum över saker media inte vill ta upp.

Samt, tror du media vinklar/ljuger över något och du tror demokraterna pratar 100% sanning?
2020-11-27, 16:30
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Aaah innan jag glömmer. Har du källa på att det var det här SP menade när hon pratade om kraken eller ska vi bara ta dig på orden?

Har du missat hemsidan?
THE KRAKEN IS RELEASED!

Click The Links Below to Read Kraken Filings:

The Kraken is released on Georgia!
The Kraken is released on Michigan!

https://defendingtherepublic.org/
2020-11-27, 16:32
Medlem
Det är inte första gången Dominionmaskinerna betett sig suspekt. I valet i Ontario, Kanada 2018 skedde det en "glitch" som stängde ned systemet i 90 minuter, och vips så åkte liberala pariet ut ur delstatsparliamentet för första gången någonsin medan vänsterpartiet New Democratic mer än fördubblade sin representation i staden

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/flashback-internet-connection-glitches-shuts-dominion-machines-ontario-least-90-minutes
2020-11-27, 16:32
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Någon som har koll på vad Trump's Executive order från 2018 har för inverkan? Inte så lätt att uttyda vad syftet med den egentligen är.

Executive Order on Imposing Certain Sanctions in the Event of Foreign Interference in a United States Election

https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-imposing-certain-sanctions-event-foreign-interference-united-states-election/

De nämda myndigheterna får släppa allt och ta alla resurser tillgängliga för att skydda landet.
Presidenten kan genomföra beslut som han normalt inte har befogenheter att göra.. (beordra ett klassiskt pappersbaserat omval vore väll en inte allt för oväntad åtgärd)
Senast redigerad av frdk 2020-11-27 kl. 16:36.
2020-11-27, 16:40
Medlem
Citat:
Bidens påstådda seger börjar ifrågasättas alltmer. Kongressman Mo Brooks (R-AL) hävdar nu attt Biden INTE vunnit valet:

https://www.breitbart.com/clips/2020/11/26/gop-rep-brooks-biden-did-not-win-the-electoral-college-if-vote-limited-to-lawful-votes-cast

Nej den ifrågasätt inte av allt fler. Biden ökar faktiskt sin ledning över Trump nu när dom resterande valsedlarna räknas och allt fler anser och inser att han blir nästa president
Trump har ju faktiskt sagt att han avgår om elektorerna utser Biden som segrare vilket ju är det absolut mest troliga scenariot om några veckor. Han vet nog att klockan är en minut i tolv.

Går ju dessutom inte att ge Trumps segern baserat på ohållbara antaganden , svävande uttalanden, Kina hit och Chaves dit och allmänt luddiga sk. bevis som poppar upp på sajter som typ Breitbart. Så fungerar det ju inte i en rättsstat.
2020-11-27, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
De nämda myndigheterna får släppa allt och ta alla resurser tillgängliga för att skydda landet.
Presidenten kan genomföra beslut som han normalt inte har befogenheter att göra.. (beordra ett klassiskt pappersbaserat omval vore väll en inte allt för oväntad åtgärd)
Rätta mig om jag har fel, men visst är det så att valet 2020 är "pappersbaserat"?
D.v.s. alla röster finns som markering på ett fysiskt stycke papper?

Jag har försökt läsa om dom omtalade dominion-maskinerna, och som jag kan läsa mig till så är det maskiner som scannar och räknar röster.

Det har gjorts (och pågår fortfarande i wisconsin..) manuella omräkningar, och dom kommer väl att påvisa eventuellt "dominion-fusk"?, undrar

/T
2020-11-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nej den ifrågasätt inte av allt fler. Biden ökar faktiskt sin ledning över Trump nu när dom resterande valsedlarna räknas och allt fler anser och inser att han blir nästa president
Trump har ju faktiskt sagt att han avgår om elektorerna utser Biden som segrare vilket ju är det absolut mest troliga scenariot om några veckor. Han vet nog att klockan är en minut i tolv.

Går ju dessutom inte att ge Trumps segern baserat på ohållbara antaganden , svävande uttalanden, Kina hit och Chaves dit och allmänt luddiga sk. bevis som poppar upp på sajter som typ Breitbart. Så fungerar det ju inte i en rättsstat.
Det är väl fullständigt irrelevant om man ökar sin ledning med fuskröster? Typ som om du och jag skulle springa ett lopp och jag istället hoppar på motorcykeln och sedan skryter om att det bara tog mig några minuter att avverka distansen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in