2020-11-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Men läser man igenom den så framgår det att det saknas bevis, de har indicier, och misstankar, men det är svårt att bli dömd på det.
Så nyss saknade den bevis för att dom själva sa det. När du sen får förklarat för dig att det inte var det du sa så kör du på taktiken 0 reflektion och skickar 20 minuter senare in nästa ogrundade påstående. Finns det en gräns för hur villig du är att göra bort dig eller kör du bara all in på dina gissningar 24/7?
2020-11-26, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Felstavad lade jag bara in för att vara lite kul. Vad jag menar är att den stora kraken som skulle komma inte var annat än en upprepning av en massa lösryckta påståenden, det bidde bara en tumme. Numer betyder det fornnordiska ordet kraken nåt annat vilket passar bättre. Stackars krake.
Är det inte bättre att du skriver vad du menar? Trodde nämligen du med ditt inlägg ville visa att du är väldigt orutinerad när det kommer till att läsa officiella dokument på egen hand och vanligtvis får serverat från msm vad som hänt, men så var alltså inte fallet. Får väl trotsallt tacka för ditt förtydligande men rekommendation är att skriva det du menar nästa gång.

Aaah innan jag glömmer. Har du källa på att det var det här SP menade när hon pratade om kraken eller ska vi bara ta dig på orden?
2020-11-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Jag tror det där med felstavingar kan bli ett genomgående tema...

Media och Big Tech har nomonierat Biden till President elect nu, men de menar egentligen President select. Det är den korrekta beskrivningen mot bakgrund av deras arbete före, under och efter valet. Tacka vettja Gunde, han kunde stava han.

Det är lätt att avvisa i och med att andra dokument har samma typ av stavfel. Det måste vara mallen som har stavfel.

Ett par exempel där ordet "DISTRICT" längst upp i dokumentet är felstavat.

http://www.mieb.uscourts.gov/apps/courtOpinions/opinions/15-48795.pdf

https://www.govinfo.gov/content/pkg/USCOURTS-kyed-5_07-cv-00353/pdf/USCOURTS-kyed-5_07-cv-00353-27.pdf
2020-11-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Indicier och misstankar styrkta av vittnen är vad man kallar bevis i en rättslig process. Sedan är det upp till domaren att bedöma a) om bevisen är starka nog att målet tas upp i rätten och b) om bevisen är starka nog för att lägga en fällande dom

Nja, de säger att de inte kan belägga allt fusk de påstår. Det är väl att erkänna att man inte har bevis, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Nej det gör det inte. Det är något som du har fått för dig. I ditt tidigare citat så fanns det inget alls om att det saknades bevis. Bara att de inte behövde bevisa vem som skulle ha fått de felaktiga rösterna utan bara bevisa att det fanns felaktigheter med rösterna för att göra valet tvivelaktigt.

Ok, jag ska vara tydligare. De påstår inte att de har bevis. Det är inte så att de säger att de inte har bevis. Du har helt rätt. Läs den.
2020-11-26, 17:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det är lätt att avvisa i och med att andra dokument har samma typ av stavfel. Det måste vara mallen som har stavfel.

Ett par exempel där ordet "DISTRICT" längst upp i dokumentet är felstavat.

http://www.mieb.uscourts.gov/apps/courtOpinions/opinions/15-48795.pdf

https://www.govinfo.gov/content/pkg/USCOURTS-kyed-5_07-cv-00353/pdf/USCOURTS-kyed-5_07-cv-00353-27.pdf

Klart att det är OCR-scanningen av dokumenten eller motsvarande, inte författarens avsikt. Men som vanligt ägnar vänstern sig åt allt annat än det verkliga problemet - det att det kan ha begåtts valfusk i valet och att Biden ev "vunnit" genom dessa regelvidrigheter. I inga sammanhang är detta ok.
2020-11-26, 17:03
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Nja, de säger att de inte kan belägga allt fusk de påstår. Det är väl att erkänna att man inte har bevis, eller?

Det är verkligen inte det du säger. Jag är inte amerikansk jurist, men jag läste juristprogrammet för över 10 år sedan på SU och har jobbat med juridiska frågor från och till många år - försök lita på min bedömningsförmåga här. Jag säger inte som jag gör utifrån ett "vi-mot-dom"-perspektiv, utan försöker förklara för dig hur det fungerar. Det jag säger betyder inte att de har ett starkt case eller att de kommer vinna något, utan jag förklarar bara för dig vad de syftar på när de uttrycker sig som de gör. Sannolikt kommer de bli utslängda ur rätten igen vilket vore bra för Rudy et al. eftersom de vill försöka få upp det i SCOTUS så snart som möjligt.
2020-11-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så nyss saknade den bevis för att dom själva sa det. När du sen får förklarat för dig att det inte var det du sa så kör du på taktiken 0 reflektion och skickar 20 minuter senare in nästa ogrundade påstående. Finns det en gräns för hur villig du är att göra bort dig eller kör du bara all in på dina gissningar 24/7?

Nja, de säger att man inte behöver bevis för att man ska kunna få ett utlåtande. Det som Howell v. Fears, 275 Ga. 627, 571 S.E.2d 392 handlar om (det refererade fallet) handlar om några som inte kunde rösta pga olustigheter.

Nu försöker de använda samma logik fast under argumentet att för många har röstat. Det blir lite smålustigt.
2020-11-26, 17:07
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://twitter.com/JackPosobiec/status/1331973025634377729?s=20

Några börjar bli rädda på Big tech! Såhär agerar man inte om man inte är rädd för något. Man kan ju tycka att de lärde sig av NY Post censureringen. De sa ju själva att det var fel att göra det men nu gör man det igen.. dessa måste ställas till svars! Allt för att styra narrativet.

Förhoppningsvis går folk över till Parler mer och mer.
Japp. Twitter har kastat masken och blottar nu sitt ondskefulla tryne fullt ut. Igår blev även Senator Doug Mastriano blockerad av Twitter. Hans privata konto stängdes av.

https://twitter.com/JackPosobiec/status/1331756986707415040?s=20

"BREAKING: Twitter has suspended COL @dougmastriano
after leading the PA Senate Hearing today about election fraud."

Dags att alla inser faktum. Big-tech måste krossas.
Senast redigerad av Jiren 2020-11-26 kl. 17:10.
2020-11-26, 17:09
Medlem
Nixters avatar
MASS VOTING THE BIDEN BUMP

Den största batchen av utgivna röster i PA var cirka 604 000st på en gång. Långt större än någon annan batch röster som släpptes vid ett tillfälle vid USA:s val 2020. Det verkar som ett angtal stora counties samarbetat och hällt in Biden röster vi d ett och samma tillfälle, dessa counties är länkade till Zuckerbergs Facebooks betalningar som givits ut "Per betalad röst", döda, gamla, enorma volymer människor som bor på poststationer och andra publika adresser..

Ett stort antal distrikt rapporterade onormalt högt antal räknade röster samtidigt.
Givetvis nästan uteslutande för Bye-den matematiskt omöjlighet.

Kolla denna:
"Simultaneous Mass Voting Biden Bump"
https://pasteboard.co/JCaxDyw.jpg

Crazy stuff, dom har haft riktiga amatörer bakom spakarna!
Senast redigerad av Nixter 2020-11-26 kl. 17:14.
Medlem
Citat:
Nja, de säger att man inte behöver bevis för att man ska kunna få ett utlåtande. Det som Howell v. Fears, 275 Ga. 627, 571 S.E.2d 392 handlar om (det refererade fallet) handlar om några som inte kunde rösta pga olustigheter.

Nu försöker de använda samma logik fast under argumentet att för många har röstat. Det blir lite smålustigt.
Så på inte ens en timma kommer du nu med ditt tredje försök att tolka. Vi får hoppas att du slipper någon motfråga denna gång så kanske du kan stå kvar vid denna version
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det är verkligen inte det du säger. Jag är inte amerikansk jurist, men jag läste juristprogrammet för över 10 år sedan på SU och har jobbat med juridiska frågor från och till många år - försök lita på min bedömningsförmåga här. Jag säger inte som jag gör utifrån ett "vi-mot-dom"-perspektiv, utan försöker förklara för dig hur det fungerar. Det jag säger betyder inte att de har ett starkt case eller att de kommer vinna något, utan jag förklarar bara för dig vad de syftar på när de uttrycker sig som de gör. Sannolikt kommer de bli utslängda ur rätten igen vilket vore bra för Rudy et al. eftersom de vill försöka få upp det i SCOTUS så snart som möjligt.

Nu har jag inte läst någon juridik, men måste inte det hela prövas i domstol för att kunna överklagas?
Om det slängs ut direkt på grund av brist på bevis går det väl knappast att få upp det i SCOTUS?
Eller har jag fattat helt fel.
2020-11-26, 17:11
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Nu har jag inte läst någon juridik, men måste inte det hela prövas i domstol för att kunna överklagas?
Om det slängs ut direkt på grund av brist på bevis går det väl knappast att få upp det i SCOTUS?
Eller har jag fattat helt fel.

Jag kan inte heller det amerikanska systemet och så som du beskriver det fungerar det i Sverige vad jag vet, men enl. Rudy så kan man ändå ta upp det i SCOTUS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in