2020-11-27, 13:37
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Så du ser inga andra kanaler idag för att sprida t.ex. ett stort avslöjande av en grävande journalist/ grävande journalister?

För en enskild journalist är det svårt ändra en hel tidnings politiska agenda. Alla mainstream tidningar har ett narrativ dom följer. Alltså att trump är dålig. Enda jag kan tänka mig är tycker på fox news såfal.
2020-11-27, 13:42
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Håller med, varför stämmer inte dominion skiten ur Powell om hon grundlöst anklagar dem för fusk med risk att ruinera deras rykte? Varför gömmer dom sig, flyttar sina kontor, ställer in intervjuer och presskonferenser. Anställda tar bort sina linked-ins m.m, bara det bekräftar ju mer eller mindre fusket. Och att demokraterna ligger så lågt, borde ha hur mycket ammunition att ösa över trump om inget valfusk begåtts.

Är åt helvete att så många försvarar detta. hade rollerna varit ombytta hade ni varit som gamar, hyckleriet har inga gränser. Låt utredningarna fortgå, är det inget valfusk kommer det visa sig.

De hade förmodligen förlorat kontrakten för framtida val om de valde att stämma ett av de partier de är utsedda att skydda med sina dataapparater. Bättre att hålla sig utanför allt tjäbbel.

De tar bort sina LinkedIn för att de känner sig hotade.
2020-11-27, 13:44
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag såg detta på nätet vilket resonerar med hur jag själv har tänkt genom tråden:

Twitter har nu blockerat länkarna till Sidney Powells stämningsansökningar. Alltså inte till hennes site - defend the republic. Utan till de två pdf:er som offentliggör stämningsansökningarna. Försöker man tweeta dem så ser man ett meddelande om "potentially harmful links" (kan någon testa och bekräfta?).

För mig är det extremt märkligt. Stämningsansökningarna är inte fake news, harmful eller något annat. De må vara totalt felaktiga anklagelser men de ska ju i sådana fall exponeras, inte censureras.

Nästan alla är redan på de anklagades sida i media. Varför går de och gömmer sig!?

"Potentially harmful links" har ingenting med innehållet i dokumenten att göra, utan att det finns en risk för malware och annan skit om man laddar ned dem.

Finn andra sajter än Twitter tillgängliga om man vill ladda ned dokumenten.
2020-11-27, 13:48
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
"Potentially harmful links" har ingenting med innehållet i dokumenten att göra, utan att det finns en risk för malware och annan skit om man laddar ned dem.

Finn andra sajter än Twitter tillgängliga om man vill ladda ned dokumenten.

En .pdf kan inte innehålla malware om man inte vet en exploit i pdf-läsaren som används för att rendera dokumenten. I det läget så är alla pdf-filer "potentially harmful." De flesta använder dock Chromiums (Chrome + Edge) inbyggda pdf-läsare. Jag vet inte om den har några exploits - men man blockerar heller inte pdf-filer i allmänhet vad jag vet, utan det är just dessa länkar.

Jag tror att du totalt missförstår min infallsvinkel när du säger att det finns andra sajter än Twitter om man vill ladda ned dem. Det hade varit som att jag hade påpekat att den kinesiska regeringen är orättvis mot sin befolkning och du hade svarat med "det finns andra länder än Kina att bo i om det inte passar där." Jo, det är ju sant.... men det har ingenting med vad jag säger att göra.
2020-11-27, 14:05
Medlem
Hur många val i USA har blivit "contested"? Hur starka var casen då? Vi har ju Bush Vs. Gore 2000, men det fallet är inte fullt jämförbart med det vi har idag. Vilka andra fall finns det?
2020-11-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
MSM är inte farligt, du behöver inte vara rädd. Såg ett litet klipp på 4:än det var allt. Tog som vanligt upp att DJT påtalade valfusk utan bevis. Det är inte bara den kanalen som frågar efter det. Frågan har ju även ställts här på FB utan att svar presenteras.

Mike Pence
Vet inte varför media envisas med att fortsätta säga att det inte finns några bevis, för bevis i form av "evidence" finns det drösvis med, det kan inte förnekas. Det är bara att läsa Powells stämningar för att få en uppfattning vad de består av. Sedan är frågan om dessa leder till "proof", men det är en helt annan fråga som inte blivit avgjord än.
2020-11-27, 14:13
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Varför berättar han inte vad bevisen består av? Finns det någon inlämnad stämning där detta framgår? Eller sitter han och väntar på något? Varför, om han redan har bevisen?!

Vad för typ av bevis hade fått dig att säga "ah, titta, det fanns visst bevis." Kan du ge exempel?
2020-11-27, 14:14
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ge f_n i att tala om för mig vad jag "missar" hos andra politiker. Det har du inte en aning om.
Eller har du någon länk till något jag skrivit som du kan dela med dig av!?

Allt talar för att Trump skrek "valfusk" på valnatten (ja, även innan valnatten) och sedan började leta efter bevis.
Om det visar sig att han hade bevis redan på valnatten så ändrar jag mig. Dock skulle det förvåna mig oerhört mycket. Varför berättar han inte vad bevisen består av? Finns det någon inlämnad stämning där detta framgår? Eller sitter han och väntar på något? Varför, om han redan har bevisen?!

Han hsr bland annat begärt av nån delstat att få se nånting med signaturer. Det ska bevisa massvis med falska röstsedlar. Minns inte vilken men i den staten hade dom en specifik lag om signaturer på röstsedlar.
2020-11-27, 14:20
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vet inte varför media envisas med att fortsätta säga att det inte finns några bevis, för bevis i form av "evidence" finns det drösvis med, det kan inte förnekas. Det är bara att läsa Powells stämningar för att få en uppfattning vad de består av. Sedan är frågan om dessa leder till "proof", men det är en helt annan fråga som inte blivit avgjord än.

Jag tror att många tänker som en domstol. Det räcker inte med att säga att man har bevis utan bevis måste visas upp. Att visa en länk för domaren i en domstol och fråga hur han tolkar videon räcker inte. Man måste förklara hur fusket har gått till helt enkelt. Och sen bevisa det.

Mike Pence
2020-11-27, 14:20
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
För en enskild journalist är det svårt ändra en hel tidnings politiska agenda. Alla mainstream tidningar har ett narrativ dom följer. Alltså att trump är dålig. Enda jag kan tänka mig är tycker på fox news såfal.

Om en tidning eller nyhetsredaktion har ett scoop, fakta- bevis- information som är hållbart- är det knappast troligt att de inte publicerar det.

Men säg att de inte gör det, så som du skriver. Om en grävande journalist/ grävande journalister har på fötterna finns det andra kanaler att nå fram idag. Att hävda motsatsen är konspirationstänk.
2020-11-27, 14:23
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Om en tidning eller nyhetsredaktion har ett scoop, fakta- bevis- information som är hållbart- är det knappast troligt att de inte publicerar det.

Men säg att de inte gör det, så som du skriver.

Om en grävande journalist/ grävande journalister har på fötterna finns det andra kanaler att nå fram idag. Att hävda motsatsen är konspirationstänk.

Du pratar som om konspirationatänk automatiskt är negativt? Många konspirationer har visat sig sanna.

Alla grävandd journalister är utanför mainatream media och som har blivit censurerade ofta. Förmodligen kommer bevisen inte komma från en grävande journalist till mainstream media utan det kommer komma från trump o gänget genom rättegångar osv.
2020-11-27, 14:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Vad för typ av bevis hade fått dig att säga "ah, titta, det fanns visst bevis." Kan du ge exempel?
Det blir ju bara ren spekulation vilket rätt ointressant.
Men något dokument/utredning från innan valet med vittnen som beskriver hur fusket gått till. Alltså i praktiken, inte bara i teorin som massa "vittnen" pratar om. Dvs namn, platser, tidpunkter och annat som kan verifieras och som är så omfattande att det kan ändra utgången av valet. Dvs något som håller i domstol och som Trump visste innan valet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in