Citat:
Ursprungligen postat av
vittne-x
Esbjörn äger ingen skog, ok att tomten är vildvuxen nu efter 20 års vanvård, men knappast intressant för bolag inom skogsavverkning, varifrån du hämtat "baggböleri", som senast var på tapeten på 70-talet bland progg-grupperna i Sth.
Så historierevisionen på Baggböleri och Esbjörns problem matchar inte, här lite historik:
https://www.skogen.se/nyheter/baggboleriet-en-ren-myt
Gällande Esbjörn så ser strategin nu ut på att "senilförklara" honom, fan så mycket värre än "Baggböleri"...
Hur mycket nedsatt rättskapacitet har en person som går på Ebbas påtryckningar är en central frågeställning. Hur dementa är folk rent generellt när KD är tryggt över riksdagsspärren? Om 6% till 8% av folket kan snackas omkull av Ebba oh tro på hennes snodda SD retorik, är Esbjörn i gott sällskap.
Jag är ingen läkare, men att släppa in folk i sin privata sfär är en varningsklocka. Omdömet har börjat svikta. Jag inlåter mig aldrig i diskussioner med säljare eller folk som vill mig något jag inte bett dem om. Att ens komma på tanken att diskutera ekonomi, lån, telefoni, elbolag, försäkringar, tvättmedel, och dessutom en fastighet med främlingar är ett tecken på dåligt omdöme efter alla bedrägerier vi hör dagligen om. Därför tror jag, att när det var just Ebba som tog kontakten, en lokal kändis, gjorde det Esbjörn nyfiken och smickrad, där han först roades av uppmärksamheten och diskussionen om det hus hans släkt ägt i alla år, tills det blev blodigt allvar. Jag tror att den gode T'eo inte ville befatta sig med saken av just den anledningen.
Det är mycket tragiskt, denna ensamhet, särskilt under en Pandemi. Det är därför jag ser detta som ett bedrägeribrott som kommer få en civilrättslig hantering inpackad i Esbjörns rättskapacitet, för att skydda bilden av en svensk politiker.
Som äldre i dagens komplicerade samhälle är autogiro en räddare i nöden. Kontokort är också ett skydd. Det varje äldre person nu måste tänka på ytterligare, är att skydda sina fastigheter. Kanske med inskrivna förbehåll om förköpsrätt eller livslång nyttjanderätt där Ebba hade fått Esbjörn som ett trevligt tillbehör.