2020-11-27, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WahlstedtM
Nej jag har den informationen jag behöver om sådant, men vi kan inte hänga ut människor hur som helst, alla bör få en ny chans.
Du är alldeles för tydlig i ditt trollande. Du måste försöka bli mer realistisk i dina åsikter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Se tidigare citat.
Jag försvarar ingen. Jag anser att det är sjukt.
Det jag säger är att killen inte är korkad. Då säger jag inte att han är smart heller. Men han är inte korkad.
Uppenbarligen är han korkad då han har berättat för bekanta om sin partners läggning .Man flyttar ej ihop med en dömd pedofil med hans status om man ej delar likadana idéer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Hur långt dröjer det innan FF kommer med någon snyfthistoria om hur HAN är offret som blev vilseledd av en "charmig psykopat"? Hans pedofilsambo har enligt kriminalvården en narcissistisk störning och lider av empatibrist, så FF skulle enkelt kunna spinna vidare på det temat.

Det vidriga är väl dessutom att han skulle komma undan med det. Man ser hur pass skyddad en sån här systemagent är när SVT inte ens skriver ut anledningen till att han tar time-out.

Citaten från Stoppa Pressarna är mycket trovärdiga:

Citat:
Fredrick Federley ska även ha berättat för vänner och bekanta om 42-åringen som flyttat in hos honom.
Han har varit så fräck att han sagt att sambon suttit inne och samtidigt erbjudit dem att läsa igenom domen, men då har de självfallet sagt ”nej tack”, det tycker jag visar på hur Federley manipulerar folk.

En flerbarnspappa på bygden som Stoppa Pressarna talat med gör samma reflektion, han reagerar över att Federley försöker framställa avslöjandet om pedofildomen som en nyhet även för honom.
– Det är ännu mer beklämmande att han har vetat om det här och nu gör han en snyfthistoria. Mellan raderna så framställer han det som om att han inte vetat något. Pedofilen har sagt till flera av oss här i Björbo att Fredrick har känt till det här hela tiden, säger han.

Flerbarnspappan är mycket upprörd, hans små barn har lekt i närheten av pedofilen.
– Det här är bullshit, Federley och hans sambo ringde runt i lördags när alla i Björbo fick reda på det och försökte försköna allt. Pedofilen sa till min granne ”jag har varit öppen med Fredrick, han har vetat om det här hela tiden”. När jag kom med bilen i dag stod pedofilen med Fredricks pappa och klappade fåren, avslutar flerbarnspappan.

Den som påstår att det här är rent fabricerade citat har lite jobb att göra.

Federley kände till att hans sambo var dömd pedofil, han kände till att han hade våldtagit små barn upprepade gånger, han kände till att han livesänt våldtäkterna. Ingen normal människa skulle ens komma på tanken att vilja ha något med en sådan person att göra, allra minst om man själv har barn. Fredrick hade inga problem med det, han tog in honom i sitt hem, i en miljö där det fanns barn. Alltså är Fredrick Federley själv pedofil, utlevande eller ej, och har inga problem med tanken på att hans egen dotter skulle utsättas för samma övergrepp. Den galning han nu har barn tillsammans med borde genast försöka få egen vårdnad om barnet. Uppenbarligen är den kvinnan också moraliskt degenererad, men antagligen inte pedofil.
Citera
2020-11-27, 08:25
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Jag håller med om att det är sjukt så det saknar motstycke. Skillnaden är att FF inte aktivt utsatt en eller flera personer. Det har _minst_ en sd poltiker gjort.

Noterat du velat man inte ska få misstänka den dömde pedofilen med svamliga resonemang om att en sån håller sig i skinnet efter straff.

Nu menar du FF inte utsatt andra när han för familjer i grannskapet sökt undanhålla fakta och att det ör värre att en grupp SD-politiker som attackerades av en påverkad våldsam man greppade nåt att försvara sig med.

Ridå.

Citat:
Problematiken kring poltiken i Sverige är att alla är karriärs politiker. (....längre snip....)

Detta är ingen politik-diskussion.
Citera
2020-11-27, 08:27
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men driften är ju inte sammankopplad med intelligensen.
Du jämförde tidigare med missbrukare. Våra fängelser består huvudsakligen av återfallsförbrytare med missbruksproblematik. De vet hur det är att sitta inne - ändå begår de brott.
En pedofil som löper hög risk för återfall kan inte motstå frestelsen för att han är ”intelligent” - som du tycks tro..

Ge mig gärna underlag på drift och intelligens, att freudan slängde med primitiva utvecklingsstadier är inte underlag nog. Intelligens är något som tränas och utvecklas via stimuli. Arv, miljö, proximala utvecklingszoner samt ett fysiskt aktivt liv är däremot något vygotskyj, ellen kay, sokrates, platon, descartes, dewey med flera har som gemensam nämnare.
Angående missbruksproblemen i fängelsena så finns det en överrepresentation däremot så är det bakomliggande orsaker till missbruksproblematiken och det handlar om en ignorerad spektrumdifferens i olika slag. Drogerna blir en tillflykt och kontrollområde. Då spelar det licksom ingen roll om man åker dit.

[quote=rojjjen|73746416]
Citat:
Fast, lugn nu. Det är inte FF som är dömd pedofil. Däremot så är järnrörsmaffian dömda. Jämför situationerna.
Antingen så jagar och hotar du en person med tillhygge eller så går du över en moralisk gräns kring ditt umgänge med en dömd pedofil.
Jag håller med om att det är sjukt så det saknar motstycke. Skillnaden är att FF inte aktivt utsatt en eller flera personer. Det har _minst_ en sd poltiker

Han hsr utsatt ett barn i hans närhet för en dömd pedofil.det är ganska sjukt och vi som har barn skulle aldrig utsätts våra barn att umgås med en dömd pedofil.!!!!

Du har helt rätt i det, tänkte inte på det passiva exponerandet. Jag är genuint tacksam över att du lyfte ett logiskt grundat argument. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast så gjorde han inte ens innan domen utan knullade sin egen sambos barn när hon inte var hemma.
Pedofiler springer inte på ängarna. De groomar istället i smyg. Sen lämnar de spår efter sig för att de inte kan tänka klart pga den starka driften. De tar risker trots vetskap om att de riskerar fängelse om de åker fast. Ändå kan de inte motstå frestelsen.

Som du säger, beteendet är redan beräknande, att då dela liv med en av Sveriges mest kända hbtq:are får nog det beteendet att bli en aning mer slipat. Men ja för att åka dit så har du uppenbarligen en bevisbörda emot dig. Däremot så kan det vara på det vis att det han åkte för var något han inte hade räknat med och därigenom lärt sig att inte återupprepa.
Citera
2020-11-27, 08:32
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WahlstedtM
Man kan inte hjälpa vem man blir kär i.

Ingen har hållit ett vapen mot Federleys huvud och tvingat honom bli tillsammans med en pedofil. En normal människa hade inte inlett en relation eller avslutat den så fort han fick vetskap om sambons brott. Federley däremot skuttar runt i bygden och vill högläsa pedofilsambons dom.
Citera
2020-11-27, 08:35
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Klart det är! Hyckleri utan dess like. Nu skriver man bara han tar timeout. Inget mer med den här saken. L ska skyddas. Tänk om det rört sig om en från SD. Det hade varit krönikor utan dess like.

haha...Ja! Snacka om pk-medias dubbla måttstockar.

Islamism och pedofili är alltså C:s nya tag line? Borde de inte byta ut sin gröna profil och logga med? Jag menar, när var de i rampljuset för att driva nåt av de klassiska C-frågorna? Som många andra redan påpekat härinne.

Kommer från en "drängsläkt"/bruksfolk, både jag och partnerns familj och släkt. Klassiska C-väljare. De flesta är nog döda nu men några gamlingar finns kvar och är aktiva inom C än idag på ideal basis. Tyvärr är det med dem som med de gamla sosse-väljarna som vägrar se något annat än gulle-gull med alla importerade problem: De VÄGRAR diskutera detta och byta sympatier. De flesta av denna generationens valboskap för S och C kommer snart dö ut och då blir det svårt för C att ligga 8-10%. S har varit lite smartare och ersatt sitt valboskap med importerat slödder.

F.ö väntat LÄNGE på att denna FF skall kunna sättas dit som det svin han är. Han har i allt för många år knarkat sig igenom livet och gjort sig poppis genom sin hbtq-slöja och den fredade individ han därmed varit. För....inte kan väl media skydda denna avart till människa längre?
Senast redigerad av Pusselhelvete 2020-11-27 kl. 08:37.
Citera
2020-11-27, 08:37
Medlem
Ok. Ja vem f-n hade inte haft ångest av att driva landsförrädarpolitik.
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nja, jag fattar vad du menar, men jag är tämligen övertygad om att han har någon slags ångestproblematik sedan lång tid tillbaka...
Citera
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Till Kändisskvaller för eventuellt sammanfogande med (FB) Fredrik Federley lever med en dömd pedofil.

Politik: inrikes --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Uppenbarligen är han korkad då han har berättat för bekanta om sin partners läggning .Man flyttar ej ihop med en dömd pedofil med hans status om man ej delar likadana idéer.

FF sätter sin egen sexualitet framför sin egen karriär OCH barnets trygghet..

Där ser man återigen klart o tydligt att störningar har inget med intelligensen att göra. Vet ej hur smart FF anses vara i största allmänhet, men särskilt hans agerande tyder på att tänker med andra kroppsdelar än huvudet när han väljer sin livskamrat..
Citera
2020-11-27, 08:43
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:

Disskursen handlade inte om hurvida FF's manipulativa maktspel mot fölket i bygden var smart eller inte. Det handlade om peddopojkvännen. Allting började med att jag besvarade frågan kring att PV idkat umgänge med kids under FF's vetskap samt hurvida FF skulle delta i en stor pedoring. Det resonmanget grundade jag iatt det vore så urbotat korkat av pojkvännen att inför FF öppet hålla på med det. Och så jävla korkad är inte en människa. Oavsestt läggning eller belastningsregister.

Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Noterat du velat man inte ska få misstänka den dömde pedofilen med svamliga resonemang om att en sån håller sig i skinnet efter straff.

Nu menar du FF inte utsatt andra när han för familjer i grannskapet sökt undanhålla fakta och att det ör värre att en grupp SD-politiker som attackerades av en påverkad våldsam man greppade nåt att försvara sig med.

Ridå.

Detta är ingen politik-diskussion.

Jag gjorde en tankevurpa på den passiva exponeringen, det är bekräftat.
Återigen så har jag inte sagt att man inte kan misstänka den dömde pedofilen, det jag lyfte var att det fanns ett generaliserande kring att FF förmodligen gjorde samma sak samt att resonemangen dels grundade sig i att han har (uppenbarlige) dåligt omdöme men även att han är homosexuell.

Jag har aldrig sagt att den tidigare dömde har blivit rehabiliterad och laglydig. Jag har däremot sagt att jag har svårt att se FF vara av samma direkta (inte indirekta) kaliber.
Det är fullt rimligt att misstänka den tidigare dömda i mitt tycke, däremot så skulle det vara så sjukt märkligt ifall FF höll på med samma saker samtidigt som han delar liv med en tidigare dömd. Det är licksom för, jävla, enkelt att åka dit då.
Citera
2020-11-27, 08:43
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Brf skriver media att de är en närstående?

Det är väl ff älskling de handlar om?
Ja, vilket gör det lite olustigt för andra manliga ”nära anhöriga” till Fredrik Federley, som hans pappa och eventuella bröder och farbröder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in