Citat:
Ursprungligen postat av
rojjjen
Detta är så jävla sjukt så de saknar motstycke
Ff är ganska uppsat i eu.
Detta är inget jämfört med vad en sd politiker har gjort.
Fast, lugn nu. Det är inte FF som är dömd pedofil. Däremot så är järnrörsmaffian dömda. Jämför situationerna.
Antingen så jagar och hotar du en person med tillhygge eller så går du över en moralisk gräns kring ditt umgänge med en dömd pedofil.
Jag håller med om att det är sjukt så det saknar motstycke. Skillnaden är att FF inte aktivt utsatt en eller flera personer. Det har _minst_ en sd poltiker gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
tombauhaupda
korkat och det är bara förnamnet..har herr federley någonsin haft ett normalt jobb?jag finner det otroligt,han har som varje politiker numera kommit fram igenom att vara socialt duktig..vilket inte är ett fel i sig..har ingen aning om hans yrkesbakgrund,gissar att han är en av dagens politiker broilers,vilket jag inte gillar alls,akademiska studier,noll koll på vanliga jobb,tror dom kan göra vad som helst(mona sahlin)och klara sig undan..och är sjukt överbetalda,på 60 talet låg polititiker lönerna ungefär på samma nivå som lärare,det gör dom definitivt inte idag..
Problematiken kring poltiken i Sverige är att alla är karriärs politiker. Det är helt jävla bakvändt att vi röstar på ett parti och partiledare enligt vårt demokratiska tycke.
Sen är det upp till partiet att fördela ministerposterna, det är ett system som antidemokratiskt. Posterna lovas ut i förhand bakom lyckta dörrar för att få till en koalitionsregering.
Vi som medborgare måste bli bättre på att ministerrösta. Jag menar, alice bah (barnprogramledaren) blev kulturminister tackvare att man ville höja diversiteten i riksdagen. Vi har en utbildningsminister som knappt kan skriva sitt eget namn. En statsminister i dagsläget som är enligt de själva "en metallarbetare ifrån vishan". Snubben är en fackpamp i grunden och helt jävla retorisk tappad.
Antingen så inför vi teknokratism eller så decentraliserar vi allt och lägger allt i kommunstyre.