Citat:
Ursprungligen postat av
tombauhaupda
därför att det är ju just det du gör,i omskrivna ordalag..för att det ska bli politiskt korrekt,eller vad vet jag..pedofili borde bestraffas med dödsstraff..oavsett..bara för att dom är"smarta"och undgår straff,som gemene brottsling inte gör pga deras ställning/utbildning ska inte förringa deras ansvar..på något sätt,men det gör ju just det..
Faaast om du backtrackar det du svarade på så var det enda jag sa att pedofiler inte är korkade. Punkt. Jag hävdar inte att personerna är smartare än andra. Jag hävdar att de inte är korkade. Jag förstår inte riktigt vart du hittar min deffensiva pläddering.
Däremot så accelerar du disskusionen med konkretiserande om saker som ingen har ifrågasatt?
"Bara för att dom är "smarta"..." Ja, det är du rätt i. Jag håller med om det du säger, jag har inte hävdat motsatsen.
Det jag har sagt är att det är svårt att se pojkvännens fortsatta umgänge med opassande åldrar samtidigt som FF skulle vara medveten om det.
Det är illa nog att FF, med största sannolikhet, var medveten om pojkvännens historia. Att han sedan på något sätt skulle santionera ett fortsatt beteende eller tillochmed deltagit i det ser jag som föga otroligt på grund av de facto att det vore så urbotat korkat.