2020-11-27, 05:20
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Tror hans paus blir lång

https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federley-visste-allt-om-sambons-barnvaldtakter

Det låter minst sagt som att Fredrick har försökt med principen att attack är bästa försvar mot byborna i Björbo när han utmanat dom att läsa domen. Jag tror det som hände var att någon till slut faktiskt gjorde det och då gick topplocket. Trodde han att han skulle kunna dölja detta för evigt? Jag hoppas han förlorar vårdnaden av sin dotter - oavsett om han har sett till att "begränsa" besöken så har han medvetet låtit en narcissistisk pedofil komma inpå sitt liv och det hade bara varit en tidsfråga innan personen manipulerat sig att bli ensam med sitt riktiga mål...

Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det är oerhört märkligt att Daniel Nyhlén ensam kan granska detta bättre än den samlade svenska presskåren.
Det är ju nästan så man får känslan av att kvällspressen medvetet undviker att ta del av bybornas vittnesmål.

Gayvärlden är liten, speciellt i Sverige. Plus, Nyhlén är en skvallertant som säkert gottar sig i det här.
Citera
2020-11-27, 05:23
Medlem
XaoqcHs avatar
Herregud, kan det vara så att Federleys pedo-sambo fortfarande begår brott och att Federley känner till detta?
Citera
2020-11-27, 05:33
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Herregud, kan det vara så att Federleys pedo-sambo fortfarande begår brott och att Federley känner till detta?
Det är naturligtvis en möjlighet, men vi har inga belägg för att det skulle vara så.
Citera
2020-11-27, 05:37
Medlem
Homo-fils avatar
Så Federley är alltså pedofil, och har tillskaffat barn till sin våldtäksman till, ja man?

Intressant. Godheten slår till igen.
Citera
2020-11-27, 05:43
Medlem
RegiliusIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotYetNotYet
Det är enkelt att förutsätta att Federley är peddo också.
Givet att han är det när han bor med en.

Du menar att alla som bor tillsammans med ett peddo automatiskt också är peddo?
Citera
2020-11-27, 05:44
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
Så Federley är alltså pedofil, och har tillskaffat barn till sin våldtäksman till, ja man?

Intressant. Godheten slår till igen.

Jag kan inte annat än älska din sarkasm.

Helt ärligt så fick du majoriteten av trådsvararna att känna sig som enkla fånar =)
Citera
2020-11-27, 05:56
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH

Förmodligen inte.
Att en person är pedofiil betyder inte att personen delar IQ med en bestickslåda.

Scenario:
Dörrvakten står vid inträdet till krogen. Du vet att du är lite väl på arslet men du kanske kommer in ändå om du har tur.
Hur kommer du agera?
A. Sträcka på ryggen, försöka hålla vettiga konversationer och köra en stighelmer "jag är inte full, jag kan gå"
B. Spela ut ditt register i tomten är far till alla barn och agera som den fullaste människan du kan?

Resultatet kommer bli detsamma men jag har svårt att se människor ta val B aktivt.
Citera
2020-11-27, 06:04
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redpolski
FF har levt ett liv som sambo med denna J sedan i våras. FF har vetat detta hela tiden.
Ovan är säkra uppg.
Ryktet säger att peddot ej har fått sova i huset när FFs dotter varit på besök.
Mvh
Ex-vän till paret.

Nån i början skrev ju att FF inte lät pedofilen bo där när hans dotter var på besök, undrade lite över det påståendet när jag läste det (eftersom jag tolkade FF:s uttalanden som att han varit ovetande om brottsligheten) men om det är som byborna säger att han kände till brottsligheten sambon var dömd för, är det inte alls konstigt att han skyddade sin dotter från att träffa sambon, samtidigt som han inte brydde sig om sambon umgicks/träffade grannarnas barn, för han hade ju gett deras föräldrar chansen att läsa domen, men de avstod ju...

I så fall är FF en tio gånger värre person än jag trodde i början...

Jag skulle gissa på att han inte kommer att kunna bo kvar på sin gård...
Senast redigerad av Enydrion 2020-11-27 kl. 06:22.
Citera
2020-11-27, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ok, FF har tagit time out från politiken men har han slängt ut pedofilen? Eller fortsätter han ha överseende med de grova övergreppen pedofilen begått?
FF har skaffat ett annat boende åt honom, så det låter ju inte direkt som att han har blivit utslängd i ordets riktiga bemärkelse.
Citera
2020-11-27, 06:16
Bannlyst
Vad finns FUP och Domar om pedofilkräket? När Sveriges sosse justitieminister knulla barnhoror , då skällde den onde själv ( Olof Palme ) ut DN för avslöjande. Har man så jävla dålig omdöme som politiker att man flytta ihop med en pedofil, så skall byken tvättas offentlig på Flashback.
Citera
2020-11-27, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nån i början skrev ju att FF inte lät pedofilen bo där när hans dotter var på besök, undrade lite över det påståendet när jag läste det (eftersom jag tolkade FF:s uttalanden som att han varit ovetande om brottsligheten) men om det är som byborna säger att han kände till brottsligheten sambon var dömd för, är det inte alls konstigt att han skyddade sin dotter från att träffa sambon, samtidigt som han inte brydde sig om sambon umgicks/träffade grannarnas barn, för han hade ju gett deras föräldrar chansen att läsa domen, men de avstod ju...

I så fall är FF en tio gånger värre person än jag trodde i början...

Jag skulle gissa på att han inte kommer att kunna bo kvar på sin gård...
Frågan är ju hur Federley och C fick reda på att stoppa pressarna skulle skriva om hans val av sambo. Antingen har SP frågat runt i byn alternativt frågat FF direkt och sedan givit honom några dagar att ordna affärerna tillsammans med C innan historien publiceras.
Citera
2020-11-27, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RegiliusIV
Du menar att alla som bor tillsammans med ett peddo automatiskt också är peddo?

Så behöver det naturligtvis inte vara, men eftersom att dem var ett par och den ena är pedofil så är det ju något som inte stämmer, för så vitt jag vet så är Fredrick inte minderårig?
Pedofiler brukar väl sällan vara intresserade av folk i sin egen ålder.

Sen att Fredrick har tagit det chill och levt sitt liv som vanligt ända tills det hela uppdagades och i panik börjar sprida sanningen och skrika högst av alla om hur fel det är, ta på sig lite offerkofta i det hela, lämna politiken etc allt för att hålla sig under radarn och försöka kliva av spelplanen i hopp om att inte bli "hittad", dvs han är nog livrädd att folk ska börja nysta i hans liv också...
En eventuell granskning av honom in på skinnet skulle nog resultera i ganska så intressant läsning.

Edit: Troligtvis är nog hela centern rädda att bli granskade nu, inom en vecka så har Annie Lööf lämnat politiken av privata skäl, för ett sånt här trumfkort från högern klarar hon inte av att hantera, så för att rädda sista lilla inbillade stoltheten så kapitulerar hon.

Visserligen bara spekulationer men av tidigare erfarenheter så är det ett möjligt scenario.
Senast redigerad av Dipt 2020-11-27 kl. 06:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in