2020-11-27, 02:18
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Det här är för stort för MSM att mörka. FF lämnar politiken i dag eller i morgon.
Enligt aftonbladet har han redan lämnat politiken och pedofil-sambon.

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
”Det skrivs på vissa sajter nu att en person som tidigare stått mig nära är dömd för oerhört allvarliga brott. Det är tyvärr sant. De brott han har begått är rakt igenom fruktansvärda, obeskrivliga och helt oförlåtliga. Vi har nu gått skilda vägar”, skriver den tidigare centerpolitikern på Facebook.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GarEnJ/fredrick-federley-lamnar-politiken
Citera
2020-11-27, 02:20
Medlem
Vintergrisens avatar
Till att börja med kan jag understryka att jag varken har något till övers för Federley eller Centerpartiet, _men_ oavsett vad man tycker om Federley kan man inte lasta honom för vad någon annan har gjort. Visste Federley om GM:s historia, vilket man kan _gissa_ men inte _veta_ med säkerhet i dagsläget, kan man väl lasta honom för dåligt omdöme, men man kan inte lasta honom för någon annans brott.
Citera
2020-11-27, 02:21
Medlem
skazzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Det verkar vara tidigt riggad damage control.

klart som fan att det är riggat tänk dig själv , högt uppsatt Eu politiker samboende med en som gillar småtöser. En som dessutom varit straffad för x antal övergrepp. Allt annat vore orimligt. Må aset brinna med centerpartiet (värsta extremisterna vi har) som fackla.
Citera
2020-11-27, 02:31
Medlem
Det känns lite konstigt ifall Fredrick visste om det och sa åt sina vänner att de kunde få läsa vad han suttit inne för.
Citera
2020-11-27, 02:40
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Enligt aftonbladet har han redan lämnat politiken och pedofil-sambon.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GarEnJ/fredrick-federley-lamnar-politiken

Han har tagit en paus. Men Annie kommer att ge honom ett ultimatum i natt eller i morgon. Lämna eller bli politisk vilde.
Citera
2020-11-27, 02:47
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det känns lite konstigt ifall Fredrick visste om det och sa åt sina vänner att de kunde få läsa vad han suttit inne för.
Varför känns det konstigt? Han räknade säkert kallt med att vännerna skulle tacka nej till att läsa domen.

Å andra sidan finns ju alltid risken att de tackar nej, men sedan ändå själva letar upp och läser domen på t ex Lexbase.
Citera
2020-11-27, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut
Varför känns det konstigt? Han räknade säkert kallt med att vännerna skulle tacka nej till att läsa domen.

Å andra sidan finns ju alltid risken att de tackar nej, men sedan ändå själva letar upp och läser domen på t ex Lexbase.

Jag tänker lite att det inte är någon merit och något man vill skylta med men för dig är det kanske ingen stor affär.
Citera
2020-11-27, 02:58
Medlem
EyesWideShuts avatar
FF säger att han "mått dåligt under en längre tid", men i en Stoppa Pressarna-artikel från 4 maj sa FF:
Citat:
Nu kontrar toppolitikern Fredrick Federley och lägger samtliga kort på bordet om sin och ex-makens relation.

– Jag är inte utkastad ur lägenheten och mår bättre än någonsin, berättar han för Stoppa Pressarna.
Alltså, 4 maj mådde FF bättre än någonsin och 6 månader senare säger han att han "mått dåligt under en längre tid". Om man antar att han började må dåligt någon gång i maj, efter Stoppa Pressarna-artikeln, så skulle man möjligtvis kunna tänka sig att de 6 månader som förflutit sedan dess kan betraktas som "en längre tid", men jag tycker ändå det är tveksamt. Det är för kort tid för att ses som "under en längre tid" och jag får inte ihop det.
Citera
2020-11-27, 02:58
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Frågan är väl om även Federley har stoppat in korven i barnhålet.

Ja det skulle jag tro. Känns väldigt förhastat att lämna politiken annars. Det kryper nog fram snart att Federley gjort både det ena och det andra...
Citera
2020-11-27, 02:59
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Till att börja med kan jag understryka att jag varken har något till övers för Federley eller Centerpartiet, _men_ oavsett vad man tycker om Federley kan man inte lasta honom för vad någon annan har gjort. Visste Federley om GM:s historia, vilket man kan _gissa_ men inte _veta_ med säkerhet i dagsläget, kan man väl lasta honom för dåligt omdöme, men man kan inte lasta honom för någon annans brott.
En sak man kan konstatera är väl då att han är förevigt körd inom politiken,
dvs inom EU och Centerpartiet.
Citera
2020-11-27, 03:01
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut
FF säger att han "mått dåligt under en längre tid", men i en Stoppa Pressarna-artikel från 4 maj sa FF:

Alltså, 4 maj mådde FF bättre än någonsin och 6 månader senare säger han att han "mått dåligt under en längre tid". Om man antar att han började må dåligt någon gång i maj, efter Stoppa Pressarna-artikeln, så skulle man möjligtvis kunna tänka sig att de 6 månader som förflutit sedan dess kan betraktas som "en längre tid", men jag tycker ändå det är tveksamt. Det är för kort tid för att ses som "under en längre tid" och jag får inte ihop det.
Sex månader är en rätt lång tid att må dåligt.
Citera
2020-11-27, 03:04
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
En sak man kan konstatera är väl då att han är förevigt körd inom politiken, dvs inom EU och Centerpartiet.

Det är nog inte helt osannolikt med tanke på att politiska uppdrag i regel är förtroendeuppdrag. Däremot ska man väl aldrig säga aldrig. Politiker som blir påkomna med både det ena och andra och trots det får fortsatt förtroende råder det väl knappast någon brist på och även om det denna gång handlar om grov brottslighet så är det samtidigt inte FF som begått brotten i fråga.

Vi kan nog åtminstone räkna med att FF inte direkt kommer att vara speciellt synlig ett bra tag framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in