Citat:
Ursprungligen postat av
fredag2010
Han kommenterar det såhär:
https://www.facebook.com/FFederley/posts/10160420733403098Det skrivs på vissa sajter nu att en person som tidigare stått mig nära är dömd för oerhört allvarliga brott. Det är tyvärr sant. De brott han har begått är rakt igenom fruktansvärda, obeskrivliga och helt oförlåtliga. Vi har nu gått skilda vägar.
Jag har under längre tid mått väldigt dåligt, vilket har eskalerat den senaste tiden. Jag känner att jag just nu inte kan fokusera på mitt politiska uppdrag. Jag har fallit i bitar och behöver samla ihop mig själv, läka och hämta styrka.
Jag har därför fått stöd av vården och träffat en psykolog som har konstaterat att jag inte är arbetsför, att jag helt enkelt har gått in i en vägg. Mitt fokus nu kommer ligga på att återhämta mig, koppla bort politiken och för att kunna komma tillbaka hel och med nya krafter längre fram.
Han låter potentiellt kryptisk med ovanstående text.
Har han mått dåligt
"under en längre tid" för att han känt till detta, och det dåliga måendet har eskalerat
"den senaste tiden" i och med avslöjandet? Och det är på grund av avslöjandet som han går skilda vägar med denne pedofil?
Eller har han mått dåligt av nån helt annan oklar anledning och hans dåliga mående har eskalerat när han fått veta om detta och det är den nyfunna kunskapen som gör att han bryter upp med pedofilen?
Oklart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Evil_Santa
Tycker det är anmärkningsvärt att han inte förnekar kännedom om att hans sambo var dömd pedofil i sitt facebookinlägg. Samtidigt säger han att "de nu gått skilda vägar". Det hör visserligen inte till vanligheterna att man begär registerutdrag på sina partners innan man flyttar ihop men ska man tolka hans utspel som att han faktiskt kände till sin sambos problem men sparkade ut honom först när det läckte ut på Internet?
Mycket märklig pr/kris-hantering från hans sida. Visste han det eller inte?
Skönt att se att det finns fler som reagerat på hur skumt det låter. Politiker är folk som brukar tänka noggrant på hur de formulerar sig dessutom. Han kanske uttrycker sig oklart för att det finns risk att mer framkommer längre fram om hans egen kännedom. Därav som han helgarderar sig med ett inlägg som kan tolkas lite olika beroende på vad som händer framöver.