2020-11-26, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Hur blir man sambo med någon som man inte ens vet har suttit i fängelse? Flyttar man ihop dag ett? Sex år på kåken ger avsevärda luckor i det sociala CV:t.

Jag tycker ändå att det är märkligt. Han har ju ändå valt att bo med honom. Det torde ju indikera att han är någorlunda säker på att han känner honom, alltså att han inte är en galen styckmördare eller annan typ av galning. Och så var han det, trots allt..

Nej, jag får taskiga vibbar från det här. Jag får för mig att Fredrik vet mer än vad han säger.

Kanske fick FF bara reda på att J suttit inne, men inte varför. J kan ha påstått ekonomiska brott eller narkotikarelaterat?

Men hur som helst hoppas man ju att polisen också tar sig en titt i FF:s datorer i Bryssel för att se vad kan finnas där.
Citera
2020-11-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jag har alltid funnit det otroligt att någon kan tänka sig att rösta på Fredrik Federley. Ja centerpartisterna var till och med så ivriga att rösta på honom att de kryssade in honom i EU-parlamentet.

Men det beror förmodligen på att människor idag inte förstår den kvalitativa skillnaden på personlighet och karaktär. Federley är en intressant personlighet men det är inget skäl att ge honom makt och inflytande. Hans avsaknad av karaktär är istället vad som gör honom helt olämplig som ledare, makthavare eller ens värd vårt förtroende.

Håller helt med dig där, Federley är uppenbarligen en person som kan spela det politiska spelet. En uppenbar Reinfeldt ripoff dock.

Precis som Reinfeldt så saknar han karaktär utöver det politiska värvet, den som läst Reinfeldts senaste bok eller följt sönernas utveckling förstår vad jag menar. Likt Reinfeldt är Federley sådär obehagligt dekadent och helt likgiltig inför vad man företräder. Man kan såklart tycka att den ena eller andra politiska idéen kan ha viss bärighet men politiker i toppskiktet som uppenbarligen företräder sina egna kanske inte alltid genomtänkta hjärtefrågor.

Speciellt inte om man lyckas skarva såpass att man hamnar i Europa, vilket i C borde betyda att Federley var en röstmagnet som längtade till anonymiteten i Europa.
Citera
2020-11-26, 23:32
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Han kommenterar det såhär: https://www.facebook.com/FFederley/posts/10160420733403098
Det skrivs på vissa sajter nu att en person som tidigare stått mig nära är dömd för oerhört allvarliga brott. Det är tyvärr sant. De brott han har begått är rakt igenom fruktansvärda, obeskrivliga och helt oförlåtliga. Vi har nu gått skilda vägar.

Jag har under längre tid mått väldigt dåligt, vilket har eskalerat den senaste tiden. Jag känner att jag just nu inte kan fokusera på mitt politiska uppdrag. Jag har fallit i bitar och behöver samla ihop mig själv, läka och hämta styrka.

Jag har därför fått stöd av vården och träffat en psykolog som har konstaterat att jag inte är arbetsför, att jag helt enkelt har gått in i en vägg. Mitt fokus nu kommer ligga på att återhämta mig, koppla bort politiken och för att kunna komma tillbaka hel och med nya krafter längre fram.

Han låter potentiellt kryptisk med ovanstående text.

Har han mått dåligt "under en längre tid" för att han känt till detta, och det dåliga måendet har eskalerat "den senaste tiden" i och med avslöjandet? Och det är på grund av avslöjandet som han går skilda vägar med denne pedofil?

Eller har han mått dåligt av nån helt annan oklar anledning och hans dåliga mående har eskalerat när han fått veta om detta och det är den nyfunna kunskapen som gör att han bryter upp med pedofilen?

Oklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Tycker det är anmärkningsvärt att han inte förnekar kännedom om att hans sambo var dömd pedofil i sitt facebookinlägg. Samtidigt säger han att "de nu gått skilda vägar". Det hör visserligen inte till vanligheterna att man begär registerutdrag på sina partners innan man flyttar ihop men ska man tolka hans utspel som att han faktiskt kände till sin sambos problem men sparkade ut honom först när det läckte ut på Internet?

Mycket märklig pr/kris-hantering från hans sida. Visste han det eller inte?

Skönt att se att det finns fler som reagerat på hur skumt det låter. Politiker är folk som brukar tänka noggrant på hur de formulerar sig dessutom. Han kanske uttrycker sig oklart för att det finns risk att mer framkommer längre fram om hans egen kännedom. Därav som han helgarderar sig med ett inlägg som kan tolkas lite olika beroende på vad som händer framöver.
Senast redigerad av GusFring 2020-11-26 kl. 23:36.
Citera
2020-11-26, 23:33
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Kanske fick FF bara reda på att J suttit inne, men inte varför. J kan ha påstått ekonomiska brott eller narkotikarelaterat?

Citat:
Men hur som helst hoppas man ju att polisen också tar sig en titt i FF:s datorer i Bryssel för att se vad kan finnas där
.

ja kanske finns det filmer och bilder där?? men antar att FF slängt sina datorer??
Citera
2020-11-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Om en ny bekantskap skulle flytta in hos mig och ett minderårigt barn: Ja.
Nu för tiden kan man lätt kolla Lexbase eller googla och hamna på Mr Koll, där det tydligt står att pedofilpojkvännen har bytt efternamn och är dömd.
Alla googlar väl sina dejter och kollar deras konton på sociala medier?

Så är det ju, man får nog anta att Federley snarare blev hård efter vad han hittat...

Om inte annat så har jag fortfarande förståelse för mina äldre släktingar som fortfarande inte lyckats förstå vad internet är.. Federley är yngre än mig och har väl halvt gjort sig en karriär på ...

Lär ju straffa C framöver, men många jobbar på att begrava skiten
Citera
2020-11-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyDriver
Det är så det funkar i bögvärlden. Otroligt impulsstyrda människor, i nivå med tonåriga brudar på 13-14 år. Man flyttar ihop efter en vecka och förlovar sig efter en månad. Har mängder med såna exempel i bekantskapskretsen. Och varje gång är det ”så rätt”, tills ngn av dom får syn på en ny kuk vid pissrännan på nån gaybar.
Deras impulskontroll är noll, precis som du skriver....men enligt pk dårarna är dom precis som alla andra.
Fina politiker vi har här i Sverige bor ihop och bögar sig med pedofiler, fy fan man förstår varför detta land är i totalt förfall. Men hjärntvätfade idioter tycker säkert Federley är en riktig toppenkille, inte minst för han är en homofil, det är ju ett pluss i dagens samhälle.
Citera
2020-11-26, 23:39
Medlem
Mrwomanizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Fy fan vad vidrigt. Har dock inte höga förväntningar på centerpartiser och annat vänsterpack. Degenererat skräp är vad dom är.

Edit: ja, ser att han kör offerkoftan nu. Vad är det som säger att han inte varit delaktig i någon pedofilring? Det får väl utredning visa antar jag.

Lugn nu, svårt att se att det är större än att federlay bara är en kass person som hade hoppats att hans fuckboys hemlighet hade läckt ut. Att han skulle vara med i en pedofilring är det foliehatt alá pimgpong pizza på...
Citera
2020-11-26, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Alla barn har ju en mamma, men hon kanske inte är med i bilden?
Fredriks barn har en mamma och där bor dottern växelvis.
Citera
2020-11-26, 23:42
Medlem
Läste genom styrkekramarna på Facebooksidan för Fredrik. Tyckte det ändå var märkligt få kända namn som förekom. Saknade t ex Parhästen Fjamåt.

Vet de centrala inom partiet något som vi inte vet?
Citera
2020-11-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrwomanizer
Lugn nu, svårt att se att det är större än att federlay bara är en kass person som hade hoppats att hans fuckboys hemlighet hade läckt ut. Att han skulle vara med i en pedofilring är det foliehatt alá pimgpong pizza på...

Nej det är inte foliehatt på det. Sjukare saker har hänt. Varför skulle inte det kunna vara en möjlighet menar du? Bara en sådan sak att man har rövsex med någon man vet är pedofil är ju extremt sjukt.
Citera
2020-11-26, 23:49
Medlem
sektledarenIIs avatar
Tror hans paus blir lång

https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federley-visste-allt-om-sambons-barnvaldtakter
Citera
2020-11-26, 23:51
Medlem
Föga förvånande. Har alltid tyckt att den plufsige Federley varit obehaglig. Centern har ju föreslagit att tidelag ska vara helt lagligt och även månggifte. Centern är mer groteskt parti än dom rödvinsdrickande kommunisterna. Som en sekt och att Fredrik bor med en pedofil avsides ger rysningar. Hoppas att hans framrunkade dotter sluppit undan paret Federley och den dömde fästmannen. Fy fan och man undrar om den fjamåtstjävande Rööf ska låtsas som om inget hänt. Igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in