2020-11-26, 23:04
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Om du träffar en ny bekantskap; är det första du gör då att kolla om personen är dömd för brott?

Om en ny bekantskap skulle flytta in hos mig och ett minderårigt barn: Ja.
Nu för tiden kan man lätt kolla Lexbase eller googla och hamna på Mr Koll, där det tydligt står att pedofilpojkvännen har bytt efternamn och är dömd.
Alla googlar väl sina dejter och kollar deras konton på sociala medier?
Citera
2020-11-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Pedofilen kanske inte skickade ett fullt cv vid första dickpic, men under resan till samboskap kom förstås sanningen fram - frågan är när? Knappast häromdagen.

Exakt, lite jävla frågor ställer man väl innan man bjuder hem någon till sig. Speciellt om man är en människa med mycket att förlora..

"Vad gör du på fritiden?"
"Hur länge har du bott där du bor nu?"
"Vad jobbar du med? Hur länge har du jobbat där?"
"Varför har du inga roliga semesterbilder på ditt instagram från dom senast sex åren?"
Citera
2020-11-26, 23:08
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Om en ny bekantskap skulle flytta in hos mig och ett minderårigt barn: Ja.
Nu för tiden kan man lätt kolla Lexbase eller googla och hamna på Mr Koll, där det tydligt står att pedofilpojkvännen har bytt efternamn och är dömd.
Alla googlar väl sina dejter och kollar deras konton på sociala medier?

Vet ej, eftersom jag aldrig dejtar och inte använder sociala medier.
Citera
2020-11-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast du har ju fel där. GM muckade i januari och FF och GM träffades i somras.

Man börjar ju undra hur mycket kontakt dom haft både före och efter domen/strafftiden.. finns väl inget som utesluter att dom kände varann innan Jonas dömdes? Eller känner du till mer om detaljerna?
Citera
2020-11-26, 23:12
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Allt rinner av liberaler. De har nämligen dragit in hela världen i sitt förvridna paradigm och där kan ingen besegra dem. Deras värdegrund bygger på dessa tre principer med vilka alla frågor kan besvaras.
1. Alla människors lika rätt och värde.
2. Man får göra precis vad man vill så länge man inte skadar någon annan.
3. Man kan aldrig peka ut en grupp för vad enskilda individer gör.
Håller sig liberalen till dessa tre principer så vinner de alltid alla diskussioner eftersom motspelaren alltid spelar på liberalens planhalva.
1. Såklart. Inget konstigt med det.
2. Självklart är det så. Eller ska människor detaljstyras av Partiet?
3. Det är vad rättsstaten bygger på.

Om det är förvridet så undrar jag vad du tycker är rätt.
Citera
2020-11-26, 23:12
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast du har ju fel där. GM muckade i januari och FF och GM träffades i somras.

Låter inte sannolikt att Federley skulle bli så knäckt om han bara har känt honom några månader.
Citera
2020-11-26, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Han blev ju sambo med en kille som han inte visste suttit inne för pedofili.
Hur blir man sambo med någon som man inte ens vet har suttit i fängelse? Flyttar man ihop dag ett? Sex år på kåken ger avsevärda luckor i det sociala CV:t.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det som skulle kunna tala för att han inte kände till det är att de (kanske) bara träffats över sommaren - en sommarkatt liksom...
Jag tycker ändå att det är märkligt. Han har ju ändå valt att bo med honom. Det torde ju indikera att han är någorlunda säker på att han känner honom, alltså att han inte är en galen styckmördare eller annan typ av galning. Och så var han det, trots allt..

Nej, jag får taskiga vibbar från det här. Jag får för mig att Fredrik vet mer än vad han säger.
Citera
2020-11-26, 23:19
Medlem
Snubchurps avatar
Vänstern har ju galet hög tolerans för grova brott och vill gärna ömma för gärningsmännen. Titta bara på hur politiker fixar rabatter och ungdomsvård för de stackars grova brottslingarna. Då finns det nog utrymme för en centerpartist att förlåta en pedofil.
Citera
2020-11-26, 23:22
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Om du träffar en ny bekantskap; är det första du gör då att kolla om personen är dömd för brott?

Om det är någon som ska bo med mog och min dotter, ja i allra högsta grad. Kräv en kopia på domslutet. Vad har den andre att dölja?

Ännu mer relevant om man är toppolitiker och måste tänka på sin bild i offentligheten.

Annars är man kriminellt korkad/naiv.
Citera
2020-11-26, 23:24
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Brukar du kolla upp alla du datar eller hyr ut rum till?

Självklart kollar man upp folk man flyttar ihop med eller hyr ut rum/bostad till. Får jag nya grannar kollar jag upp dem, likaså om någon nära anhörig skulle börja dejta någon.

Med tanke på hur lätt det är att kolla upp en person idag känns det helt otänkbart att man skulle flytta ihop med en människa man inte gjort en bakgrundskoll på.
Citera
2020-11-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
nej men jag skulle ju definitivt ej öppna mitt boende för en person somjag nyss lärt känna utan att veta vad personen gjort innan

skulle du??

GM lär väl också vara minst i 30årsåldern. Inte fan låter man någon som man är ytligt bekant med flytta in utan att ta reda på vad det är för filur, speciellt inte om man har barn.
Citera
2020-11-26, 23:26
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Om det är någon som ska bo med mog och min dotter, ja i allra högsta grad. Kräv en kopia på domslutet. Vad har den andre att dölja?

Ännu mer relevant om man är toppolitiker och måste tänka på sin bild i offentligheten.

Annars är man kriminellt korkad/naiv.

Ja eller så har Federley troget väntat på sin pedofil i 6 år tills han blev utsläppt??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in