Om jag köper 12 månader Playstation Plus på min PS4, kommer denna PS Plus gå att använda på min PS5 då när jag får den någon gång nästa år? Kommer använda samma konto självklart.
Om jag köper 12 månader Playstation Plus på min PS4, kommer denna PS Plus gå att använda på min PS5 då när jag får den någon gång nästa år? Kommer använda samma konto självklart.
Såg precis en recension av PS5, och är som hårdkokt DirectXboxfanboy beredd att byta bort mig. All credit åt att de fortfarande stödjer 100% offlineläge, till skillnad från Micro$uck som enbart är ute efter plånboken.
Jag vet ett bolag som är ute efter plånboken och det heter Google och med tanke på forumdelen är det Stadia jag syftar på. Man köper spel till en tjänst som endast finns i molnet och där Google har full frihet att sätta vilket pris som helst eftersom de vet att kunderna är inlåsta (det är en tidsfråga innan "gratis-Stadia" förses med reklamavbrott och priserna på premiumversionen gradvis stiger).
Generellt bygger dagens konsoller på DRM - även om det går att spela offline kvarstår faktum att det finns ett moln med på ett hörn. Det optimala vore att man kunde bränna ut sina patchade spel till skivor eller någon form av externlagring och ha möjlighet att skriva in ett serienummer som alternativ den dagen servrarna stängs ner och det är tal om att bevara spelen inför framtiden.
Ett alternativ är att sälja "färdigpatchade" Game of the Year Edition av "klassiska" titlar (alltså spel som betraktas som färdigpatchade) på skiva med serienummer för framtida bruk.
Enligt säkra källor kommer Elgiganten att leverera konsolerna enligt datumen i ditt bekräftelsemail. Detta förutsatt att inte Sony (alltså Nordisk Film Distribution) fuckar upp.
Någon nämnde att Elgiganten sålt 46000 konsoler längre upp i tråden, detta är helt fel. Det handlar om betydligt färre. Men många, ja.
Sitt i båten, det blir en fröjdefull jul.
Från en sweclockers tråd. Förhoppningsvis stämmer detta och skrämmer lite slag på scalpers.
Vann för övrigt två av mina tre auktioner och ska träffa försäljarna imorgon kväll och lördag morgon. Alltid trevligt.
Vad gäller HP så hoppas jag verkligen spelet släpps 2021, men frågan är hur mycket coronapandemin kommer ställa till det med eventuella förseningar.