2020-11-25, 16:52
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju ett faktum att många fler kvinnor dödas och våldtas av män, än tvärtom (det sistnämnda förekommer knappast). Kan leta rätt på statistik om så är nödvändigt, men jag tror att vi kan enas om detta faktum ändå? Kvinnor är fysiskt svagare än män, och män är mer aggressiva och har starkare sexualdrift än kvinnor. Därav detta resultat. Från detta måste kvinnor skyddas. Av samma anledning måste kvinnor - och naturligtvis barn - få hjälp att ta sig till livbåtarna, för annars trampas de ner av horder av större och starkare män. Kolla t.ex. hur överlevnaden för könen såg ut på Estonia, där det inte fanns tid för någon organiserad evakuering, utan det var "varje man för sig själv". Nästan bara män överlevde. Det yngsta barnet som överlevde var 12 år - en pojke förstås...
Dessa toxiska pojkar och deras patriarkat som gör att de överlever?

Skämt åsido. Det är fler pojkar och män som dör än kvinnor.
Det syns i statistiken som högre snittålder för kvinnor.
Räknar du in våldtäkter i t.ex fängelser eller pedofilin, tror jag du har fel om det andra också.
Det finns ingen som håller siffror för män som är offer, för män ska bara inte anmäla den sortens brott.

Vet du ens vad som händer, om en tonårspojke anmäler att mammas väninna gick in till honom efter en "tjejkväll" och tog honom på snoppen?

Eller hur vanligt det är?
Citera
2020-11-25, 17:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Dessa toxiska pojkar och deras patriarkat som gör att de överlever?

Skämt åsido. Det är fler pojkar och män som dör än kvinnor.
Det syns i statistiken som högre snittålder för kvinnor.
Räknar du in våldtäkter i t.ex fängelser eller pedofilin, tror jag du har fel om det andra också.
Det finns ingen som håller siffror för män som är offer, för män ska bara inte anmäla den sortens brott.

Vet du ens vad som händer, om en tonårspojke anmäler att mammas väninna gick in till honom efter en "tjejkväll" och tog honom på snoppen?

Eller hur vanligt det är?

Fast det sistnämnda går ändå inte att jämföra med det sätt, som flickor och kvinnor utnyttjas och våldtas på...
Citera
2020-11-25, 19:41
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Fast det sistnämnda går ändå inte att jämföra med det sätt, som flickor och kvinnor utnyttjas och våldtas på...
Vad menar du då?
Ska man skära hälsenorna på dem, gruppvåldta dem, tvinga dem att mörda sin man med hot om utvisning, tappa tvålen i en fängelsedusch framför att stor svart man eller hur räknar du egentligen?
Har du inte våldtagits analt, kanske du inte ska säga något alls!
Citera
2020-11-25, 19:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Vad menar du då?
Ska man skära hälsenorna på dem, gruppvåldta dem, tvinga dem att mörda sin man med hot om utvisning, tappa tvålen i en fängelsedusch framför att stor svart man eller hur räknar du egentligen?
Har du inte våldtagits analt, kanske du inte ska säga något alls!

Du skrev ju om mammas väninna som tar tonårspojken på snoppen, eller något sådant...

Kvinnor kan också bli analt våldtagna, det är till och med vanligt...
Citera
2020-11-25, 20:06
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Du skrev ju om mammas väninna som tar tonårspojken på snoppen, eller något sådant...

Kvinnor kan också bli analt våldtagna, det är till och med vanligt...
Men seriöst?
Vad vill du med det här inlägget?
Vem är störst offer-VM?

Jag försökte tala om för dig att ALLA kan vara offer på sitt sätt och att ni inte har någon ensamrätt på att få vara det hela tiden.
Vad som än drabbar kvinnor drabbar också män. Okej?

Ville du försvara pedofili med ditt senaste inlägg?
Citera
2020-11-26, 16:13
Medlem
Citat:
Håller inte med. Jag har aldrig kommit undan med det du beskriver, inte som ung och förhållandevis snygg tjej heller. Massor av kvinnor går också genom hela livet, utan att få någon "snällhet och ömhet" riktat mot sig.

Det finns väl speciellt två saker som är mer jobbiga för kvinnor än för män:

- kravet att skaffa barn. Om en man är barnlös förutsätts det ofta att han VILL vara det, för att han har ett spännande och intressant liv där barn inte passar in. (Förutsatt att det inte är uppenbart, att det beror på att han inte får kvinnor, förstås.) Dessutom finns väl tanken med, att det inte blir för sent för en man rent biologiskt, förrän sent i livet. Så män utsätts inte för samma press att skaffa barn, och inte heller ses de som mindre värda än andra män för att de inte har några. Kvinnor som inte har fött barn, behandlas däremot ofta lite nedlåtande eller överseende, av sina medsystrar som är mammor. Som att de saknar viktiga livserfarenheter, är lite mindre mogna och mindre vetande och INTE FÖRSTÅR en massa saker...

- att en kvinna ses som gammal och passé långt före en man, och då inte bara på dejtingmarknaden (vilket går att ursäkta LITE, eftersom det KAN finnas något biologiskt där som gör att män dras till fertila kvinnor), utan även professionellt, och i samhällslivet. En kvinna över 40-45 avvisas lätt som "kärring" i en massa sammanhang, om hon försöker göra sin röst hörd... Män har 30 år ytterligare på sig, innan de börjar avvisas som "gubbfan" etc..

Fast det sista är, som du nämner, en helt naturlig biologisk effekt. Kvinnors brinntid är intensivare och kortare eftersom deras möjlighet att skaffa barn sjunker med åldern. Kvinnor attraherar flest män när de är som mest fertila. Och då kan kvinnor välja och vraka.

Tycker inte direkt synd om kvinnor för att de helt kontrollerar den sexuella marknaden. Det är väl snarare ett stort privilegium. Väntar du för länge blir du möjligtvis utan. Men knappast så att du inte fått möjligheten att välja.

Köper inte heller att äldre kvinnor skulle behandlas sämre än äldre män. Generellt är samhället diskriminerande mot äldre men inte riktat mot ett specifikt kön. Har nog snarare att göra med individens uppförande i så fall.
Citera
2020-11-26, 16:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Fast det sista är, som du nämner, en helt naturlig biologisk effekt. Kvinnors brinntid är intensivare och kortare eftersom deras möjlighet att skaffa barn sjunker med åldern. Kvinnor attraherar flest män när de är som mest fertila. Och då kan kvinnor välja och vraka.

Tycker inte direkt synd om kvinnor för att de helt kontrollerar den sexuella marknaden. Det är väl snarare ett stort privilegium. Väntar du för länge blir du möjligtvis utan. Men knappast så att du inte fått möjligheten att välja.

Köper inte heller att äldre kvinnor skulle behandlas sämre än äldre män. Generellt är samhället diskriminerande mot äldre men inte riktat mot ett specifikt kön. Har nog snarare att göra med individens uppförande i så fall.

Jag har då många gånger fler hört medelålders kvinnor avvisas som "kärring" på t.ex. ett sammanträde, eller när politiker diskuteras på sociala media, än att män i samma ålder har avvisats med nedsättande beteckningar som har med åldern att göra (gubbe, gubbtjyv, gubbfan o.s.v.).

Jag skrev ju också det, att jag till viss del kan köpa att det FINNS något biologiskt, som gör att män tycker att unga kvinnor är mer attraktiva rent utseendemässigt. Men att det spiller över på, vad de tycker om sin kvinnliga arbetskamrat, föreningskamrat, chef, kund, patient o.s.v. är inte OK. (Sedan kräver ett förhållande i verkliga livet också, att man är kompatibla på en rad områden, och då kanske inte den 22-åriga flickan ÄR den bästa hustrun och styvmodern åt 45-åringens tre tonårsbarn från tidigare äktenskap...)
Citera
2020-11-26, 18:20
Medlem
Citat:
Jag har då många gånger fler hört medelålders kvinnor avvisas som "kärring" på t.ex. ett sammanträde, eller när politiker diskuteras på sociala media, än att män i samma ålder har avvisats med nedsättande beteckningar som har med åldern att göra (gubbe, gubbtjyv, gubbfan o.s.v.).

Jag skrev ju också det, att jag till viss del kan köpa att det FINNS något biologiskt, som gör att män tycker att unga kvinnor är mer attraktiva rent utseendemässigt. Men att det spiller över på, vad de tycker om sin kvinnliga arbetskamrat, föreningskamrat, chef, kund, patient o.s.v. är inte OK. (Sedan kräver ett förhållande i verkliga livet också, att man är kompatibla på en rad områden, och då kanske inte den 22-åriga flickan ÄR den bästa hustrun och styvmodern åt 45-åringens tre tonårsbarn från tidigare äktenskap...)

Du upplever det så. Så din tes bygger på personliga anekdoter. Jag har i mitt arbetsliv upplevt motsatsen. Kvinnor behandlas betydligt bättre och har lägre förväntningar på sig i alla områden. Vem av oss har rätt?

Nej, min poäng var att kvinnor har en period i livet där de kan välja och vraka. Den möjligheten har en väldigt liten grupp män. Så att kvinnor skulle ha det sämre på dejtingmarknaden finns det noll substans för. Det är snarare tvärtom, kvinnor har en otrolig fördel.
Citera
2020-11-26, 18:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fransethaiko
Nej, min poäng var att kvinnor har en period i livet där de kan välja och vraka. Den möjligheten har en väldigt liten grupp män. Så att kvinnor skulle ha det sämre på dejtingmarknaden finns det noll substans för. Det är snarare tvärtom, kvinnor har en otrolig fördel.

...och männen har längre tid.
Citera
2020-11-26, 18:34
Medlem
Citat:
...och männen har längre tid.

Ännu en anledning till varför många är trötta på feministers snack om jämställdhet. Till och med i områden där det inte finns några tvivel om att kvinnor har det bättre anser ni att det är ofördelaktigt att vara kvinna.

Under det tidspann där du är som mest attraktiv för män har du valmöjligheter en klar majoritet män inte ens kommer i närheten av under sin livstid. Du kan få tycka att kvinnor jobbar i uppförsbacke när det kommer till dejtingmarknaden. Och det kanske du som individ gör av olika anledningar. Men kvinnor som grupp gör det sannerligen inte.
Citera
2020-11-26, 18:44
Medlem
Sen vill jag tillägga att om kvinnor 30-50 hade ansträngt sig, som majoriteten män behöver göra, hade de inte haft några större problem med att hitta en partner. Problemet, som jag upplever det, ligger i självbilden. Man är van vid att få allt serverat och förstår inte att ens värde sjunkit betänkligt. Då funkar det inte att sitta och vänta på tills det bildas kö. Istället faller skulden på mannen. Någon som känner igen frasen ”var är alla vettiga män”. För det är verkligen inte hos dig själv problemet ligger, eller hur?
Citera
2020-11-26, 18:49
Medlem
Enligt mig..

I relation till andra kvinnor: Det isande utanförskapet man känner om man inte lever enligt vad som anses vara norm. Jag upplever att många ser ner på en och tar avstånd på ett ängsligt sätt då. Det kan räcka att man inte är gift, saknar barn, saknar jobb eller liknande. Många kvinnor känner jag också vaktar på varandra när det gäller saker som utseende, vikt, kläder. Även äldre kvinnor, inte bara 20-åringar. Kvinnor gaddar ofta ihop sig och stöter ut.

I relation till män: Att veta att man inte kan försvara sig fysiskt mot en man. Att många män tror att man kan mindre än dem. Att det är svårt att få män att lyssna på en tycker jag, man blir lätt avfärdad som mindre vetande. Samma män kan lyssna andaktningsfullt på Per-Urban som kan säga hur korkade saker som helst. Män verkar trollbindas av beundran inför andra män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in