2020-11-26, 09:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag vill påminna tråden om att jag har spekulerat att det i planen ingår att få korrupta domare att döma emot all bevisning, för att på så sätt visa folket att systemet är korrupt bortom all räddning. Så när trådens alla vänsterblivna häcklande hyllar domstolarnas agerande tackar jag för stödet till min teori.
Intressant teori! Men vilket är i så fall målet med detta, om vi betraktar det syfte du nämner ur instrumentell synvinkel? Att skapa opinion, ja, men för vad?
2020-11-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
I och med att att GOPs kandidat framfört fuskanklagelserna så innebär det att man anser att motparten gagnats. Har knappast hört om några politiker som anmäler sig själva för valfusk!
Och hur vet de vad de har röstat på tror du? De har inte tillgång till deras valsedel.
2020-11-26, 09:33
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparna
Så om de vinner så är det rättvisa men om de förlorar är det fusk. Du sätter alltså upp en situation där du i ditt huvud inte kan förlora. En ganska oärlig och felaktig taktik
Nej. Min argumentation gör gällande att systemets brallor skall dras ned inför hela det amerikanska folket. Om inte så sker; att man vinner utan att visa för folket hur korrupt systemet är, är min teori felaktig.
2020-11-26, 09:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Nej. Min argumentation gör gällande att systemets brallor skall dras ned inför hela det amerikanska folket. Om inte så sker; att man vinner utan att visa för folket hur korrupt systemet är, är min teori felaktig.
Fick svar på min fundering här. Att vinna är slutmålet, men man vill att folket ska se hur mycket skit som finns.
2020-11-26, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Trovärdiga förstahandsvittnen är bevis (evidence). Inte nödvändigtvis ännu fastställda bevis (proof), men det gör man i en domstol.
De är trovärdiga i sina berättelser men har inget bevisvärde då den inte bevisar bevistemat. De vittnesmål som lagts fram kan som högst beaktas som hjälpfakta men utan bevisfakta är det värdelöst.
2020-11-26, 09:43
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Fick svar på min fundering här. Att vinna är slutmålet, men man vill att folket ska se hur mycket skit som finns.
Korrekt.

Jag har tidigare argumenterat för att just valfusk är ett bra sätt att visa för folket hur korrupt systemet är eftersom det drabbar alla som röstar. Deras röst har stulits ifrån dem.
2020-11-26, 09:52
Medlem
Citat:
Du antar redan att den är helt korrupt och det har skett valfusk så om detta inte bevisas antar du att domstolen är korrupt. På så sätt slipper du ifrågasätta ditt antagande om valfusk
2020-11-26, 09:53
Medlem
HomoDeuss avatar
Inser efter lite sömn att Rudy inte var klantig igår. Han var bara ”Trumpig”.

Trodde att han var en mupp som inte kunde faktakontrollera egna siffror och var klantig som använt siffror från fel val. Inser nu att det måste ha varit medvetet från Rudy vilket innebär att allt bara är en bedräglig charad. Helt i stil med Trumps vanliga beteenden.

Dom är således fetkörda och även deras övriga ”bevis” måste antas vara skräp. Vi kommer få se deras case smulas sönder överallt den närmaste tiden.

Synd för alla upphetsade och lurade Trumpeter. Igen

Att ni aldrig lär er?

Och nu lämnar jag er lekstuga och sandlåda kära snorisar. Lycka till med era diagnoser.
2020-11-26, 10:02
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Du antar redan att den är helt korrupt och det har skett valfusk så om detta inte bevisas antar du att domstolen är korrupt. På så sätt slipper du ifrågasätta ditt antagande om valfusk
Nej. Jag har argumenterat för att valfusket kommer att bevisas bortom allt rimligt tvivel. Jag har argumenterat för att det kanske inte är dom civila domstolarna som kommer att slutgiltigt döma, utan dom militära. Min argumentation går ut på att dom militära domstolarna kommer att ställa dom civila domstolarna (domare, åklagare mm) inför rätta för delaktighet i den pågående statskuppen, eftersom dom skyddar valfusket genom att förkasta giltiga bevis.
2020-11-26, 10:04
Medlem
Citat:
Korrekt.

Jag har tidigare argumenterat för att just valfusk är ett bra sätt att visa för folket hur korrupt systemet är eftersom det drabbar alla som röstar. Deras röst har stulits ifrån dem.
Fast, det är inte mycket som pekar på fusk överhuvudtaget. Möjligen kan det vara inkompetens i vissa fall.

Det låga valdeltagandet i vanliga fall beror på att man känner sig maktlös att påverka. Förtroendet är redan lågt. Då var snarare det här valet ett steg i rätt riktning gällande röstande, även om det i första hand endast handlat om man är för eller emot Trump.
2020-11-26, 10:21
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Så ni förstår alltså inte vad bevis är och vad som räknas som bevis.

Vittnesmål är bevis. Innan övervakningskameror så var det i princip det enda man kunde lita på. Och finns det inga kameror så är det vittnesmål man går efter.
2020-11-26, 10:22
Medlem
Querners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Fast, det är inte mycket som pekar på fusk överhuvudtaget. Möjligen kan det vara inkompetens i vissa fall.

Det låga valdeltagandet i vanliga fall beror på att man känner sig maktlös att påverka. Förtroendet är redan lågt. Då var snarare det här valet ett steg i rätt riktning gällande röstande, även om det i första hand endast handlat om man är för eller emot Trump.

570000 röster mot 3200. Vad mer behöver du för att vakna?

https://youtu.be/HgNocfehJ0s

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in