2020-11-26, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparna
Nu vet man inte vad de röstade på enligt din länk. Men så klart ska din partiskhet skina igenom. Det handlade om ett fåtal "döda" röster och mest om frågan om vilka är giltiga
I det här valet var marginalen mycket liten och de rösterna är i allra högsta grad avgörande.
2020-11-26, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har skummat igenom stämningsansökningen gällande Georgia och för mig känns det som att Sidney Powells alla anklagelser, som väntat, har stöd i bevisning.

Nu måste trådens alla vänsterblivna byta taktik då dom inte längre kan hävda att det inte finns bevis, utan att framstå som dom jubelidioter dom är även för dom naivaste åhörarna. Inte för att jag tror att så kommer ske. Trådens alla vänsterblivna är nämligen också (i deras fantasi) experter på bevis och kommer att häva att dom är ogiltiga och hänvisa till korrupta domares domslut som slängt ut bevisning.
Jag håller med. Bevisen har presenterats, inte minst i form av trovärdiga vittnen. Det fanns bevis, och det fanns jävligt många bevis, och i den storleksordningen att det absolut kunde påverka valets utgång.

Nu är det upp till demokraterna att visa på att vittnena ljuger, missförstått eller på något annat vis inte är trovärdiga.
2020-11-26, 09:13
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Trådens alla vänsterblivna är nämligen också (i deras fantasi) experter på bevis och kommer att häva att dom är ogiltiga och hänvisa till korrupta domares domslut som slängt ut bevisning.
Jag vill påminna tråden om att jag har spekulerat att det i planen ingår att få korrupta domare att döma emot all bevisning, för att på så sätt visa folket att systemet är korrupt bortom all räddning. Så när trådens alla vänsterblivna häcklande hyllar domstolarnas agerande tackar jag för stödet till min teori.
2020-11-26, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Och det blir mer kaos i mellanöstern, mer swamp-politik, mer oligarki. Den som tror att Biden är för folket, har blivit lurad av media. Varför tror du Biden rättar sig efter vad impuls-media säger?
Helt korrekt! Kinesiska statsmedier har redan börjat ge Biden order! Bland annat kräver man attt USA drar tillbaka det ökade stödet till Taiwan, och att man låter Kina härja fritt i sina trakasserier av sina grannar i Stilla havet.

https://www.breitbart.com/national-security/2020/11/25/chinese-media-bark-orders-at-joe-biden

https://www.globaltimes.cn/content/1208033.shtml

Att Kina haft ett finger med i valfusket kan nog även de mest efterblivna arbetarna på Samhall lägga ihop!
2020-11-26, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
I det här valet var marginalen mycket liten och de rösterna är i allra högsta grad avgörande.
Visst, de KAN vara avgörande. Att säga att de uteslutande röstade på det ena eller det andra är att påstå något man inte vet och är därmed oärlig.
2020-11-26, 09:19
Medlem
Citat:
Helt korrekt! Kinesiska statsmedier har redan börjat ge Biden order! Bland annat kräver man attt USA drar tillbaka det ökade stödet till Taiwan, och att man låter Kina härja fritt i sina trakasserier av sina grannar i Stilla havet.

https://www.breitbart.com/national-security/2020/11/25/chinese-media-bark-orders-at-joe-biden

https://www.globaltimes.cn/content/1208033.shtml

Att Kina haft ett finger med i valfusket kan nog även de mest efterblivna arbetarna på Samhall lägga ihop!

Citat:
Jag vill påminna tråden om att jag har spekulerat att det i planen ingår att få korrupta domare att döma emot all bevisning, för att på så sätt visa folket att systemet är korrupt bortom all räddning. Så när trådens alla vänsterblivna häcklande hyllar domstolarnas agerande tackar jag för stödet till min teori.
Så om de vinner så är det rättvisa men om de förlorar är det fusk. Du sätter alltså upp en situation där du i ditt huvud inte kan förlora. En ganska oärlig och felaktig taktik
2020-11-26, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det kan tänkas att Biden är lika lite för folket som Trump, men tråden handlar om valfusket, du glömmer det ideligen.

Biden vann utan valfusk. Trump förlorade utan valfusk.

Lyssnade du på vittnesmålen från demokrat-väljare igår som berättade om valfusket?

I så fall vore det ju intressant att höra dina reflektioner kring det.
2020-11-26, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag håller med. Bevisen har presenterats, inte minst i form av trovärdiga vittnen. Det fanns bevis, och det fanns jävligt många bevis, och i den storleksordningen att det absolut kunde påverka valets utgång.

Nu är det upp till demokraterna att visa på att vittnena ljuger, missförstått eller på något annat vis inte är trovärdiga.
Så ni förstår alltså inte vad bevis är och vad som räknas som bevis.
2020-11-26, 09:23
Medlem
Citat:
Visst, de KAN vara avgörande. Att säga att de uteslutande röstade på det ena eller det andra är att påstå något man inte vet och är därmed oärlig.
I och med att att GOPs kandidat framfört fuskanklagelserna så innebär det att man anser att motparten gagnats. Har knappast hört om några politiker som anmäler sig själva för valfusk!
2020-11-26, 09:25
Medlem
Citat:
Jag har skummat igenom stämningsansökningen gällande Georgia och för mig känns det som att Sidney Powells alla anklagelser, som väntat, har stöd i bevisning.

Nu måste trådens alla vänsterblivna byta taktik då dom inte längre kan hävda att det inte finns bevis, utan att framstå som dom jubelidioter dom är även för dom naivaste åhörarna. Inte för att jag tror att så kommer ske. Trådens alla vänsterblivna är nämligen också (i deras fantasi) experter på bevis och kommer att häva att dom är ogiltiga och hänvisa till korrupta domares domslut som slängt ut bevisning.
Alltså, har hon bevis eller tror du elelr önsketolkar att hon har bevis som håller. Som konservativ så anser jag att tro är att inte veta och att domare inte är tillsatta för att uppfylla politisk önskedrömmar i rättssalen. För trots allt så har ju Trumps alla uttalande hittills redan visat sig var tokfelaktiga så varför skulle det plötsligt stämma nu.

Men nu är Bidens regeringsbildning och den skenande pandemin överst på löpsedlarna så det blir tyvärr allt svårare att föra en diskussion om Trump då han så sakta försvinner i eterbruset.

Kommer bevis som håller rättsligt så lär vi ju få veta det vilket som.
2020-11-26, 09:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Hmm jo, men sedan är Joe Hardy Jr. en rikemans son och en "mommas boy" som finansierade sin kampanj med mamma och pappas pengar!

https://thenevadaindependent.com/election/2020/judicial/nv-8/dept-15/joe-hardy#other

Hursomhelst så gällde väl det fallet enbart senatsvalet i den delstaten, och inte presidenvalet? Och Målet avskrevs väl på formella grunder pga. att man kategoriserat ärendet fel i stämningsansökan?

https://apnews.com/article/election-2020-legislature-senate-elections-elections-las-vegas-8c627632f81a26408b3542a4f8b322a4
Ja, du har rätt. Det var inte helt tydligt i den förra artikeln. Nåja! Klantigt att slarva med stämningsansökan.
2020-11-26, 09:26
Medlem
Citat:
Så ni förstår alltså inte vad bevis är och vad som räknas som bevis.
Trovärdiga förstahandsvittnen är bevis (evidence). Inte nödvändigtvis ännu fastställda bevis (proof), men det gör man i en domstol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in