2020-11-26, 08:48
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
570000 röster mot 3200, förklara det för en som bara klarat av vapenutbildningen.
Det finns en väldigt enkel förklaring, att siffrorna inte stämmer. Den som påstod att det kom in 570 000 röster för Biden och endast 3200 för Trump ljög för dig. Det är liksom ett genomgående tema, att Trump-fanatikerna hittar på och ljuger, eftersom de vet att deras supportrar aldrig faktagranskar överhuvudtaget utan sväljer allt med hull och hår.
2020-11-26, 08:48
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
...med tanke på att Trump kampanjar fortfarande...

Jag tycker det här var en intressant infallsvinkel, och det är faktiskt så man kan tänka kring det, även om det sker på ett rätt oortodoxt sätt!

Ang. Biden tycker jag det är tydligt att han inte har samma koll på läget som ex. Obama eller Trump, utan att han är mer styrd av andra runt omkring honom. Jag tror inte Biden personligen förstår vad som pågår riktigt just nu - han tycker nog bara genuint att Trump spelar ett jättekonstigt spel och beter sig allmänt förvirrat, men det är nog också för att Trump spelar inte mot Biden som person, utan mot alla som drar i trådarna kring Biden!?
2020-11-26, 08:52
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
En massa statistiska orimligheter, kolla mina tidigare inlägg i denna tråd.
Nej, de är nog av samma kvalité som övrigt som pekat på valfusk här, idel spekulationer, fantasier, vilda slutsatser. Och inte skymten av bevis.

Trump har snackat så mycket om valfusk och ni tror ju på allt Trump säger. På det viset blev valfusket verklighet för er när Trump förlorade. För honom var det ju otänkbart att förlora på egna meriter, så att säga. Folket älskar ju honom, det visar ju hans valmöten och då kan det ju inte vara annorlunda.

Men opinionsmätningarna pekade på seger för Biden, tydligt och klart. Men ni litar ju inte på opinionsmätningar, precis som ni misstror all media också.

Biden vann valet.
Trump är en usel förlorare som inte erkänner det utan skyller på andra. Men det är vi i och för sig vana vid, allt är någon annans fel.

Ändå är det tydligt i det här valet att folk har röstat mycket mer än vanligt och båda har fått ovanligt många röster. Demokraterna hade ingen lysande kandidat, dock erfaren, saklig och sansad och med en duktig kvinna som kandidat till vice president.
Det höga valdeltagandet anses av många bero på att många ville bli av med Trump, de var trötta på hans tramsande, lögner och självupphöjelse mm.

Biden blir nästa president.

Ni spiller en massa onödig tid och energi på att fortsätta spekulera om valfusk.
2020-11-26, 08:53
Medlem
Det framkommer nu att Demokraterna även valfuskat på delstatsnivå! I kampen om New York 22:a kongressdistrikt har mängder med döda människor röstat på... you guessed it! DEMOKRATERNAS KANDIDAT

https://nypost.com/2020/11/23/ballots-cast-by-the-dead-emerge-in-tight-brindisi-tenney-race

Glöm inte heller att Al Gore var den förmodade vinnaren i valet 2000 i 37 dagar! Media har ännu inte lärt sig utan kallar redan Biden för "president-elect".

https://www.youtube.com/watch?v=TnayWruW5V0
2020-11-26, 08:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tycker det här var en intressant infallsvinkel, och det är faktiskt så man kan tänka kring det, även om det sker på ett rätt oortodoxt sätt!

Ang. Biden tycker jag det är tydligt att han inte har samma koll på läget som ex. Obama eller Trump, utan att han är mer styrd av andra runt omkring honom. Jag tror inte Biden personligen förstår vad som pågår riktigt just nu - han tycker nog bara genuint att Trump spelar ett jättekonstigt spel och beter sig allmänt förvirrat, men det är nog också för att Trump spelar inte mot Biden som person, utan mot alla som drar i trådarna kring Biden!?

Biden är ingen dumskalle. Han vet precis vad han gör. Han kan bara inte få ut orden riktigt.
Biden tjänar eliten. Det är eliten som har gett han tillstånd att vara president nu i 2 år tills Kamala Harris tar över.
2020-11-26, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Also on Tuesday, Clark County District Court Judge Joe Hardy Jr. rejected a request by Republican state Senate candidate April Becker to order a new election.
Hade förstås varit en bekväm lösning annars. Bara pappersröster avlagda i vallokalen.

I artikeln på samma tema som Haddock93 postade i går kväll citerade man Matt Schlapp som menar att Clark County är en "treasuretrove of illegal ballots", eller något åt det hållet.

Alla röster som inte lagts personligen i vallokal ogiltigförklaras och Trump vinner en jordskreddseger. Blir nice!
2020-11-26, 09:03
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det kan tänkas att Biden är lika lite för folket som Trump, men tråden handlar om valfusket, du glömmer det ideligen.

Biden vann utan valfusk. Trump förlorade utan valfusk.

Att valet har gått korrekt till, håller jag med om. Jag har inte sett några bevis på valfusk än. Det finns möjligtvis någon som har tagit lagen i egna händer, men att tro att Biden beställde valfusk. Sådant skulle märkas.

Just nu är det bara teorier på misstänkt valfusk. Inge data så som "105% röstning har skett i denna del av staden". Teorierna är egentligen "Följer inte normal rapporteringsföljd" eller "Här fick Dems sjukt många röster i går. Har aldrig hänt förut".

Alltså avvikande händelser, blir teorier och sedan försöker man få dessa teorier att räknas som bevis för röstfusk.

Men annars så kan jag gratulera alla puckon(som du) som tror att Biden kommer gynna USA. Glöm inte bort att tack vare Obama & Biden så BLEV Trump president. Så troligtvis så kommer det en ny Trump till makten efter Bidens "Let's Build Elite Swamp Again"-politik.

Du är human life. Human, trevlig, snäll, omtänksam, duktig, fin människa. Men det är bara ditt yttersta skal. Insidan är desperat och korrupt samt falsk.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2020-11-26 kl. 09:07.
2020-11-26, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det framkommer nu att Demokraterna även valfuskat på delstatsnivå! I kampen om New York 22:a kongressdistrikt har mängder med döda människor röstat på... you guessed it! DEMOKRATERNAS KANDIDAT

https://nypost.com/2020/11/23/ballots-cast-by-the-dead-emerge-in-tight-brindisi-tenney-race

Glöm inte heller att Al Gore var den förmodade vinnaren i valet 2000 i 37 dagar! Media har ännu inte lärt sig utan kallar redan Biden för "president-elect".

https://www.youtube.com/watch?v=TnayWruW5V0

Nu vet man inte vad de röstade på enligt din länk. Men så klart ska din partiskhet skina igenom. Det handlade om ett fåtal "döda" röster och mest om frågan om vilka är giltiga
2020-11-26, 09:04
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.betfair.se/exchange/politics/event/28009878/multi-market?marketIds=1.128151441

Oddsen gått från 28 till 13

Verkar som att folk mer och mer börjar höra från förhöret trots medias blackout kring det.

Nu har Powell också släppt sin kraken mot GA och MI!

Västerländska civilisationen och våra värderingar, kulturer, traditioner och tro kanske klarar sig ändå trots allt! Vi håller på att vinna!
2020-11-26, 09:05
Medlem
Fittahoras avatar
Jag har skummat igenom stämningsansökningen gällande Georgia och för mig känns det som att Sidney Powells alla anklagelser, som väntat, har stöd i bevisning.

Nu måste trådens alla vänsterblivna byta taktik då dom inte längre kan hävda att det inte finns bevis, utan att framstå som dom jubelidioter dom är även för dom naivaste åhörarna. Inte för att jag tror att så kommer ske. Trådens alla vänsterblivna är nämligen också (i deras fantasi) experter på bevis och kommer att häva att dom är ogiltiga och hänvisa till korrupta domares domslut som slängt ut bevisning.
2020-11-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Also on Tuesday, Clark County District Court Judge Joe Hardy Jr. rejected a request by Republican state Senate candidate April Becker to order a new election.
Hade förstås varit en bekväm lösning annars. Bara pappersröster avlagda i vallokalen.

I artikeln på samma tema som Haddock93 postade i går kväll citerade man Matt Schlapp som menar att Clark County är en "treasuretrove of illegal ballots", eller något åt det hållet.
Hmm jo, men sedan är Joe Hardy Jr. en rikemans son och en "mommas boy" som finansierade sin kampanj med mamma och pappas pengar!

https://thenevadaindependent.com/election/2020/judicial/nv-8/dept-15/joe-hardy#other

Hursomhelst så gällde väl det fallet enbart senatsvalet i den delstaten, och inte presidenvalet? Och Målet avskrevs väl på formella grunder pga. att man kategoriserat ärendet fel i stämningsansökan?

https://apnews.com/article/election-2020-legislature-senate-elections-elections-las-vegas-8c627632f81a26408b3542a4f8b322a4
2020-11-26, 09:09
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Från stämningen i Georgia nu på morgonen. Blir intressant att se hur detta kommer att gå.

Det det EGENTLIGEN står är ungefär:

Vi tror att många poströsteansökningar varit felaktiga och att många valsedlar skickats ut felaktigt. Vi låtsas inte om att rösterna kontrolleras då de kommer in utan utgår från att eftersom några röstsedlar inte skulle varit giltiga och inte skickats ut skall tillräckligt många räknade röster plockas bort så att Trump vinner i efterhand. (Det sista säger han inte rakt ut).

Det man inte riktigt tänker på är att valsedlarna kontrolleras flera gånger, först då de skickas ut (är väljaren registrerad och behörig att rösta?) och sedan då de kommer in (stämmer attributen (namnteckningen på kuvertet) med registrerade data, dvs den registrerade väljaren?

Jag TROR att detta kommer att betraktas som "snyggt försök, kort applåd, men skall röster plockas bort måste mnan visa att de är konkret felaktiga, inte bara misstänkliggöra dem!"

Men det är ju min gissning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in