2020-11-26, 08:04
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Förhör och fotokonfrontation Tammeleht.

https://drive.google.com/file/d/1SN6WEV8uWbTUlzEUUj_uRF96pg8N_vqg/view?usp=sharing

Förhör Stark. L-844.

https://drive.google.com/file/d/195sHRueZUqjCjalWoTYmQrFqFjrkjaH1/view?usp=sharing
Tillägg.

Diarienumret för Tammeleht är L 4598. Tog uppenbarligen tid att få fram.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-11-26 kl. 08:19.
Citera
2020-11-26, 08:18
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Möjligt.
7 min är kanske lite väl, men man vet ju inte hur klockan som Gerhard tittade på gick mot fröken ur?
Det är absolut möjligt att mannen var samma person som försvann i en bil på Snickarbacken. Klockor ska man inte lita på i dessa sammanhang.

Ja även vänster upp mot Johannesgatan är ett alternativ. Borde iof ha mött gubben med hunden eller paret som traskade upp från Kammakargatan, eller Gedda och Wikström, men så behöver det ju inte ha varit. Han kan ha haft tur och klarat sig osedd.
Jag tror ändå att han sprang ner mot Snickarbacken, men vad man tror är inte mycket att hänga i granen...😀

En sak jag tycker talar starkt för Snickarbacken är att mannen hinner försvinna medan ACR vänder sig mot GS och kommenterar "krocken ". Vi talar alltså om ett fåtal sekunder.
Citera
2020-11-26, 08:29
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Det här med att beställa ut listor fungerar inte. Eftersom det inte finns några.

Beställd lista över samtliga iakttagelser av WT, 134 stycken, resulterade i det som finns i Säpos PM, sammanställning av WT/övervakning 2017, GRK och GMP. Alltså ett fåtal. Vilket visar att PU inte sitter och sammanställer listor över det som finns på olika ställen i PU. Det talas om ''Stora och Lilla arkivet.'' Plus andra mystiska ställen.

Vilket blottlägger en stor brist i PU. Inkompetens kallar jag det. Om det inte är ett medvetet val av okänd orsak.

Om PU sammanställt samtliga WT, samtliga ''mystiska'' bilar och ''mystiska'' män på ett och samma ställe i respektive observationsgrupp och överfört det till kartan kanske man hade kunnat komma längre. För det är enbart på det sättet man kan se mönster, förflyttningar och sortera bort det som inte har med MOP att göra. Nu blir det enbart ett enda stort sammelsurium. Där vi idag får försöka utföra det jobbet.

Ja det råder stor diskrepans mellan verklighetens WT-observationer och de vi har tillgång till. GRK skriver 179. Dag A talade om ett 80-tal. Jörgen A nämnde ett 40-tal kring Sveavägen nära mordminuten.

Utan att detaljräkna kan vi analysera ungefär 20-25% av detta. Om vi struntar i konspirationsteorier och försöker finna den lista Dag A måste ha sammanställt inför presskonferensen 2016 kanske? Jag litar på hans förmåga att göra ett korrekt urval.

Hur man nu formulerar en sådan förfrågan.
Citera
2020-11-26, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja det råder stor diskrepans mellan verklighetens WT-observationer och de vi har tillgång till. GRK skriver 179. Dag A talade om ett 80-tal. Jörgen A nämnde ett 40-tal kring Sveavägen nära mordminuten.

Utan att detaljräkna kan vi analysera ungefär 20-25% av detta. Om vi struntar i konspirationsteorier och försöker finna den lista Dag A måste ha sammanställt inför presskonferensen 2016 kanske? Jag litar på hans förmåga att göra ett korrekt urval.

Hur man nu formulerar en sådan förfrågan.
Vilket blottlägger ett problem. Dagens nedlagda PU har inte minsta intresse av att hjälpa till. Vilket idag borde vara uppenbart för alla intresserade.

Samtidigt som det från politiskt håll, och från myndighetshåll, inte finns något intresse av att lösa mordet. Stefan Löfven är urtypen. Han, och därmed SAP, tackade KP för att ha löst mordet. Där han några år tidigare var övertygad om att CP var skyldig. Eftersom han litade på Lisbet. Idag är det uppenbart att han litar mer på Krister Petersson efter att Lisbet avlidit.

''Den enfaldige chefsåklagaren och den enfaldige statsministern.''

Vi kan idag se, via frisläppta dokument, att KP for som en jagad iller överallt för att hitta minsta lilla som talar mot SE. Och betydligt mer i denna resultatlösa uthängning är på ingång. Liksom kopplingen till Tomas Pettersson. Jag ska göra allt för att hänga ut KP.

Blir man chefsåklagare är man inte dum i huvudet. Varför betedde han sig då som en sådan på pressträffen? Det finns mycket kvar att avtäcka.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-11-26 kl. 09:26.
Citera
2020-11-26, 09:04
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Aktivitetslistan anger en engelsman vid namn Robert de Vare som gripen för olaga vapeninnehav. SÄPO utredde honom för PUs räkning men han lades adacta 861113. Dock inte på något sätt klarlagt att han tillhörs SIS.
Skall nog vara e i stället för a där i efternamnet. Ökänd person. Intressant. Första gången jag hört om att denne skall ha utretts i samband med MOP.
Senast redigerad av den-kristne 2020-11-26 kl. 09:21.
Citera
2020-11-26, 09:19
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Skall nog vara a i stället för e där i efternamnet. Ökänd person. Intressant. Första gången jag hört om att denne skall ha utretts i samband med MOP.

Kan du berätta lite mer om Robert de Vara? Okänd ökänd storhet för mig.
Citera
2020-11-26, 09:22
Medlem
den-kristnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Kan du berätta lite mer om Robert de Vara? Okänd ökänd storhet för mig.
Det blev knas där. Skall alltså vara e i stället för a. Inget a alls. Korrigerat.
Citera
2020-11-26, 09:46
Medlem
Ja, vad ska man tro om detta då?

Yrkesmilitär LV 3 Norrtälje senare Gotlandsregementet Palmehatare
Vän med Kalle Östling som bodde på samma gata
En dator som polisen inte kunde ta sig in i

2015-02-19 Birgitta
https://drive.google.com/file/d/1eU_JiQLbA1dfTb2KIgaxdf6Ya9sDfUKE/view
Citera
2020-11-26, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Ja, vad ska man tro om detta då?

Yrkesmilitär LV 3 Norrtälje senare Gotlandsregementet Palmehatare
Vän med Kalle Östling som bodde på samma gata
En dator som polisen inte kunde ta sig in i

2015-02-19 Birgitta
https://drive.google.com/file/d/1eU_JiQLbA1dfTb2KIgaxdf6Ya9sDfUKE/view
Lägg mer krut på att beställa ut nytt material så kanske vi kan komma framåt. Att upprepa material som redan lagts ut leder inte framåt. Det är enbart repetition.

Om du vill medverka till att ny information kommer fram har jag en massa förslag till att beställa ut. Skicka PM.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-11-26 kl. 09:59.
Citera
2020-11-26, 09:59
Medlem
Citat:
Lägg mer krut på att beställa ut nytt material så kanske vi kan komma framåt. Att upprepa material som sedan lagts ut leder inte framåt.

Okej. Ber om ursäkt för att jag har dålig koll.
Citera
2020-11-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Okej. Ber om ursäkt för att jag har dålig koll.
Det handlar inte om kritik. Det handlar om att få fram så mycket information som möjligt. Ju fler som hjälper till och bidrar och beställer ut desto bättre för alla som är intresserade.

De som inte är intresserade är jag inte intresserad av. Nya dokument dyker inte upp de själva. Vilket en del verkar tro.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-11-26 kl. 10:11.
Citera
2020-11-26, 10:27
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Det blev knas där. Skall alltså vara e i stället för a. Inget a alls. Korrigerat.

Kan du berätta varför personen ifråga var ökänd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in