2020-11-03, 15:15
Medlem
Tycker det här fallet skiljer en del mot fall från förr. Tycker man istället bör kika på mer samtida fall där någon "gått upp i rök" och faktiskt senare hittats. Väldigt väldigt ofta påträffas de några få meter från senaste observation. T ex han som gick av bussen utanför Helsingborg, Conny i Halmstad, osv. Eller för den delen Lisa Holm som liksom Patrik-fallet skapade ett extremt överintresse jämfört med andra fall. Nu har jag ingen statistik men känslan är att de flesta återfinns inom någon kilometer 4 ggr av 5. I någon buske, i en byggnad, i ett träd eller liggandes på marken på ett sätt som gör att de inte syns förrän man nästan står på dom.

Det mest fascinerande med det här fallet är den märkliga oviljan att söka i närområdet eller ens diskutera den teorin. Redan från dag 1 och nu under 3,5 år. Man har fortfarande inte sökt av varenda kvadratmeter inom 200 meter från där han senast sågs. Verkar som den psykologiska blockeringen mot att han faktiskt finns väldigt nära hela tiden har varit starkare än viljan att han hittas.

Bara att se på t ex den här tråden.Inlägg som handlar om tänkbara platser väldigt väldigt nära platsen där han försvann diskuteras inte. Det är oerhört fascinerande. Här ett inlägg inkl konkret förslag på plats som i stort sett ignorerats: (FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017

Firbens kryss är förresten i egentligen samma område.
Senast redigerad av Burkgurka 2020-11-03 kl. 15:25.
Citera
2020-11-03, 15:34
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tycker det här fallet skiljer en del mot fall från förr. Tycker man istället bör kika på mer samtida fall där någon "gått upp i rök" och faktiskt senare hittats. Väldigt väldigt ofta påträffas de några få meter från senaste observation. T ex han som gick av bussen utanför Helsingborg, Conny i Halmstad, osv. Eller för den delen Lisa Holm som liksom Patrik-fallet skapade ett extremt överintresse jämfört med andra fall. Nu har jag ingen statistik men känslan är att de flesta återfinns inom någon kilometer 4 ggr av 5. I någon buske, i en byggnad, i ett träd eller liggandes på marken på ett sätt som gör att de inte syns förrän man nästan står på dom.

Det mest fascinerande med det här fallet är den märkliga oviljan att söka i närområdet eller ens diskutera den teorin. Redan från dag 1 och nu under 3,5 år. Man har fortfarande inte sökt av varenda kvadratmeter inom 200 meter från där han senast sågs. Verkar som den psykologiska blockeringen mot att han faktiskt finns väldigt nära hela tiden har varit starkare än viljan att han hittas.

Bara att se på t ex den här tråden.Inlägg som handlar om tänkbara platser väldigt väldigt nära platsen där han försvann diskuteras inte. Det är oerhört fascinerande. Här ett inlägg inkl konkret förslag på plats som i stort sett ignorerats: (FB) 22-årige Patrik Linfeldt från Malmö försvunnen i Hallsberg 22 maj 2017

Hela Hallsberg och även Kumla är ju väldigt snårigt och med väldigt många djupa dalar på oåtkomliga platser som nog är svåra att kunna söka av.
En del längst järnvägen.

Sen är ju platsen där han senast sågs, en helt annan än den han försvann i från.
Citera
2020-11-03, 22:09
Medlem
Jag har aldrig trott att Patrik skulle gå tillbaka till södra sidan om järnvägen efter att han har lämnat sina väskor på norr. Min tanke är att hans kvarlevor finns i närheten där sista väskan hittades. Det var vår och det växer fort i våtmarkerna....
Citera
2020-11-03, 22:39
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Vattendrag runt Hallsberg, det är ju bara bäckar och diken, så där borde han ha hittats.
Varför lämna väskorna på det sätt han gjorde?

Hur stor är Kumlaån?

Citat:

Om folk hittas lättare nära den senaste observationen kan det ju vara för att det är en plats där det rör sig folk, rent allmänt.
Citera
2020-11-25, 23:14
Medlem
Citat:

Har dom hittat några spår av honom?
Citera
2020-11-25, 23:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Har dom hittat några spår av honom?

Förutom väskorna som han lämnade vid försvinnandet, så har man inte hittat ett enda spår.
Citera
2020-11-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Förutom väskorna som han lämnade vid försvinnandet, så har man inte hittat ett enda spår.

Detta fallet har jag tänkt på mycket.. väldigt märkligt fall åker tåg rätt mycket ofta pendlar osv bytt tåg både dag som kvällstid.. hur kan man försvinna upp i rök bara så? Vad tror du har hänt honom
Citera
2020-11-26, 14:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Betvivlar att något mera kommer att anträffas.

Citat:
Detta fallet har jag tänkt på mycket.. väldigt märkligt fall åker tåg rätt mycket ofta pendlar osv bytt tåg både dag som kvällstid.. hur kan man försvinna upp i rök bara så? Vad tror du har hänt honom

Precis som Mogna-Meloner har skrivit så hittades enbart hans väskor och jag betvivlar att något mera kommer att påträffas.

Tyvärr inte alls så ovanligt som man skulle kunna tro. Finns ganska många olösta försvinnanden i Sverige där den försvunne har försvunnit i tomma intet.
Citera
2020-11-27, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Precis som Mogna-Meloner har skrivit så hittades enbart hans väskor och jag betvivlar att något mera kommer att påträffas.

Tyvärr inte alls så ovanligt som man skulle kunna tro. Finns ganska många olösta försvinnanden i Sverige där den försvunne har försvunnit i tomma intet.

Vad tror du har hänt honom?
Citera
2020-11-27, 14:41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tror på självmord.

Citat:
Vad tror du har hänt honom?

Jag tror att den försvunne kom att begå självmord och "lyckades så bra" att ingen har lyckats hitta hans kvarlevor.

Det var därför han ställde i från sig resväskan. Minns inte om det var en eller två som hittades. Han behövde inte innehållet längre och var därför onödigt att släpa på. Finns inget mig veterligen som tyder på att han har blivit utsatt för ett grovt brott.
Citera
2020-11-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror att den försvunne kom att begå självmord och "lyckades så bra" att ingen har lyckats hitta hans kvarlevor.

Det var därför han ställde i från sig resväskan. Minns inte om det var en eller två som hittades. Han behövde inte innehållet längre och var därför onödigt att släpa på. Finns inget mig veterligen som tyder på att han har blivit utsatt för ett grovt brott.

Klart han tagit självmord eller gjort någon aktivitet där han skadade sig själv.

Men man börjar rimligen undra varför inga spår finns överhuvudtaget förutom väskor. Tex kläder osv han dumpat.

Det finns några skelett rester någonstans troligtvis efter att vildsvin och andra asätare kalasat efter hans sannolika självmord.

Han hade ngn form av psykos då han klev av tåget så självmord är nog svaret.
Citera
2020-11-28, 16:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Led troligtvis av någon form av psykos?

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Klart han tagit självmord eller gjort någon aktivitet där han skadade sig själv.

Men man börjar rimligen undra varför inga spår finns överhuvudtaget förutom väskor. Tex kläder osv han dumpat.

Det finns några skelett rester någonstans troligtvis efter att vildsvin och andra asätare kalasat efter hans sannolika självmord.

Han hade ngn form av psykos då han klev av tåget så självmord är nog svaret.

Det kan ha handlat om både självmord eller olycka men i första hand tror jag på den första teorin.

Antar att väskorna innehöll bl. a. kläder och han behövde inga mer än de han hade på sig. Det kan finnas skelettdelar efter den försvunne men tror i första hand på att han hamnade i vatten. Detta historiskt sett varit det vanligaste gällande uppklarade försvinnanden där orsakerna har handlat självmord eller olycka.

Jag tror att du har rätt. När Patrik steg av tåget i Hallsberg led han av någon form av psykos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in