2020-11-25, 12:17
Medlem
Emmys kommentar när hon blev vald (inte bortvald denna gång): Nu får jag ett kvitto på att jag är värd kärlek och någon att leva tillsammans med.

Så då skulle Isabelle fått ett kvitto på att hon inte är värd detta? Nej då var Lisa mer empatisk som gav Isabelle en lång varm kram. Kanske även Emmy gjorde. Men tycker ändå det är lite oempatiskt att säga så samtidigt som en annan blir bortvald och sårad.
2020-11-25, 12:33
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Jo han var fin, vacker kille,
Tack du bekräftar definitionen av hur en vacker (istället för snygg) kille ser ut.
Senast redigerad av Crapmagic 2020-11-25 kl. 12:47.
2020-11-25, 12:45
Medlem
Jag tycker synd om hela gänget. Hu, va sorgligt. Mats kan inte få den kvinna han nog tänkte sig från början. Han har kvar för honom ointressanta fula kvinnor. För Pontus blir det tjejen med munnen som hon kniper ihop för att dölja sina fula tänder. Men att hon blir plastmamma? Hu! Nää! Och Patrik, nää ingen av de kvarvarande, en med fläskkotlettfrisyr och en är alldeles för käck. Ingen passar för cowboy country. Linn är hoppet, om hon tar Pär, det tror jag blir en spännande tillvaro, det är bara att Pär är en generation yngre än Linn. Han fixar inte tanten i längden. Sedan har vi Erik... jag tror på teorin om att han tänkte välja bort Johanna, men blev föregången av Amy. Vad tror jag, jo att det blir ingen för någon av bönderna till slut.
2020-11-25, 13:13
Medlem
Jag glömde den andre Erik. Det blir ingen, han har bara Julia egentligen, men hon drar.
2020-11-25, 16:36
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Efter dagens avsnitt:

Chockhändelsetna som vi väntar på, har vi fått klarhet i om det kan gälla deltagare från båda programmen eller bara från TV-versionen?

Om man kan spekulera även kring deltagare från KÅA så tycker jag Pär ligger högst på listan över personer som kan tänkas kika på folk även bortom den ”egna” bonden. Pär och Julia, tex? Julia förefaller ju mycket vankelmodig denna vecka. Eller Johanna och Erik B? Linn och Erik B?

Du har facit i inlägget ovan dig, och du skriver ett sånt här inlägg ändå? Ja jösses...

Jag upprepar igen: Patrik skickar hem dom andra två och hämtar hem Nicklas. Det är det som avses med kärlek mellan "fel personer". Nicklas var "fel person" eftersom han valt att åka hem(för att han inte orkade vara där med två andra killar).

På tal om facit så kan det vara dags att tala om vilka bönderna kommer att välja och hur det går:

Erik i Bonde söker fru: Väljer Julia's ansikte, men det blir inte mer än en resa med lite knull av det hela.

Patrik: Väljer Nicklas som sagt. Kommer inte att hålla länge.

Mats: Väljer Johanna. Men det rinner bara ut i sanden. Mats hade velat ha den blonda 70-talisten med den okvinnliga blicken och den stereotypt hårdnackade och dryga 70-talistattityden. Sjuttiotalister är en oerhört ocharmig generation, barn till lika ocharmiga och jobbiga 40-talisterna. Gubben har ingen vidare smak.

Pontus: Väljer den förväxta fjortisen Lisa. I och för sig ett bättre val än piercade(alltid ett bergsäkert tecken på psykisk sjukdom/störning) och mentalt störda dragqueenen Emmy. Kommer faktiskt hålla i ett drygt år - längst i årets Bonde söker fru. Men sen fallerar det oundvikligen.
Emma var som sagt kvalitetskvinnan av Pontus brevskrivare. En naturligt vacker och mentalt stabil kvinna som Pontus inte ansåg sig förtjäna.

Linn: Väljer Victor. Det rinner ganska snabbt ut i sanden.

Årets töntbonde Erik B: Väljer Caroline's ansikte. Fågel eller fisk huruvida det håller länge eller inte. Kan bli längsta förhållandet i årets BSF. Det hela beror på om Caroline nöjer sig med att vänstra med svarta kukar eller om hon faktiskt vill ha en permanent. Det är värt att notera att det inte bara är storleken som ligger till grund för Caroline's fetisch, utan det är hela paketet "svart man" så att säga. För om det bara var storleken så hade Erik's stora vita dolme dugt gott. Ja, Erik har faktiskt en riktigt stor kuk. Nu vet ni det. (förklaring nedan)

Citat:
Ursprungligen postat av Bollebygden
Vilka teorier 🙂 detta får du gärna utveckla!

Tjejer med Caroline's utseende - blek, smal, azurblå ögon och råttfärgat hår - har alltid haft en böjelse för svarta män. Har sett åtskilliga exempel på detta. Inte sällan är dom också ensamstående.
I universum upprepas ett fåtal mönster om och om igen. Har man en god förmåga att se mönster och någorlunda livserfarenhet, så känner man tillslut alla människor i världen. Det är därför vi kan veta att Caroline tycker om svarta män. Och det är därför vi vet att socialt inkompetenta och lågintelligenta killar med hästansikte och svårighet att andas utan öppen mun har stora kukar. Därför att det är ett mönster som går om och om igen.
Gud är en person. Det vore naturligtvis orimligt om en person skulle skapa miljarder, miljoner eller ens tusentals unika individer och hålla koll på allihop.
2020-11-25, 17:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Jag glömde den andre Erik. Det blir ingen, han har bara Julia egentligen, men hon drar.

Bara Julia? Emma då? Han är ju minst lika intresserad där.
2020-11-25, 17:07
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Emmys kommentar när hon blev vald (inte bortvald denna gång): Nu får jag ett kvitto på att jag är värd kärlek och någon att leva tillsammans med.

Så då skulle Isabelle fått ett kvitto på att hon inte är värd detta? Nej då var Lisa mer empatisk som gav Isabelle en lång varm kram. Kanske även Emmy gjorde. Men tycker ändå det är lite oempatiskt att säga så samtidigt som en annan blir bortvald och sårad.

Jag måste ge dig lite kudos för detta noterande. Ja, det stämmer. Emmy är inte särskilt empatisk och definitivt inte förhållandematerial. Det finns inte en tjej/kvinna i hela världen med piercingar som är förhållandematerial. Det ligger alltid psykisk sjukdom/störning bakom en förfulning av sin kropp - i detta fall i form av piercingar.
2020-11-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Då har jag sett dagens avsnitt av både huvudprogrammet och kärlek åt alla. Det står nu klart att den dramatiska vändningen där kärlek uppstår "mellan fel personer" syftar på Patrik och Nicklas(19-åringen). Nicklas valde att åka hem i dagens program, men inte för att han saknade känslor utan för att han inte klarade av omständigheterna. I nästa program kommer Patrik skicka hem dom andra två och hämta tillbaka Nicklas.

Amy valde självmant att åka hem. Föga förvånande då hon aldrig var det minsta intresserad av honom. Erik blev märkbart ställd, eftersom han hade tänkt välja att ha henne kvar - detta av tre anledningar som jag listar nedan:

1. Erik har redan bestämt sig för Caroline's ansikte. Men istället för att berätta det för produktionen så fick han idén att han skulle välja att ha Amy kvar eftersom hon var ointresserad av honom - i hoppet och tron att hon skulle lämna självmant senare så att han hade sluppit ta den jobbiga diskussionen med produktionen som hade blivit. Han förstod ju att det hade blivit extra jobbigt eftersom den andra Eric valde att hoppa av och då hängde mycket på att Erik själv hade kvar tjejerna till slutet så att det skulle gå att få ihop material till en programserie.

2. Amy är snyggare än Johanna. Erik har ett undertryckt behov av att hävda sig. Att, om så bara för stunden, få känna att han inte är den där töntiga betahanen som han ju är. Undermedvetet tyckte han att det hade sett bättre ut om han hade kvar dom två snyggaste tjejerna.

3. För att minimera hur sårad Johanna blivit. Detta, vill jag betona, var dock betydligt mindre viktigt än ovanstående. Det var mer en bonus än en anledning i sig.

I trailern för nästa avsnitt sa Caroline "jag är kär i Erik". Här finns naturligtvis utrymme att utveckla vad hon menar:

Caroline är inte kär i Erik i ordets rätta mening. Vad hon är kär i är ett koncept. Ett koncept som består i att hon får en snäll och pålitlig kille som blir en plastpappa till hennes son. Hon vet att han aldrig skulle lämna henne, eftersom hon är så mycket snyggare än honom. Den andra delen - och det roliga i kråksången - är att detta ger henne friheten att vänstra så mycket hon orkar med svarta män. Ja, det är just svarta män som gäller för Caroline. Kan man nånting om tjejer så vet man att Caroline är typen som är spritt språngande galen i svart kuk. Framförallt att suga svart kuk. Att tillbe en ståtlig ebenholtskarl och svälja dennes säd...
Frågan är hur det påverkar Erik's psyke i längden när hennes pliktskyldiga hälsningspussar smakar sharonfrukt varje gång hon har "jobbat över" och kommer hem sent...

Det är så enkelt gott folk. Det är så enkelt.

Nej riktigt så enkelt är det inte hörre du! Tänk lite! TVÅ gårdar är involverade i dramat mellan de två personerna. Bögarna bor på en gård 😉
2020-11-25, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemind
Nej riktigt så enkelt är det inte hörre du! Tänk lite! TVÅ gårdar är involverade i dramat mellan de två personerna. Bögarna bor på en gård 😉

Jag satsar på att något hände mellan de båda "övergivna" under midsommarfesten.
2020-11-25, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViolinaX
Jag satsar på att något hände mellan de båda "övergivna" under midsommarfesten.
Amy och Oscar?
2020-11-25, 20:09
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemind

Jag tror "två gårdar" syftar på att det skett stor dramatik med två bönder. Den ena var Eric C i Kärlek åt alla, som skickade hem alla. Det andra är det som kommer att hända i nästa avsnitt när Patrik skickar hem Einar och Pontus för att sen ringa efter Nicklas.
2020-11-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag tror "två gårdar" syftar på att det skett stor dramatik med två bönder. Den ena var Eric C i Kärlek åt alla, som skickade hem alla. Det andra är det som kommer att hända i nästa avsnitt när Patrik skickar hem Einar och Pontus för att sen ringa efter Nicklas.
Gör han det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in