Citat:
Skulle inte tro att Ebba vågar ljuga i stämningsansökan, då fel lätt kan motbevisas. Så det som står där kommer inte motbevisas, och det som är kvar att reda ut, är om Esbjörn är tillräknelig eller ej.
Att det tar lång tid innan domstolar tar upp och avgör liknande mål, kan ju knappast vara en nyhet. Det kommer inte spela någon roll, då Esbjörn knappast kan vara tokig nog att driva detta dit, då han har liten chans att få rätt. Dock stor chans att det blir en mycket kostsam historia för han, om han kör in i kaklet. Bägge parter har intresse att avsluta detta innan det hamnar i rätten, och så lär det bli.
Alla troll är såklart svåra att tysta, men majoriteten kommer söka sig vidare till annat, det är bara att titta här på Flashback, där ämnet föll ut från Aktuella ämnen för flera dagar sen.
Som jag skrivit tidigare, dom som är korkade nog att rösta KD, lär fortsätta med det.
Har en riktig kristen ens internet?
Att det tar lång tid innan domstolar tar upp och avgör liknande mål, kan ju knappast vara en nyhet. Det kommer inte spela någon roll, då Esbjörn knappast kan vara tokig nog att driva detta dit, då han har liten chans att få rätt. Dock stor chans att det blir en mycket kostsam historia för han, om han kör in i kaklet. Bägge parter har intresse att avsluta detta innan det hamnar i rätten, och så lär det bli.
Alla troll är såklart svåra att tysta, men majoriteten kommer söka sig vidare till annat, det är bara att titta här på Flashback, där ämnet föll ut från Aktuella ämnen för flera dagar sen.
Som jag skrivit tidigare, dom som är korkade nog att rösta KD, lär fortsätta med det.
Har en riktig kristen ens internet?
En stämningsansökan måste ha juridiska grunder. Kontraktsläran i förhållande till Jordabalkens formkrav är inte så enkel juridik att man fixar den petitessen som saknas, med bara grundskolan hos livets ord och med en timsugare på avlöningslistan.
På engelska, som vi har lärt oss sista veckan heter det avsaknad av legal merit, när domstolarna avvisade republikanernas talan om valfusk. Det saknades både legalitet och bevis i dessa stämningar. I Sverige, tyvärr, nekar man inte folk att prova lyckan med en grundlös talan. Men, för Ebba hade det varit bättre om vi också hade haft domstolar som avvisar grundlösa rättstvister.
Det jag noterar är att Ebba lever i en rättsvillfarelse med sina egna behov i fokus. Det hon saknar är självbevarelsedrift. Min slutsats är att hon behöver motgångar i livet, typ att inte bo som hon planerat till billig penning, på en sjötomt, nära trosfränderna!
Alla näringsidkare vill ju tjäna en ohemul krona, med mantrat att man "vet ju aldrig hur domstolarna dömer", när det skiter sig för advokaten.
Jag tror inte Ebba kommer segrande ur denna tvist. Hon har inte juridiken på sin sida. Eftersom det är en pågående Pandemi arbetar tiden emot henne. Detta tvistemål kommer ta tid, och inte bli så prioriterat av domstolen så som Ebba kräver.