2020-11-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av audi2019
Skulle inte tro att Ebba vågar ljuga i stämningsansökan, då fel lätt kan motbevisas. Så det som står där kommer inte motbevisas, och det som är kvar att reda ut, är om Esbjörn är tillräknelig eller ej.

Att det tar lång tid innan domstolar tar upp och avgör liknande mål, kan ju knappast vara en nyhet. Det kommer inte spela någon roll, då Esbjörn knappast kan vara tokig nog att driva detta dit, då han har liten chans att få rätt. Dock stor chans att det blir en mycket kostsam historia för han, om han kör in i kaklet. Bägge parter har intresse att avsluta detta innan det hamnar i rätten, och så lär det bli.

Alla troll är såklart svåra att tysta, men majoriteten kommer söka sig vidare till annat, det är bara att titta här på Flashback, där ämnet föll ut från Aktuella ämnen för flera dagar sen.

Som jag skrivit tidigare, dom som är korkade nog att rösta KD, lär fortsätta med det.
Har en riktig kristen ens internet?

En stämningsansökan måste ha juridiska grunder. Kontraktsläran i förhållande till Jordabalkens formkrav är inte så enkel juridik att man fixar den petitessen som saknas, med bara grundskolan hos livets ord och med en timsugare på avlöningslistan.

På engelska, som vi har lärt oss sista veckan heter det avsaknad av legal merit, när domstolarna avvisade republikanernas talan om valfusk. Det saknades både legalitet och bevis i dessa stämningar. I Sverige, tyvärr, nekar man inte folk att prova lyckan med en grundlös talan. Men, för Ebba hade det varit bättre om vi också hade haft domstolar som avvisar grundlösa rättstvister.

Det jag noterar är att Ebba lever i en rättsvillfarelse med sina egna behov i fokus. Det hon saknar är självbevarelsedrift. Min slutsats är att hon behöver motgångar i livet, typ att inte bo som hon planerat till billig penning, på en sjötomt, nära trosfränderna!

Alla näringsidkare vill ju tjäna en ohemul krona, med mantrat att man "vet ju aldrig hur domstolarna dömer", när det skiter sig för advokaten.

Jag tror inte Ebba kommer segrande ur denna tvist. Hon har inte juridiken på sin sida. Eftersom det är en pågående Pandemi arbetar tiden emot henne. Detta tvistemål kommer ta tid, och inte bli så prioriterat av domstolen så som Ebba kräver.
2020-11-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
De enda som på sociala medier låtsas vara upprörda är sådana som röstar på vänsterblivna partier. Ingen skada skedd alltså.

Jadu. Nu vet ju inte jag vad hus och markägaren röstar på.
Vet du ?
Men nog är det väl så att ägaren är svensk. Brukar du ogilla svenskar ?

För gamlingens skull, så hoppas jag att han får rätt.
Det är ju inte den första gamlingen som skriver på papper om div abonnemang, överlåtelser eller som här en försäljning för att senare förstå vad som faktiskt skrivits på.

Det var säkerligen ett intressant program för Ebba på femman, när Carina och Erik Berg gjorde ruckel till vackert hus. Med den skillnaden att där löstes försäljningen på ett mer korrekt sätt.
2020-11-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
En stämningsansökan måste ha juridiska grunder. Kontraktsläran i förhållande till Jordabalkens formkrav är inte så enkel juridik att man fixar den petitessen som saknas, med bara grundskolan hos livets ord och med en timsugare på avlöningslistan.

På engelska, som vi har lärt oss sista veckan heter det avsaknad av legal merit, när domstolarna avvisade republikanernas talan om valfusk. Det saknades både legalitet och bevis i dessa stämningar. I Sverige, tyvärr, nekar man inte folk att prova lyckan med en grundlös talan. Men, för Ebba hade det varit bättre om vi också hade haft domstolar som avvisar grundlösa rättstvister.

Det jag noterar är att Ebba lever i en rättsvillfarelse med sina egna behov i fokus. Det hon saknar är självbevarelsedrift. Min slutsats är att hon behöver motgångar i livet, typ att inte bo som hon planerat till billig penning, på en sjötomt, nära trosfränderna!

Alla näringsidkare vill ju tjäna en ohemul krona, med mantrat att man "vet ju aldrig hur domstolarna dömer", när det skiter sig för advokaten.

Jag tror inte Ebba kommer segrande ur denna tvist. Hon har inte juridiken på sin sida. Eftersom det är en pågående Pandemi arbetar tiden emot henne. Detta tvistemål kommer ta tid, och inte bli så prioriterat av domstolen så som Ebba kräver.

Att Ebba kommer förlora i rätten, verkar få tro, inte bara jag. Sen tror jag inte hon har så bråttom, så länge det är avgjort under 2021. Det här med hennes barn, ser jag bara som löjligt. Men jag har ju också låga tankar, om henne och hennes parti sen länge.
2020-11-25, 19:21
Medlem
Citat:
Tror du att andra parten har något att komma med?

Typ: Jag har försökt betala tillbaka handpenningen i tre månader, men inte lyckas.

Vad du eller jag tycker eller tror är ju rätt ointressant egentligen.
Det är först när vi sett båda parternas talan i sin helhet som vi kan gissa utgången. Nu är stämningen inlämnad och vi får med den se om detta är mer än ett skrämskott från Ebba. Hon som påstår sig måna om dom äldre, dvs så länge som hon inte själv är inblandad.

Ebba borde förstått och krävt att en mäklare eller liknande skulle vara med vid affär.
Vi talar ju inte om en skrotbilsaffär på blocket. Men visst, går det så går det. Eller inte ?
Fan vet vad Ebba dragit för vals för att få gubben att skriva på?

Ebba och Runar Sørgard har mer mer än ursprung gemensamt
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-11-25 kl. 19:34.
2020-11-25, 19:27
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Vet du ?

Det är ju inte den första gamlingen som skriver på papper om div abonnemang, överlåtelser eller som här en försäljning för att senare förstå vad som faktiskt skrivits på.

Det var säkerligen ett intressant program för Ebba på femman, när Carina och Erik Berg gjorde ruckel till vackert hus. Med den skillnaden att där löstes försäljningen på ett mer korrekt sätt.

Tror du gamlingen har sociala medier och är upprörd där?

Att gamlingen är helt klar i huvudet har redan förklarats flera gånger i tråden. Det handlar alltså inte om några påflugna zigenare som tvingat en dement gubbe att skriva på ett bedrägeriavtal.
2020-11-25, 19:28
Medlem
Citat:
Vet du ?

Tror att dom flesta hus- och markägare, håller med Ebba i denna fråga.

Det lyfts fram, gång på gång att Esbjörn blivit blåst, dock saknas bevis för detta. Det har inte hellre lyft fram av Expressen, Esbjörn eller brorsonen.

Esbjörn har sannolikt andra orsaker att avbryta affären, som han inte vill nämna i media.
2020-11-25, 19:52
Medlem
Citat:
Vad du eller jag tycker eller tror är ju rätt ointressant egentligen.
Det är först när vi sett båda parternas talan i sin helhet som vi kan gissa utgången. Nu är stämningen inlämnad och vi får med den se om detta är mer än ett skrämskott från Ebba, hon som månar om dom gamla, så länge som hon inte själv är inblandad.

Ebba borde förstått och krävt att en mäklare eller liknande skulle vara med.
Vi talar ju inte om en skrotbilsaffär på blocket. Men visst, går det så går det. Eller inte ?

Men då finns det ju ingen anledning, att skriva här överhuvudtaget, lägg ned Flashback. Tycker tvärtom att våra åsikter, kan vara intressanta. En allmän uppryckning här på Flashback, vore dock önskvärt. Denna tråd borde kunna avhandlas på några hundra inlägg.

Det spelar ingen roll om det hade varit med en mäklare eller inte. Vi hade varit i samma läge ändå, skillnaden är att det funnits ett vittne till, som kunna vittna om Esbjörns tillstånd. Kontraktet är det inget fel på, köpebrevet som skulle lämnas över hos banken, i samband med att Esbjörn fått sina pengar, hade oavsett saknas.
2020-11-25, 19:52
Medlem
Citat:
Tror att dom flesta hus- och markägare, håller med Ebba i denna fråga.

Det lyfts fram, gång på gång att Esbjörn blivit blåst, dock saknas bevis för detta. Det har inte hellre lyft fram av Expressen, Esbjörn eller brorsonen.

Esbjörn har sannolikt andra orsaker att avbryta affären, som han inte vill nämna i media.

Jag håller inte med. Men det kan ju hända att jag ångrar mig när jag läst bådas versioner.
Men Sen när blev expressen domare för ett mål som inte ens tagits upp ännu ?

För mig är det än så länge uppenbart att Ebba använt sig av sin politiker svada och kanske även sina barn och hennes sååå jobbiga skilsmässa för att förmå Esbjörn att skriva på.
Esbjörn kände kanske en kort stund en viss empati för livets ord Ebba.
Ebba är naturligtvis inte dum. Hon bara utnyttjade situationen

Precis som hos många andra gamlingar som skrivit på div abonnemang, överlåtelser och försäljningar. På sånt dom egentligen inte ville ha
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-11-25 kl. 19:55.
2020-11-25, 20:04
Avslutad
Citat:
Men då finns det ju ingen anledning, att skriva här överhuvudtaget, lägg ned Flashback. Tycker tvärtom att våra åsikter, kan vara intressanta. En allmän uppryckning här på Flashback, vore dock önskvärt. Denna tråd borde kunna avhandlas på några hundra inlägg.

Det spelar ingen roll om det hade varit med en mäklare eller inte. Vi hade varit i samma läge ändå, skillnaden är att det funnits ett vittne till, som kunna vittna om Esbjörns tillstånd. Kontraktet är det inget fel på, köpebrevet som skulle lämnas över hos banken, i samband med att Esbjörn fått sina pengar, hade oavsett saknas.

Om mäklare varit inkopplade hade ingen affär blivit av, inget kontrakt skrivits, ingen blivit lurad.

Anledningen till att EBT inte blandade in mäklare var för att komma över fastigheten, helst till ett riktigt underpris.
En oberoende mäklare hade informerat Esbjörn och anhöriga dess rätta värde.

Fattar inte er alla skribenter vilka in i absurdum fortsätter försvara EBT, fortsätter era juridiska rätt/fel i affären, är ni helt blinda eller bara allmänt mindre begåvade, EBT är beredd att gå över lik för att få denna fastighet.
Senast redigerad av LawNumberSix 2020-11-25 kl. 20:07.
2020-11-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Tror du gamlingen har sociala medier och är upprörd där?

Att gamlingen är helt klar i huvudet har redan förklarats flera gånger i tråden. Det handlar alltså inte om några påflugna zigenare som tvingat en dement gubbe att skriva på ett bedrägeriavtal.

Den här tråden bir roligare och roligare.

Jag förstår inte logiken i det du skriver. Om det skulle till äventyrs bli styrkt att Esbjörn har minnesluckor, och faktiskt inte minns alla turer kring huset, är Ebba då som en zigenare enligt dig?

Eller menar du att avtalet vore ett zigenareavtal om det vore zigenare i farten men nu när det är Ebba är avtalet sin ordning?

Mig veterligen har Zigenare inte varit ute efter hela huset när de knackar på dörren.
2020-11-25, 20:13
Medlem
Citat:
Tror du att andra parten har något att komma med?

Typ: Jag har försökt betala tillbaka handpenningen i tre månader, men inte lyckas.

Ja än så länge är han lagfartsägare och vad jag kan se har hans ombud sagt att Ebba Usch hotat med stämning sedan dag 1. Så dom bör vara införstådda med vad det innebär. Dessutom står det i stämningsansökan att det är brorsbarn alltså mer än ett brorsbarn. Det som är ren lögn är att Ebbas ombud skriver och insinuerar om att andra påverkar Esbjörn, som att han ville sälja men att andra lägger sig i underförstått. Det står också att köpekontraktet är villkorat och att Ebba Usch inte får lagfart. Inte heller hade dom betalt avgiften för stämningsansökan så har dom bråttom lär det väl vara det första man gör.

För att se vad andra parten kommer att svara med krävs ju en aktbilaga som då säkert anländer inom kort. Att sitta och tro att alt är lätt som en plätt i detta fall är att lura sig själv då flera saker kommer räknas in då domstolen väl tittar på det. Oavsett vilket har Ebba Usch förlorat förtroendet för KD där en av kärnfrågorna är att värna om äldre. Det kommer istället bli parodi på ämnet. Att gråta i en stämning om att barnen lider kommer inte hjälpa att få domstolen att prioritera fallet. För Ebba har medverkat till nerdragningar inom polis och rättsväsende, så dom är överbelastade. Så det kommer att ta tid. Under tiden kan hon väl festa och fortsätta ljuga om sina avstånd under pandemin eller fortsätta sälja ut hemtjänsten i Huddinge som inte går med vinst. Och som styrande i Stockholm där man begått massmord på äldre, så ser hennes karriär ganska simpel ut, och det kan vara det sista hon gör innan någon annan blir föremål för partiledarskapet inom KD.
Senast redigerad av Browser 2020-11-25 kl. 20:21.
2020-11-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLevandeZombie
KD-ledaren stämmer 80-åring efter hustvist i Uppsala
Kristdemokraternas partiledare Ebba Busch stämmer ägaren till ett hus utanför Uppsala efter tvist om ett husköp. Stämningsansökan har nu lämnats till Uppsala tingsrätt.

UPPSALA 25 NOVEMBER 2020 11:29
Enligt KD-ledaren skulle hon haft tillträde till huset, på en strandtomt utanför Uppsala, den 16 september. Sedan köpeavtalet där fastigheten säljs för 3,9 miljoner kronor undertecknades i augusti ska husägaren, en man i 80-årsåldern ha ändrat sig och inte velat fullfölja köpet.

I stämningsansökan, som registrerades vid Uppsala tingsrätt på onsdagen, skriver Ebba Buschs juridiska ombud att handpenningen betalades när köpeavtalet undertecknades och därefter inte betalats tillbaka. Därför är Busch rättmätig ägare till fastigheten, enligt skrivelsen.

I slutet av augusti var Ebba Busch, enligt stämningsansökan, på plats i huset för att tillsammans med ägaren förbereda utflyttningen. Då diskuterades husköpet mellan dem "i god och skojfrisk anda", enligt skrivelsen. "Det fanns inga indikationer överhuvudtaget på att NN (ägaren, red:s anm) inte avsåg fullfölja överlåtelsen", skriver ombudet i stämningsansökan.

Enligt skrivelsen till domstolen dröjde det två veckor efter tillträdesdagen innan Ebba Busch fick indikationer på att ägaren ångrat sig och inte längre ville sälja. En okänd person ska ha ringt till mäklaren och meddelat att 80-åringen ville betala tillbaka handpenningen. När Busch tog kontakt med 80-åringen via telefon fick hon, enligt stämningsansökan, intrycket att en släkting till honom fanns i närheten. Därför är hennes uppfattning att någon eller några påverkat mannen att inte fullfölja affären, enligt skrivelsen från det juridiska ombudet. 80-åringen har därefter, via sitt ombud, förklarat att köpeavtalet är ogiltigt.

Ebba Busch begär nu att domstolen ska kräva att ägaren lämnar över fastigheten genom att flytta därifrån och lämna över nycklarna. I annat fall begär hon att domstolen beslutar om avhysning. Om ägaren inte överlämnar ett bevittnat köpebrev där fastighetsaffären fullbordas, sedan full betalning skett, vill Busch att tingsrätten beslutar om vite på 400 000 kronor mot 80-åringen. Hon vill också att rätten beslutar att mannen ska stå för rättegångskostnaden, om fallet går till förhandling i domstolen.

80-åringens juridiska ombud, Johan Binninge, har tidigare sagt att mannen blivit hårt pressad av Busch att skriva på köpeavtalet, trots att han inte velat, och att köpet därför ska ogiltigförklaras. Enligt ombudet finns det även ett förbehåll som ger familjemedlemmar förtur att köpa fastigheten om 80-åringen vill sälja, vilket mannen i samband med avtalet med Ebba Busch ska ha glömt bort.

UNT söker Ebba Busch.

https://unt.se/artikel/jpkeky7r?ref_source=push

Lite svårt att ta en journalist som ens ej orkar göra tillräckligt med research (och således får fram fel ålder återkommande gånger under artikeln) på fullt allvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in