Dagens avslut,
BULL DAX x20
Köp 1: 08:19
Köp 2: 09:56
Köp 3: 10:30
Köp 4: 11:5x
Köp 5: 12:2x
Sälj: 19:4x
Vinst: +6.17%
Köp 1. Bullish divergence + brott av trendlinje på 15 min + försvagning av momentum för MACD mm. Väntar på röd candle innan entry.
2. Pris stöter på den positiva trendlinje som skapats efter att en gap har fyllts nedåt
3. Lägre positiv trendlinje stöts på samtidigt som priset når supportnivå
4. Priset harvar kring support, köper vid liten dipp
5. Harvar fortfarande kring supportnivåer, men en extremt brant trendlinje bryts uppåt
Blir fast i konsolidering då allt hadlar om S&P och dess väldigt höga nivåer efter kl. 15:30. Positionen rör sig mellan +2-5% i princip och efter stängning av DAX krävs i princip att S&P går rätt upp i himlen för att kursen ska röra sig. Som högst står positionen på +7.2%.
Efter ett något misslyckat försök från S&P att bryta upp och därav ta med sig DAX uppåt säljer jag av. Det kan säkert fortsätta upp, men som det ser ut nu kan det lika väl gå åt motsatt håll.
-
BULL FTSE x5
Köp: 17:0x
Sälj: 18:5x
Vinst: +1.18%
Noterar att oscillatorerna för britterna står väldigt lågt på 30 min samt att där finns en viss tendens till vändning för MACD efter ett säljrally.
Den lägre hävstången gör dock att vinsten blir något skral när ett fint läge att kliva av uppstår.
-
BULL Guld x10
Köp: 19:1x
Sälj: 19:4x
Vinst: -0.78%
Pris på väg mot MACD-kryss under nollan på 4h samtidigt som det skapats kluster av högre lägsta. Det tar sig inte riktigt och priset studsar runt på min stoploss-nivå, säljer av.
-
Inte många avslut idag pga de höga nivåerna för SPX varpå jag anser att risken är något hög just nu trots väldigt positiva trender mm. Det fanns fler fina trades man kunde ha gjort under dagen, bl a i guld (på kort sikt) som haft en del tvära kast kring support.
Nu när saker står lite högt betyder det dock inte att man bör kapitulera och helt gå ur utan mer att man bör vara något mer riskaversiv; dvs kanske inte dröja sig kvar i flera veckor med höga hävstångar utan mer ta de vinster som kommer intradag mm.
---
Nuvarande positioner,
Kod:
+-----------------+------------+
| Namn | Avkastning |
+-----------------+------------+
| MINI L OMX | +429.1% |
| MINI L Olja | +412.7% |
| MINI L Nasdaq | +221.2% |
| TURBO L SP500 | +208.4% |
| MINI L Millicom | +114.1% |
| MINI L Fabege | +91.7% |