2020-11-25, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Vi i norden är lågprioriterade, det där avser nog Nordamerika

Kul att läsa twitter-kommentarerna från USA... någon hade köpt 3500 st PS5r... omoraliskt köpa flera, man riskerar ingenting, det kommer ta lång tid innan de inte får tillbaka pengarna och i värsta fall är det öppet köp. Nej, det borde bara vara fysisk försäljning med registrering av ID innan de lämnar ut den, lite mer jobb då än att låta botar jobba online.
Citera
2020-11-25, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Ja, ser inget hinder för att nyttja externa hårddiskar på ett smart automatiserat sätt för de som lägger pengar på att bygga ut minnet indirekt på ett sådant sätt. Då skulle man kunna klara sig ganska länge på den inbyggda hårddisken, men frågan är väl om Sony/Microsoft rentav vill att hårddiskarna ska fyllas snabbt, de kanske har mycket större marginaler på expansionskorten än på själva konsolerna, minneskort var ju en enorm inkomstkälla gammalt tillbaka för både Sony och Nintendo.

En enkel metod att dra nytta av externa hårddiskar vore att helt enkelt när det gäller spel helt enkelt bara installerar det som behövs för att spela de första tre timmarna eller så på inbyggda hårddisken, resten läggs in på externa hårddisken och strömmas över till den inbyggda allt eftersom man kommer vidare i spelet och att det som du skriver sker automatiskt, medan dem man redan tagit sig igenom raderas allt eftersom eller läggs tillbaka i den externa hårddisken.

Det som är "lite" dumt är att du inte kan lagra PS5 spel på en extern hårddisk. Bara Ps4:a spel. Dessa kan man också spela från externa hårddisken. Så det bästa är att köpa en extern SSD. Typ en Samsung T5:a till ps:4 spelen och sen när priserna gått ner på dom "supersnabba" SSDs som kommer kunna monteras internt i expansion bay köpa en sån.

Eller det bästa föresten? Det är typ enda option just nu.
Citera
2020-11-25, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Vi i norden är lågprioriterade, det där avser nog Nordamerika

Är du möjligen en av säljarna på blocket som vill göra dig en hacka?

Hur som helst, domedagsprofeter här i tråden och annorstädes skall man nog ta med en nypa salt - de lever på föreställningen att allt är slut och aldrig kommer fyllas på i svenska butiker.
Citera
2020-11-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Kul att läsa twitter-kommentarerna från USA... någon hade köpt 3500 st PS5r... omoraliskt köpa flera, man riskerar ingenting, det kommer ta lång tid innan de inte får tillbaka pengarna och i värsta fall är det öppet köp. Nej, det borde bara vara fysisk försäljning med registrering av ID innan de lämnar ut den, lite mer jobb då än att låta botar jobba online.

Ja, eller att konsolen är låst till ett specifikt PSN konto. Blir svårare för scalpers då.
Citera
2020-11-25, 15:50
Medlem
https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Konsol-PS5

Ps5 från webhallen!
Citera
2020-11-25, 15:59
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runfast
Är du möjligen en av säljarna på blocket som vill göra dig en hacka?

Hur som helst, domedagsprofeter här i tråden och annorstädes skall man nog ta med en nypa salt - de lever på föreställningen att allt är slut och aldrig kommer fyllas på i svenska butiker.

Nää, varför tror du så om mig?
Citera
2020-11-25, 16:18
Medlem
Ni som fick igenom en beställning idag samt igår på CDON. Vad är status på paketen ? Har ni fått en spårningslänk och paketet incheckat på någon terminal? (Standardfrakt) .
Citera
2020-11-25, 16:19
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Det som är "lite" dumt är att du inte kan lagra PS5 spel på en extern hårddisk. Bara Ps4:a spel. Dessa kan man också spela från externa hårddisken. Så det bästa är att köpa en extern SSD. Typ en Samsung T5:a till ps:4 spelen och sen när priserna gått ner på dom "supersnabba" SSDs som kommer kunna monteras internt i expansion bay köpa en sån.

Eller det bästa föresten? Det är typ enda option just nu.

Skulle tro att Sony lagt in den artificiella begränsningen för att kunna sälja fler dyra minnesexpansioner.
Citera
2020-11-25, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ni som fick igenom en beställning idag samt igår på CDON. Vad är status på paketen ? Har ni fått en spårningslänk och paketet incheckat på någon terminal? (Standardfrakt) .
Jag lyckades med att beställa en men status står som "Behandlas". Vet inte om jag borde oroa mig eller inte.
Citera
2020-11-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wadvi
Jag lyckades med att beställa en men status står som "Behandlas". Vet inte om jag borde oroa mig eller inte.

Samma här, fast jag tog snabbleverans. Jävlar vad exhalterad jag är.

Kan säga att jag feel the pain med alla i tråden som inte fått tag på en. Försökte plocka två idag för att ge vidare istället för en scalper men jag hann inte.
Citera
2020-11-25, 16:44
Medlem
Jävla luffare det är som köper ps5 och samlar på sig. Fan gör något annat driftig vid sidan, en att försöka tjäna några futtiga 4 lax på ett ps5. Jävla luffare.
Citera
2020-11-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338

Ena ps5:an kom för två timmar sedan.
Den andra lyser med sin frånvaro.
Beställde igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in