2020-11-25, 01:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Se det ja!

Dette får meg til å tro enda mer på at det var etterforskerne som hadde en "bitteliten" krangel. Jeg gjetter at det gjaldt den planlagte hemmelige etterforskningen av TH.

vad detta vittne säger indikerar att det han hörde, hörde han innan huset blev tyst och innan ljuset var tänt hela natten, åh då kan det vara TH och AEH som diskuterade efter att de kom hem från teatern och innan de gick till sängs den sista tisdagen de hade tillsammans ...
Citera
2020-11-25, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Mye tyder på hun hadde stor frihet til å jobbe når hun ville. Hva taler for hun ikke hadde en permanent jobb?

Hun hadde borett i Sloraveien 4 så det er uomtvistelig hun hadde sted å bo selv etter en skilsmisse.

Gäller borätten så att om det blivit skilsmässa, TH hade varit tvungen att flytta ut och AE rätt att stanna kvar?
TH är ju väldigt fäst vid SL4 ...
Citera
2020-11-25, 03:00
Medlem
Till Moschata

Länk om borett

https://snl.no/borett
Citera
2020-11-25, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Gäller borätten så att om det blivit skilsmässa, TH hade varit tvungen att flytta ut och AE rätt att stanna kvar?
TH är ju väldigt fäst vid SL4 ...

Det juridiske må andre svare på, men som jeg forstår gjelder boretten livet ut for AEH. Om en borett regulerer hvem andre som kan bo i samme bopel er et interessant spørsmål.
Citera
2020-11-25, 03:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Det juridiske må andre svare på, men som jeg forstår gjelder boretten livet ut for AEH. Om en borett regulerer hvem andre som kan bo i samme bopel er et interessant spørsmål.

Juridiskt sett så skulle man kanske kunna göra bedömningen att de tekniskt sett är separerade först av allt?
Citera
2020-11-25, 06:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, regnet kom dagen før. Det hadde regnet i to dager da politiet ble varslet.

https://www.tv2.no/a/10182272/

"Halloween-været

Frem mot helgen er det mange som må belage seg på flere grå høstdager. Etter mye regn på Østlandet tirsdag og onsdag formiddag, ser det ut som at været klarner opp akkurat i tide til halloween-feiringen.

– Det vil bli opphold på Østlandet og Sørlandet i ettermiddag og kveld, noe som bra for de som skal ut på knask eller knep."

Snø er også nedbør. Det kjente vinterværet som kom til Fjellhamar kom på natten. Det var ikke regn, men snø som etterhvert smeltet siden det var 3 plussgrader. Det ser vi fra kameraene på Futurum. Kvelden før, så var det ikke noe nedbør ifølge målerstasjonen på Kjeller. De store nedbørsmengdene kom kl 3 på natta. Jeg forholder meg til de kjente fakta, og ikke vage beskrivelser om hvilket vær det var på Østlandet generelt. Om det regner i Drammen, så trenger det ikke å være regn i Moss.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-11-25 kl. 06:46.
Citera
2020-11-25, 06:46
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Av spåren att döma har hon inte varit lätt att få med. Troligen kastad eller knuffad nerför trappan. Strippen tyder på att tanken va att få med henne i livet och det tycker jag tyder på en kidnappning Att hon av hanteringen avled så några livsbevis ej kunde levereras. Det gör mig besviken att polisen anser mest att TH står bakom och lägger resurser på detta. Det kan ha varit ett turbulent äktenskap sista tiden men gör inte per automatik TH till mördare. Bevisen i äktenskapet ser man det man vill se. Sladden och vittnesmål allt för lång tid tillbaka ger ingen substans i vad som har hänt. Jag är beredd att hålla med advokaten som säger "Det är inte som ni tror"

Edit. Träpåken utan för ytterdörren använder för att dörren inte skulle slå igen medan EH lyftes eller gick ut till bilen. GM vände tillbaka in med utpressning brevet och sedan drog iväg.
Fetad: Det forundrer meg at noen fortsatt tror forsvarsadvokaten sitter med revolusjonerende opplysninger som peker i en annen retning enn politiet, bare fordi han sa disse «famøse» ordene.

Han er betalt for å tale siktedes sak, og det han mente var naturligvis at bevisene ikke var bunnsolide, ingen «smoking gun», ingen bevis som alene knytter TH til drap, hvis noen hadde trodd det.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-25 kl. 06:49.
Citera
2020-11-25, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
siden ring og klær er fjernet var planen trolig en fullstendig tilintetgjørelse. Th må dermed dømmes uten at hun blir funnet, noe som er problematisk. Spekulerer i at hun kan være omlastet og kjørt til et forbrenningsanlegg sammen med andre gjenstander. Th er rimelig sikker på hun ikke kan finnes siden dusør går ut på funn av aeh.

Jeg har ikke link, men jeg er overbevist om at SH har korrigert dette offentlig til å si det selvsagt også skal gjelde oppklaring av saken. Interjuv eller pressekonferanse.
Det er kanskje noen av de som har et link bibliotek lagret i sine favoritter som kan fremskaffe denne ved behov?
Citera
2020-11-25, 08:32
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg har ikke link, men jeg er overbevist om at SH har korrigert dette offentlig til å si det selvsagt også skal gjelde oppklaring av saken. Interjuv eller pressekonferanse.
Det er kanskje noen av de som har et link bibliotek lagret i sine favoritter som kan fremskaffe denne ved behov?
Det er så vidt jeg vet ikke gjort noen endringer i ordlyden.

https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-reagerer-pa-dusor-detaljen/72574398
Citera
2020-11-25, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
eksakt...
hon förstörs på ett sätt som gör att TH är säker på att ingen skulle hitta henne och det var han säker på före finnerlönna lovades ut...
Han tok likevel et forbehold ved at tips skulle direkte til SH og ikke politiet. Dette indikerer at th meget godt vet hva som er skjedd med aeh.
Citera
2020-11-25, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tänker precis på samma sätt om bilen som två vittnen har sett.
Men jag tycker inte att vittne nr 2 är mindre trovärdig för att hon är nr 2. Någon måste vara nr 1
och någon nr 2 etc.
Ofattbart att de lagt bort spåret på så lösa grunder som "efter en totalvärdering".
Om TH hamnar i rätten, kommer åklagaren att gå i baklås på denna sak.
Har man inte ens forskat efter bilen så kan man knappast heller åtala TH.
Inte med övriga svaga indicier.
Dette er like umusikalsk som å fortsette med hettemannen. Sporet må ha relevans og knyttes opp mot andre funn. Det kan ikke åssporet.
Citera
2020-11-25, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
den resan nerför trappan kan vara för enkelhetens skull och en person kan flytta henne nerför trappan, medan dragspåren nede också indikerar att en person har flyttat henne, stripsene lämnas där medvetet, ingen lämnar dem och tvättar för att fixa brottsplatsen utan att det finns anledning till det...
detta gäller mer än remsorna, om det hade kidnappats hade det inte rengjorts och sedan lämnat saker där...
TH måste inte misstänkas, men så överdrevs det så mycket att det gick fel och TH misstänktes ändå...
Äktenskapet har varit turbulent under de senaste 25 åren, för att inte tala om att TH har gjort sitt för att AEH inte har möjlighet att flytta ifrån honom.

Bakhon var där bara för att bekräfta kidnappningsplanen, det borde visa att de följde när TH kom hem, Kalle Anka plan...
Nja så tänker inte jag. Klart att GM måste städa för att ge sken av att AH fortfarande va i livet, det va en AH i liv som utgjorde utpressnings värdet. GM kunde inte lämna spår av att hon avlidit därför måste det städas. De kvarglömda strippen tyder inte att det plaserats utan mer att sådana använts. Jag tror att bara en GM gick in i bostaden, bara ett spår har hittats, den andre var kvar i bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in