Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-21, 00:46
  #55261
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja men å kjøpe en fungerende bitcoin-konto på fake id i løpet av natten, hvordan gjør man det rent praktisk?

Kjenner TH en fikser som kunne ha skrapet sammen krypto-kontoer og trusselbrev på så kort tid.

Og hvordan kommunisere? De kjente telefonene kan ikke ha vært brukt.

TH måtte i så fall ha kjørt til noen han stoler 100% på og bestilt det han trengte til dagen etterpå.

Jeg synes det blir for mye på for kort tid. Det kan ikke ha vært et ulykkestilfelle. Tror jeg.

I nødens stund med kroppen full av adrenalin, får man tenkt og gjort mye.

Det er jo allerede en kryptofyr involvert og for alt vi veit kan DENNE kryptofyren like gjerne være sønnen selv.

Kommuniserer trengte man ikke fordi man kunne GÅ mellom minst datteren på andre stiden av vannet og kansje også til sønnens bopel. Men jeg forstår det slik at sønnen var hundevakt og tilstede når de kom hjem fra teateret, uten at jeg selv har det fra annet en forumet. Kansje det ikke stemmer, men i så fall kan en gå til datteren over vannet og dermed er de tre. Den andre datteren kan ha blitt kontaktet via internet feks eller via sin kjæreste eller en at man rett og slett tok turen.

Det å skrive et sånt brev tar 30 minutter. Så må printeren dumpes.

Hvordan man IKKE skal klare rigge til noe slikt, gitt at noen i nær krets hadde den kontoen liggende klar til hvilket som helst formål, kansje sønnen, er for meg vanskelig å forstå. Tretten timer er mye og det er ikke så fantastisk mye som skulle rigges til.

Jeg ser totalt bort i fra siste livstegn og at TH har så fantastisk alibi, er vel ikke noe rart om han selv hadde regien med litt hjelp.

Dersom sønnen var der kan det ha vært han som forårsaket at et uhell skjedde for alt vi vet og at TH sånn sett er uskyldig, men skyldig da i litt annet.
Citera
2020-11-21, 00:53
  #55262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Du ber Minnimus om å underbygge sine påstander med linker til artikler. Da kan det være lurt holde seg selv til den samme standarden, for nå sprer du feilinformasjon.

(21m50sek) TE: "Jeg husker jeg var ung journalist i lokalavisa da hadde vi egen reportasjebil [...] og så kjørte vi når vi hørte politiet på politiradioen når vi hørte at noe hadde skjedd."

Og så Milli litt senere: "Var noe av det samme, ja. Vi hadde døgnkontinuerlig vakt [...] vi sov jo med politiradio på nattbordet, ofte på. Slitsomt, ja. Men det gav jo ofte uttelling i form av saker."

Alt dette er i fortid. I TE sitt tilfelle, så sier han i episoden at han startet i VG da lommemannen ble tatt, altså i 2008. Altså jobbet han i lokalavisen, og dermed snakker om hendelser, som hendte for minst 12 år siden.

Og så har vi denne artikkelen fra 2015: Nødetatene stenger ute blålysjegere og journalister.

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å oppklare dette.

AEHs forsvinning kan ikke ha blitt kjent for mediene gjennom avlytting av politiradio.

Det må ha vært noen som har tipset mediene.

Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
1: Ved å kontakte en som allerede har opprettet en kryptokonto for å f.eks demonstrere hvor enkelt det er å hvitvaske penger
2: RU
3: Fysisk møte, eller ved å sende en "fikser". Husk at han har hull i alibiet dagen etter.
4: Ja, enten det eller tatt det med vedkommende på jobb dagen etter.
5: Kanskje ikke ulykke, men vold med døden til følge?

Ja det høres ikke lenger så umulig ut. Kanskje det er noe lignende som har skjedd.

Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
I nødens stund med kroppen full av adrenalin, får man tenkt og gjort mye.

Det er jo allerede en kryptofyr involvert og for alt vi veit kan DENNE kryptofyren like gjerne være sønnen selv.

Kommuniserer trengte man ikke fordi man kunne GÅ mellom minst datteren på andre stiden av vannet og kansje også til sønnens bopel. Men jeg forstår det slik at sønnen var hundevakt og tilstede når de kom hjem fra teateret, uten at jeg selv har det fra annet en forumet. Kansje det ikke stemmer, men i så fall kan en gå til datteren over vannet og dermed er de tre. Den andre datteren kan ha blitt kontaktet via internet feks eller via sin kjæreste eller en at man rett og slett tok turen.

Det å skrive et sånt brev tar 30 minutter. Så må printeren dumpes.

Hvordan man IKKE skal klare rigge til noe slikt, gitt at noen i nær krets hadde den kontoen liggende klar til hvilket som helst formål, kansje sønnen, er for meg vanskelig å forstå. Tretten timer er mye og det er ikke så fantastisk mye som skulle rigges til.

Jeg ser totalt bort i fra siste livstegn og at TH har så fantastisk alibi, er vel ikke noe rart om han selv hadde regien med litt hjelp.

Dersom sønnen var der kan det ha vært han som forårsaket at et uhell skjedde for alt vi vet og at TH sånn sett er uskyldig, men skyldig da i litt annet.

Til deg også. Det høres ikke lenger helt umulig ut. Det er kanskje noe sånt som har skjedd.

Mange som lyver sammen for at politiet ikke skal greie å oppklare saken fullt ut.
Citera
2020-11-21, 00:54
  #55263
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
La oss feks si at dette skjedde kl 24. Ulykken. Det tar TH eller sønnen kansje 20 minutter å kontakte datter over vannet.
Da er de fire stk allerede en halvtime etter.

De griper til kidnapings ideen nettopp fordi det VAR en slik konto tilgjenglig. Kansje kjøpt av sønnen av denne kryptomannen til hva en.

Slik at selve dette med kryptoopplegget spinner ut i fra at den allerede var tilgjenglig og "usporlig".

Uten den tilgjengelig ville det ikke blitt noen kidnappingsplott.

Det var dens eksistens og tilgjengelighet som dannet grunnlaget for planen.

Ikke tenk "hvordan skaffe en slik konto i løpet av natten", men snarere at ideen med krypto kom fra en nær med krypto interesse, hvilke peker mest på sønnen, men muligens på ektemannen til datter over vannet eller Tom selv, og dets eksistens og tilgjengelighet.

Var det ikke for den ville det blitt gjort på en annen måte, som feks å simpelt hen dumpe liket et sted og bare melde henne savnet.

Husk at den som skal lyve ofte overdriver. Dette kryptotullet er overspillt.
Citera
2020-11-21, 00:55
  #55264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Når skulle hun etter planen ha møtt opp på jobb på Futurum den dagen?
Hvordan vet du klokkeslettet for når AE ble drept?
Det var helten din som sa det.
Citera
2020-11-21, 00:58
  #55265
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tusen takk for at du har tatt deg tid til å oppklare dette.

AEHs forsvinning kan ikke ha blitt kjent for mediene gjennom avlytting av politiradio.

Det må ha vært noen som har tipset mediene.



Ja det høres ikke lenger så umulig ut. Kanskje det er noe lignende som har skjedd.



Til deg også. Det høres ikke lenger helt umulig ut. Det er kanskje noe sånt som har skjedd.

Mange som lyver sammen for at politiet ikke skal greie å oppklare saken fullt ut.

Så får TH litt drahjelp fra broderskapsbroder Tor Aksel Busch og eller andre til å saboterer politiet litt og blir tilrådet og bruke Holden som TAB allerede har drevet kukkelimunke sammen med i Breivik saken og Kihle som også desverre passer godt inn i et slikt lag, med en historikk som knytter ham godt inn i det jeg kaller A-landslaget i Bedrag og Coverups.
Citera
2020-11-21, 01:01
  #55266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
La oss feks si at dette skjedde kl 24. Ulykken. Det tar TH eller sønnen kansje 20 minutter å kontakte datter over vannet.
Da er de fire stk allerede en halvtime etter.

De griper til kidnapings ideen nettopp fordi det VAR en slik konto tilgjenglig. Kansje kjøpt av sønnen av denne kryptomannen til hva en.

Slik at selve dette med kryptoopplegget spinner ut i fra at den allerede var tilgjenglig og "usporlig".

Uten den tilgjengelig ville det ikke blitt noen kidnappingsplott.

Det var dens eksistens og tilgjengelighet som dannet grunnlaget for planen.

Ikke tenk "hvordan skaffe en slik konto i løpet av natten", men snarere at ideen med krypto kom fra en nær med krypto interesse, hvilke peker mest på sønnen, men muligens på ektemannen til datter over vannet eller Tom selv, og dets eksistens og tilgjengelighet.

Var det ikke for den ville det blitt gjort på en annen måte, som feks å simpelt hen dumpe liket et sted og bare melde henne savnet.

Husk at den som skal lyve ofte overdriver. Dette kryptotullet er overspillt.

Hva med lønningsdama? Hvilken rolle har hun ?
Citera
2020-11-21, 01:02
  #55267
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mange som lyver sammen for at politiet ikke skal greie å oppklare saken fullt ut.

Det trengs ikke så mange ut over den nærmeste krets, bare historien er troverdig....

Du tar til deg argumenter, fordøyer og holder muligheter åpne. Ingen skal beskylde deg for å ha tunellsyn ihvertfall
Citera
2020-11-21, 01:05
  #55268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Så får TH litt drahjelp fra broderskapsbroder Tor Aksel Busch og eller andre til å saboterer politiet litt og blir tilrådet og bruke Holden som TAB allerede har drevet kukkelimunke sammen med i Breivik saken og Kihle som også desverre passer godt inn i et slikt lag, med en historikk som knytter ham godt inn i det jeg kaller A-landslaget i Bedrag og Coverups.

Jeg vet ikke hvorfor TAB, eller eventuelt andre byråkrater i maktposisjoner, skulle beskytte TH.

Det ville peke tilbake mot noe politisk, feks korrupsjon i eiendomsbransjen eller el-bransjen, eller kanskje helt tilbake til det mulige drapet på Jan Wiborg og det politiske spillet i forbindelse med at hovedflyplassen ble lagt til Gardermoen.
Citera
2020-11-21, 01:10
  #55269
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hva med lønningsdama? Hvilken rolle har hun ?

Hvem er mere egnet til å etterligne AEH sin stemme utover eget blod?

Lønningsdama spiller ingen rolle utover at hun sikkert er lojal, og dermed ikke ønsker å spekulere eller gå ut med at det KAN HA VÆRT en annes stemme hun egentlig hørte på telefonen og den ville nok være datters.

Ikke vet jeg hennes alibi osv, men det er ganske lurt å la noen immitere AEH sin stemme, ringe fra det huset slik at telefonen er der den skal, noe alle vet er viktig.

så etter å ha gjennomført dette, var operasjon rød BMW neste skritt for å "sementere" kidnappingen...
Citera
2020-11-21, 01:13
  #55270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Det trengs ikke så mange ut over den nærmeste krets, bare historien er troverdig....

Du tar til deg argumenter, fordøyer og holder muligheter åpne. Ingen skal beskylde deg for å ha tunellsyn ihvertfall

Nei, jeg har vaklet og tvilt hele tiden på det meste jeg. Bortsett fra det faktum at Tom Hagen må være involvert, enten som GM selv, hvilket jeg tror er mest sannsynlig, eller som medhjelper.

Jeg har mindre tro på leiemordere og eller likhentere.

Jeg har trodd at drapet skjedde i løpet av natten, og at medhjelperne har bidratt til å forfalske livsbevis og alibisamtaler.

Og at TH kan ha løyet opp en bløff og "kjøpt" kryptokontoene av RU og hatt de klare. Og at TH kan ha løyet om en ulykke, og lurt vitner til å bekrefte at AEH var i live.

Men det er tydelig at det er vanskelig for politiet å fremskaffe fellende beviser mot han.
Citera
2020-11-21, 01:16
  #55271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Jepp. Og kanskje hun visste at de var mere lojale overfor sin far enn mot henne, og derfor var påpasselig med ikke å si noe til dem. Kanskje hun var redd for hva som da kunne skje ...
var det ikke stikk motsatt. Barna kalte henne nullet og th ba de om å la være.
Citera
2020-11-21, 01:18
  #55272
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg vet ikke hvorfor TAB, eller eventuelt andre byråkrater i maktposisjoner, skulle beskytte TH.

Det ville peke tilbake mot noe politisk, feks korrupsjon i eiendomsbransjen eller el-bransjen, eller kanskje helt tilbake til det mulige drapet på Jan Wiborg og det politiske spillet i forbindelse med at hovedflyplassen ble lagt til Gardermoen.

Mateliten i norge er ikke veldig stor og veldig sammenvevd. Peker ut riksadvokaten først og fremst fordi hans historikk i rollen er meget tvilsom. Har lenge fulgt hans gjøren og laden og er klar på at han er så bunnråtten som bunnråtten kan bli. Men også viktig er "broderskapet" han deler med TH. Mange tror at Rotary er så uskyldig, men det er noe ondt fordekt som noe godt, som frimurerne. Kansje hakket verre, siden Stay Behind har så tett tilknytning til det eller hadde, hvorpå Busch må sies å være en viktig brikke.

Jeg tviler ikke et sekund på at det kan foreligge en forhistorie med TAB og TH, og gjerne det du foreslår, men jeg påpeker først og fremst liten maktelite og broderskapsforbundet.

Det er ikke usannsynlig at både TH, TAB, Holden og Khile er organisert via dette forumet.(Rotary)

Vil tippe at valget på Holden og Kihle er tatt av TAB i så fall. Slik at kontrollen er tett og god.
__________________
Senast redigerad av Sherlock.Undt.Holm 2020-11-21 kl. 01:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback