2020-11-25, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er så vidt jeg vet ikke gjort noen endringer i ordlyden.

https://www.dagbladet.no/nyheter/politiet-reagerer-pa-dusor-detaljen/72574398

Som sagt det var en muntlig korrigering. Det var svar på spørsmål fra en journalist.
Citera
2020-11-25, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ingen grunn til å tro hun skulle fraktes ut i live. Strips kan brukes for å kvele eller de kan være lagt igjen for å gi inntrykk av at det er kidnapping. Tyder på det er en eldre mann eller dame som er gm. En voksen mann ville klart bærejobben uten særlig besvær.
Skulle tro att det är mycket svårt att få med sig en kvinna ut ur bostaden om hon inte vill, och det tyder spåren på. Det finns ingen anledning för TH att göra sig av med sin fru på detta mycket kostsamma sätt. Jag antar att TH är mycket återhållsam med pengar. Jag tror tvärt om att TH ville att EH skulle vara kvar hos honom, därför hans delvis agerande med äktenskapsförord för att hon inte skulle ha råd att bara dra iväg.
Citera
2020-11-25, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Snø er også nedbør. Det kjente vinterværet som kom til Fjellhamar kom på natten. Det var ikke regn, men snø som etterhvert smeltet siden det var 3 plussgrader. Det ser vi fra kameraene på Futurum. Kvelden før, så var det ikke noe nedbør ifølge målerstasjonen på Kjeller. De store nedbørsmengdene kom kl 3 på natta. Jeg forholder meg til de kjente fakta, og ikke vage beskrivelser om hvilket vær det var på Østlandet generelt. Om det regner i Drammen, så trenger det ikke å være regn i Moss.
Vädret under natten och den sena hemkomsten kvällen före kan ha varit anledningen till att hytteturen blev inställd troligen av AH.
Citera
2020-11-25, 10:52
Medlem
Citat:
Fetad: Det forundrer meg at noen fortsatt tror forsvarsadvokaten sitter med revolusjonerende opplysninger som peker i en annen retning enn politiet, bare fordi han sa disse «famøse» ordene.

Han er betalt for å tale siktedes sak, og det han mente var naturligvis at bevisene ikke var bunnsolide, ingen «smoking gun», ingen bevis som alene knytter TH til drap, hvis noen hadde trodd det.
De orden hade i alla fall effekt på polisen som efter detta gick ut i media och sa att kidnappning spåret va aktuellt igen efter att en lång tid angett TH som skyldig.
Citera
2020-11-25, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg har ikke link, men jeg er overbevist om at SH har korrigert dette offentlig til å si det selvsagt også skal gjelde oppklaring av saken. Interjuv eller pressekonferanse.
Det er kanskje noen av de som har et link bibliotek lagret i sine favoritter som kan fremskaffe denne ved behov?
SH sa dette bl.a. i et intervju ifm en Åsted Norge-episode.
Citera
2020-11-25, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Snø er også nedbør. Det kjente vinterværet som kom til Fjellhamar kom på natten. Det var ikke regn, men snø som etterhvert smeltet siden det var 3 plussgrader. Det ser vi fra kameraene på Futurum. Kvelden før, så var det ikke noe nedbør ifølge målerstasjonen på Kjeller. De store nedbørsmengdene kom kl 3 på natta. Jeg forholder meg til de kjente fakta, og ikke vage beskrivelser om hvilket vær det var på Østlandet generelt. Om det regner i Drammen, så trenger det ikke å være regn i Moss.
Har et inntrykk av at enkelte tror politiet bruker øyne og lupe i ren sherlock holmes stil når fotspor undersøkes og at det er nødvendig med synbare avsatte fotspor. Trenger ikke engang være fuktig på bakken, men dette gjør selvsagt sporene langt tydligere.
Citera
2020-11-25, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Vädret under natten och den sena hemkomsten kvällen före kan ha varit anledningen till att hytteturen blev inställd troligen av AH.
Enig, dette har jeg nevnt tidligere, og jeg synes fremdeles det er mest trolig.
Siden sist jeg skrev dette, så har vi nå fått vite gjennom media, at AEH logget seg på IPaden for å skjekke værmeldingen den morgenen.
Citera
2020-11-25, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, "nyheter" som har vært offentliggjort i VG tidligere.

En annen sak som jeg ikke kan huske har vært diskutert her, er at det hadde vært et snøfall på natten/morgenen 31. oktober. Mener snø/slaps er synlig på video av Lue- og Telefonmannen.

Hvordan var temperaturen utover dagen? Ble snøen liggene feks på plenen i Sloraveien? Var snøen smeltet da politiet ankom Sloraveien utpå ettermiddagen/kvelden 31. oktober?

Hvis snøen ble liggende ville det være lett å se om det hadde vært noe trafikk inn og ut av bakdører, kjellerdører, terassedører osv. Også bilspor på gårdsplassen ville vært synlig?

Sannsynligvis må snøen ha smeltet i løpet av dagen. Kan ikke huske at temaet har vært nevnt her.

Edit:
Om snøen ble liggende ville jo spor etter kjøring over plenen muligens ha vært synlig en stund.
Det lå ikke snø eller slaps på bakken da ungene mine gikk Halloween i området ved 18 tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Har et inntrykk av at enkelte tror politiet bruker øyne og lupe i ren sherlock holmes stil når fotspor undersøkes og at det er nødvendig med synbare avsatte fotspor. Trenger ikke engang være fuktig på bakken, men dette gjør selvsagt sporene langt tydligere.
Tenker du på innleggene fra Kornblomst og Minnimus?
Citera
2020-11-25, 12:11
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Siden sist jeg skrev dette, så har vi nå fått vite gjennom media, at AEH logget seg på IPaden for å skjekke værmeldingen den morgenen.

Er det bevist at det var AEH som logget seg på den Ipaden?
Citera
2020-11-25, 12:51
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
De orden hade i alla fall effekt på polisen som efter detta gick ut i media och sa att kidnappning spåret va aktuellt igen efter att en lång tid angett TH som skyldig.
De ordene falt dagen TH ble pågrepet i april, så de hadde neppe effekt på andre enn noen brukere her inne.
Citera
2020-11-25, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Er det bevist at det var AEH som logget seg på den Ipaden?
Är det TH som loggat i på plattan, och det var vädret som gjorde hytteturen tveksam, samt att inloggningen va före 9.00 när TH drog på jobb hade nog båda insett att hytteturen blev inställd. Loggade AH in på plattan efter 9.00 insåg hon nog ensam att ställa in hytteturen samt att pågripelsen inte hade börja vid denna tidpunkt.
Citera
2020-11-25, 13:00
Medlem
Citat:
De ordene falt dagen TH ble pågrepet i april, så de hadde neppe effekt på andre enn noen brukere her inne.
De är nog något du " tror" på, du kan inte veta. Det vi vet är att polisen ändrade sin inriktning tillbaka till kidnappning i samtid med uttalandet. Tror inte polisen ändrade inriktning bara för medias skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in