2020-10-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Syftar då bland annat på
1) Finns inget i avsnittet som har att göra med att covid skulle vara iscensatt utan det är click-bate.
2) Man anklagar Rapport för att agera bedrägligt rörande covid. 28:30. Sedan drar Bern upp massa exempel som rör klimatfrågan.

Allmänt håller jag inte alls med om att svensk media gjort skrämselpropaganda för Covid. Tvärtom anser jag att svensk media slaviskt och okritiskt slutit upp bakom den svenska linjen att förminska covid. Något som Swebb-TV mycket riktigt tidigare kritiserat.

Tyvärr så har Bern gått ner i kvalitet. Tycker att han gjorde starka insatser i Swebb-TV till en början men han börjar låta konspiratorisk. Han behöver nyansera sig.

Dessutom märkligt att Bern som under ett halvt års tid varit i karantän plötsligt säger att Covid är ofarligt och anklagar andra för att ha förstorat upp frågan. Jag börjar fundera över om han själv tror på det han säger eller om han bara allmänt vill vädra sitt missnöje om medierna. Hans förenklade analyser om världen lämnar mycket i övrigt att önska. Swebb-TV kan bättre än så här.

Vi behöver alternativmedia för att bilda och vidga befolkningens perspektiv. Inte för att låta trötta konspiratoriker leverera en alternativ trångsynt bild av verkligheten.

Jämför exempelvis med SwebbTVs mycket bra program om Estonia med Stefan Torsell. Där han redogör för olika teorier och där han utifrån flera perspektiv talar om vad som talar för de olika scenarier som finns.

Hade varit intressant med en motsvarande person i Covid-frågan.

Jag håller med angående Bern. Han låter väldigt övertygande och talar som om det är självklart, men är man insatt i det han talar om kan man se genom det. Jag tröttnade på hans klimatbabbel för ett tag sedan men SwebbTV tycks baserat på den typen av konspirationer där klimatalamism är del av en "mörk agenda" (som Willgert kallar det) vilket även inkluderar massinvandring.

Sen vad gäller alt-medias syn på Corona så får man finna sig i att den är inkonsekvent. Endera har regeringen gjort för lite, endera är Corona hotet överdrivet. Man tycks t.o.m. klara av att säga båda saker samtidigt.
Citera
2020-10-28, 19:48
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Youtube blockerade nåt program med Lars Bern där han pratar om Corona. Känner jag Bern rätt så ger han uttryck för ska vi kalla det skolmedicinskepsis. Man får inte vara skeptisk mot att Corona är dödsfarligt, trots att inte många alls dör längre. Sen får man inte vara skeptisk mot Coronavaccin heller.

Das ist verboten.

Alla som inte tåtar partilinjen om corona får videos borttagna på Youtube, massor med folk som fått videos borttagna, precis som Youtube bannat minst 200 högerkanaler på Youtube (en del säger 2000) för att försöka få Creepy Joe vald i USA.

Förhoppningsvis blir Google, Facebook, Twitter osv. bitchslapped direkt vid Trumps 2nd term. De där jävla skurkföretagen måste tryckas till ordentligt eller stängas igen.
Citera
2020-10-28, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Alla som inte tåtar partilinjen om corona får videos borttagna på Youtube, massor med folk som fått videos borttagna, precis som Youtube bannat minst 200 högerkanaler på Youtube (en del säger 2000) för att försöka få Creepy Joe vald i USA.

Förhoppningsvis blir Google, Facebook, Twitter osv. bitchslapped direkt vid Trumps 2nd term. De där jävla skurkföretagen måste tryckas till ordentligt eller stängas igen.

Det där tror jag att politikerna i Washington DC skulle kunna lösa med ett enda beslut: tvinga företagen att bestämma om de är en teknisk plattform som andra använder för att publicera material eller om de är publicister.

I det första fallet så blir företagen inte skyldiga för något som någon annan publicerar, oavsett vad det är. Möjligen kan andra kräva att specifikt material tas bort/avpubliceras om det är olagligt i sig, men inte mer. Men å andra sidan får de inte ta bort något annat än sådan som är olagligt, möjligen när ärendet har dragits i domstol.

I det andra fallet så är företagen skyldiga för precis allt som publiceras, och kan ta bort allt de vill utan att någonsin behöva ange ett skäl till det.

Som det är nu tycker jag att främst Youtube men även andra verkar spela lite både och: de är en teknisk plattform när det passar dem, men de är också publicister när det passar bättre. Det är fel tycker jag, de skall vara konsekvent det ena eller det andra, inte vela fram och tillbaka efter behag.
Citera
2020-10-28, 20:52
Medlem
Joe Blows avatar
SwebbTV är ett jävla pajasprojekt. Man ställer sig på tå och stolt proklamerar att man utgör ett alternativ till MSM. Samtidigt som man gladeligen hänger i svansen på JewTube/FaceBook. Jag förstår att det är enkelt och att man når en större publik på det viset men samtidigt befinner man sig hela tiden på någon annans spelplan som dessutom bestämmer reglerna. Aldrig att jag donerar en enda krona till innan dom gjort sig oberoende av sina påstådda motståndare. Man är nu så stora att man borde ha de ekonomiska medlen att ta det givna steget.
Citera
2020-10-28, 21:37
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner

Både Tech-jättarna och Hunter gör sitt yttersta Det var nog bra att Trump fick in sin kandidat i högsta domstolen för det kommande valresultatet lär avgöras av HD tror jag, precis som år 2000 när GWB bedömdes vara vinnaren mot Al Gore. Och nu är det republikansk majoritet i HD

Och ja, staten stämde big-tech häromveckan väl? Så någon sorts uppstyrning är på gång.
Citera
2020-10-28, 23:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
SwebbTV är ett jävla pajasprojekt. Man ställer sig på tå och stolt proklamerar att man utgör ett alternativ till MSM. Samtidigt som man gladeligen hänger i svansen på JewTube/FaceBook. Jag förstår att det är enkelt och att man når en större publik på det viset men samtidigt befinner man sig hela tiden på någon annans spelplan som dessutom bestämmer reglerna. Aldrig att jag donerar en enda krona till innan dom gjort sig oberoende av sina påstådda motståndare. Man är nu så stora att man borde ha de ekonomiska medlen att ta det givna steget.

De har arbetat länge med att ha en egen plattform. Det tar tid för dem men det är nog både en ekonomisk och en teknisk fråga. En egen plattform för videos är nog ganska krävande?
Citera
2020-10-29, 16:23
Moderator
Meijis avatar
Ny knäppgök på Swebbtv.

Citat:
Michael Oddane, som han heter, ... beskrev i stället sin syn på Mynttorgetdemonstrationerna som en del av det globala uppvaknande som pågått sedan 2012, då vi övergick från fiskarnas till vattumannens tid och därmed fick helt nya energier på planeten.

[---]

Klippen på hans Youtubekanal WakeUpGlobe, som förut hade rubriker om chemtrails, vibrationer och mentalism ...

https://www.dn.se/kultur-noje/jack-werner-sa-drar-nyandliga-konspirationsteoretiker-nytta-av-coronapandemin/
Citera
2020-10-31, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag saknar Jan Tullberg i swebbtv-rutan. Det senaste jag hörde var när han medverkade i telefon efter att han fått en släng av Corona. Har någon hört var han håller hus eller hur han mår?

Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Han medverkar på den alternativa bokmässan.
Alltid en fröjd att se honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Jan Tullberg är med i Swebbtv igen, det var ett tag sedan. Han gjorde ju nån rygg-operation och så fick han corona dessutom. Han har antagligen behövt ta igen sig några månader.

Om Sveriges växande skuldberg. Docent Jan Tullberg i Swebbtv

Skönt att se att han fortfarande är sitt glimrande intellektuella jag! Orden tycks aldrig överge honom.

Tullberg har många kloka och viktiga tankar om islam, men han har inte skrivit något om det på länge och berör inte ämnet. Så jag skulle önska texter av honom som tar upp islam och varför det är en urusel idé i Europa och makthavarnas relation/skuld till det, särskilt med tanke på hur islam plågar européerna i detta nu.
Citera
2020-11-11, 19:30
Medlem
Zneds avatar
Haver sett : Titta på ”Risk för stora motsättningar i USA. Lars Bern om situationen efter valet.” på YouTube
https://youtu.be/NwxRZhGd86o

Intressant att L Bern ( tycker jag ) får ovanligt mycket mothugg i kommentarsfältet. Ett exempel :

Citat:
Håller för det mesta med Lars Bern i hans analyser men här tycker jag det känns som han är ute och cyklar.

Nå, några intressanta påståenden av L Bern själv är hans undran över varför Kina nästan är helt befriat från Coronan. Och väst går på knäna medan kinas industri tuffar på? Och frågan har aldrig ställts i medierna?

Bern lämnar också in en vision om att Trump skulle kunna bilda ett eget parti. Som tack vare sin enorma popularitet ute i stugorna skulle sopa mattan med både Demokraterna och Republikanerna:

Citat:
Det som kan ske de närmaste fyra åren är att ”Trumpismen” blir ett eget parti, precis som ”UKIP” i Storbritannien.Där har republikanerna all anledning att vara oroade.
Media i Sverige är sparsamma med att redogöra för stora opinionsyttringar, det har gällt Trumps valkampanj, och det gäller även för allt som handlar om Corona. Ett exempel är demonstrationen i Kungsträdgården som borde varit intressant för allmänheten, där flera läkare deltog och runt femhundra deltagare var på plats.
Citera
2020-11-13, 03:32
Medlem
Det här mediaprojektetet kommer gå under av all svåger-korruption.
Nu senast kom det fram att Simon är son till Johanna Hoffman.
Tidigare har det kommit fram att Stig Berglund är far till Erik Berglund.

Har vi fler släktförhållanden?
Det är ju för fan i nivå med socialdemokraterna detta.
Citera
2020-11-14, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Haver sett : Titta på ”Risk för stora motsättningar i USA. Lars Bern om situationen efter valet.” på YouTube
https://youtu.be/NwxRZhGd86o

Intressant att L Bern ( tycker jag ) får ovanligt mycket mothugg i kommentarsfältet. Ett exempel :

Nå, några intressanta påståenden av L Bern själv är hans undran över varför Kina nästan är helt befriat från Coronan. Och väst går på knäna medan kinas industri tuffar på? Och frågan har aldrig ställts i medierna?

Bern lämnar också in en vision om att Trump skulle kunna bilda ett eget parti. Som tack vare sin enorma popularitet ute i stugorna skulle sopa mattan med både Demokraterna och Republikanerna:

Tyvärr verkar det som att Bern blivit gaggig. Han har verkligen tappat det. Antagligen pga av komplikationer av ökad ålder. Kan tänka mig att han varit alldeles för inaktiv under sin Corona karantän. Ju äldre man blir desto viktigare att hålla igång.

Kan se vissa likheter med min pappa som tidigare i livet gjorde skarpsinniga analyser men då han la alla arbetsuppdrag på hyllan förlorade sitt skarpa sinne, skippade de djuplodande analyserna och snarare talade utifrån fördomar än fakta.
Senast redigerad av Mafia 2020-11-14 kl. 06:01.
Citera
2020-11-25, 08:38
Medlem
ingenios avatar
Ja, Swebbtv börjar bli jobbiga nu. Samma personer hela tiden, samma som ringer in (diverse foliehattar) och tycker samma saker.

Det börjar bli Alex Jones av det hela, fast mer som en klubb för inbördes beundran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in