2020-11-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Bättre att köpa holländska tulpaner istället

Haha japp 87 nu och dow jones är på ath
Citera
2020-11-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Svag? Gick som sagt ned och baktestade, det är inte svagt. Sedan jag skrev om baktesten har SPX gått upp med 0.46% och testar nu de högsta nivåerna. En pullback bör komma, men ... det är svårt att se det som svagt när nivåer bryts igenom så fort.

Den var svag under 12h idag tills bröt över, orsak varför hade en tajt SL utöver den nivån. Nu kollar jag på 3640 - 3680 nivå. Om bryter över det är vi på okänt vatten igen.

Så nu blir vänta på en pullback, har en princip vill inte gå Long på i princip ATH. Visst aktier tradar ja dom rusar fint men ser ändå är för mycket kortsiktig kapital in.

Problem vi inte kommer ifrån just nu är slutet av månaden och varje månad i slutet och början har vi allt dumb money in i marknaden. Nytt kapital som även kommer dra upp som måste in oavsett. Pensionspengar, folks månads investeringar.
Citera
2020-11-24, 20:13
Medlem
sinewaves avatar
Dagens avslut,

BULL DAX x18
Köp 1: 10:4x (igår)
Köp 2: 12:1x (igår)
Köp 3: 12:2x (igår)
Köp 4: 12:2x (igår)
Köp 5: 12:3x (igår)
Köp 6: 13:0x (igår)
Köp 7: 14:4x (igår)
Köp 8: 17:1x (igår)
Köp 9: 17:3x (igår)
Sälj: 08:xx
Vinst: +6.28%

Tar vinst då positionsstorleken är något blodigt stor. Köp 8 och 9 är dubbelt så stora som alla andra köp.

-

BULL DAX x18
Köp 1: 09:0x
Köp 2: 09:1x
Köp 3: 09:1x
Köp 4: 09:1x
Köp 5: 09:1x
Sälj: 15:4x
vinst: +6.11%

Börjar gå upp, köper första dipp. DAX sedan ned och börjar fylla en nedre gap, köper olika nivåer i gap:en.

-

BULL CAC X5
Köp 1: 13:0x
Köp 2: 13:1x
Köp 3: 13:2x
Köp 4: 13:3x
Sälj: 13:4x
Vinst: +0.66%

Får in riktigt bra positioner, men den låga hävstången gör att jag säljer av. Det går för trögt för min smak och sådant är mer vettigt om man tänkt ligga i flera dagar. Jag vill inte ligga i franska CAC i flera dagar. Vinst är vinst dock.

-

BULL GULD X10
Köp: 14:3x
Sälj: 14:4x
Vinst: +1.49%

Snabbt in, snabbt ut. Guld är riktigt långt nere och har nått supportnivåer, att det kommer rekyler uppåt är inte helt oväntat varpå man kan söka någon extrem och helt enkelt gå in och sedan ta rekylerna.

-

BULL DAX x18
Köp: 15:5x
Sälj: 16:5x
Vinst: +3.21%

-

BULL DAX x20
Köp: 16:0x
Vinst: +2.46%

Låg spread för X20 gör att jag köper den istället.

-

Nuvarande innehav,

Kod:
+-----------------+------------+
|      Namn       | Utveckling |
| MINI L OMX      | +421.6%    |
| MINI L Olja     | +397.9%    |
| MINI L Nasdaq   | +218.9%    |
| TURBO L SP500   | +215.9%    |
| MINI L Millicom | +110.9%    |
| MINI L Fabege   | +91.7%     |
| MINI L Telia    | +49.21%    |

Den stora frågan nu är främst hur lång tid vi får vänta på någon typ av pullback. Det går givetvis att göra vinster intradag utan blodiga pullbacks, men.... som man kan se ovan blir det något enklare att bunkra vinst när det går ned lite mer.

30 min-candles för S&P har annars gått i sidled och haft konsolidering kring ATH-nivåer (ett väldigt gott tecken) samtidigt som oscillatorerna knappast står särskilt högt för att vara kring ATH-nivåer. Ett bättre än sämre tecken men också orsaken att jag sitter kvar med positionen i SP500 (inte så blodigt hög hävstång) som köptes på botten i oktober.

Frågan "när går man in?" svaras annars ovan. Det har funnits och finns i regel alltid fina möjligheter varje dag t om om man endast begränsar sig till ett fåtal tillgångar. Man måste inte ha hela världens tillgängliga aktier som potentiella köp ...
Senast redigerad av sinewave 2020-11-24 kl. 20:25.
Citera
2020-11-24, 20:59
Medlem
Citat:
Dagens avslut,

BULL DAX x18

Tar vinst då positionsstorleken är något blodigt stor. Köp 8 och 9 är dubbelt så stora som alla andra köp.

-

BULL DAX x18

Börjar gå upp, köper första dipp. DAX sedan ned och börjar fylla en nedre gap, köper olika nivåer i gap:en.

-

BULL CAC X5

Får in riktigt bra positioner, men den låga hävstången gör att jag säljer av. Det går för trögt för min smak och sådant är mer vettigt om man tänkt ligga i flera dagar. Jag vill inte ligga i franska CAC i flera dagar. Vinst är vinst dock.

-

BULL GULD X10

Snabbt in, snabbt ut. Guld är riktigt långt nere och har nått supportnivåer, att det kommer rekyler uppåt är inte helt oväntat varpå man kan söka någon extrem och helt enkelt gå in och sedan ta rekylerna.

-

BULL DAX x18

-

BULL DAX x20

-

Nuvarande innehav,

Kod:

Den stora frågan nu är främst hur lång tid vi får vänta på någon typ av pullback. Det går givetvis att göra vinster intradag utan blodiga pullbacks, men.... som man kan se ovan blir det något enklare att bunkra vinst när det går ned lite mer.

30 min-candles för S&P har annars gått i sidled och haft konsolidering kring ATH-nivåer (ett väldigt gott tecken) samtidigt som oscillatorerna knappast står särskilt högt för att vara kring ATH-nivåer. Ett bättre än sämre tecken men också orsaken att jag sitter kvar med positionen i SP500 (inte så blodigt hög hävstång) som köptes på botten i oktober.

Frågan "när går man in?" svaras annars ovan. Det har funnits och finns i regel alltid fina möjligheter varje dag t om om man endast begränsar sig till ett fåtal tillgångar. Man måste inte ha hela världens tillgängliga aktier som potentiella köp ...

Fina affärer. Det finns alltid pengar att göra om man är vaksam. Jag tror det kommer dröja ett tag tills en pullback kommer.

Det börjar bli riktigt tråkigt när det bara går upp hela tiden. Vix minskar för varje dag. Vill ha mer volatilitet.
Börjar nästan hoppas på att Lund får rätt snart.

Edit: vetefan om det är lättare när det är blodigt. Både du och jag blev blodiga innan vi försökte hittade botten på DAX innan valet. Det var roligt iaf att pricka botten. Du nämnade blod, svett och tårar i samma sammanhang
Senast redigerad av Temujin56 2020-11-24 kl. 21:32.
Citera
2020-11-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Fina affärer. Det finns alltid pengar att göra om man är vaksam. Jag tror det kommer dröja ett tag tills en pullback kommer.

Det börjar bli riktigt tråkigt när det bara går upp hela tiden. Vix minskar för varje dag. Vill ha mer volatilitet.

Edit: vetefan om det är lättare när det är blodigt. Både du och jag blev blodiga innan vi försökte hittade botten på DAX innan valet. Det var roligt iaf att pricka botten. Du nämnade blod, svett och tårar i samma sammanhang

Har gått plus flera % varje dag sedan jag blev knockad av vaccinnyheten från pfizer. Det är helt orimligt att börsen stiger som den gör.
Citera
2020-11-25, 01:25
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Har gått plus flera % varje dag sedan jag blev knockad av vaccinnyheten från pfizer. Det är helt orimligt att börsen stiger som den gör.

Har inte legat så här dåligt sedan i somras sedan vaccinnyheterna så för mig är det tvärtom. Hoppas det är en bubbla och idioterna inser att denna sektorrotation är orimilig.
Citera
2020-11-25, 03:57
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Dagens avslut,

BULL DAX x18

-

BULL DAX x18

-

BULL CAC X5

-

BULL GULD X10

-

BULL DAX x18

-

BULL DAX x20

-

Nuvarande innehav,

Kod:

Vad är det du sitter och säger? Har du gått upp 6% på en dag?
Citera
2020-11-25, 04:00
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Problem vi inte kommer ifrån just nu är slutet av månaden och varje månad i slutet och början har vi allt dumb money in i marknaden. Nytt kapital som även kommer dra upp som måste in oavsett. Pensionspengar, folks månads investeringar.
Borde det inte gå att utnyttja, alltså om man vet att det kommer en gäng pengar i slutet av månaden?
Citera
2020-11-25, 05:38
Medlem
Citat:
Haha japp 87 nu och dow jones är på ath

Så är det
F&G brukar stämma bra men laggar
Dow upp 5 ish i år så jag tror på lite mer uppsida innan det blir vinsthemtagningar - rekyl
Fullt naturligt
När ? Ingen som vet
Citera
2020-11-25, 06:42
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Vad är det du sitter och säger? Har du gått upp 6% på en dag?

Det där var bara dagens avslut, dvs alla köp och sälj för dagen.
Citera
2020-11-25, 06:52
Medlem
sinewaves avatar
Citat:

Ja, som jag sa duger det dock med att ha lite koll på ett par marknader. Som du också ser är mina mest lönsamma positioner i index av olika slag. Aktier är festligt, men där är det ännu mer så att enskilda investerare kan påverka väldigt mycket samtidigt som mindre nyheter får större genomslag.

VIX bör fylla den lägre gap som finns där.

Att hitta botten kan vara dyrt, där fyller dock MACD, en momentumindikator för trend, en fin funktion så länge man använder den i kombination med något annat. Så länge man tål ett par dåliga köp så... :)

Edit: Kan bli intressant öppning idag, jag tror att det kan skjuta upp för att sedan falla tillbaka något. Just nu DAX -0.4%.
Senast redigerad av sinewave 2020-11-25 kl. 07:06.
Citera
2020-11-25, 08:45
Medlem
sinewaves avatar
Då tråden rör detta "när?" så är här ett när, något svårt att posta i realtid då man trots allt då är upptagen med att söka köp, men...

Bullish divergence + brott av trendlinje + försvagning av momentum för MACD är något man kan hålla utkik efter, här är ett ex för DAX på 5 min:
https://i.imgur.com/GU4pq3S.png

Brott av trendlinje inträffade kl. 07:25 idag för tyska DAX ovan.

Så vad hände?
1. Det råder en negativ under en positiv trend på de längre perspektiven (se vit trendlinje)
2. Priset skapar en lägre lägsta samtiigt som RSI skapar en högre högsta = bullish divergence
3. MACD har i trenden börjat tappa momentum och man ser ganska tydligt att linjerna börjar vinkla upp
4. Detta bekräftas när priset stänger över trendlinjen (trendbrott)

Allt ovan betyder dock inte nödvändigtvis att miljonerna ramlar in på kontot under ett par minuter. Det är bara en av alla saker man kan söka efter som innebär en något bättre än sämre entry.

-

Jag utförde oavsett ett köp vid första röda candle som dök upp, denna står på vinst just nu men köp som görs med indexterminerna som bas *INNAN* öppning kan vara något 50/50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in