2020-09-04, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Var ju riktigt kul att börja satsa på aktier igen efter senaste förlusten. 2 dagar senare och man har backat flera tusen men säljer inte av denna gång utan väntar tålmodigt på att de återhämtar sig.

Sist så gick AAPL upp ordentligt från raset och passerade dryga 500$ och jag missade en vinst på minst 30k.
Kommer slänga in dryga 12k/månad på dessa aktier för jag är helt hundra på att jag i slutet av året gör mig en femsiffrig vinst.
Gick du in i Apple för 2 dagar sedan?
Citera
2020-09-04, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Gick du in i Apple för 2 dagar sedan?
Ja lite drygt, köpte för 128$ aktien.

Måndags kväll kan det ha varit som jag köpte.
Senast redigerad av MickelMan 2020-09-04 kl. 16:29.
Citera
2020-09-04, 16:28
Medlem
TheRiddle-s avatar
https://www.investing.com/commodities/lumber-contracts?page=chart&symbol=LSX20
Satan vad Lumber Futures är konstiga. Första gången jag handlat dessa, tydligen har dom limit-down som gör att dom automatiskt stoppar handel om dom går ner/upp ett par procent. Körde en short på dessa, men verkar som jag måste vänta tills det blir mindre volatilitet innan jag ens kan göra nåt i dom då dom blivit auto-stoppade de senaste två dagarna och dagarna innan dess var dom öppna ca 5 minuter innan dom stoppades. Kul att det går ner, visst, men hoppas bara inte det börjar gå tok-upp igen efter nedgången så dom stoppas åt det hållet också...

För övrigt, bra att USA går ner idag också, hoppas det fortsätter ett tag till så kanske man kan börja köpa aktier igen sen. Ser gärna att vix går över 50 också så kan man korta den också.
Citera
2020-09-04, 16:29
Medlem
Bob-Dylans avatar
Glad att jag sålt av allting sista 2 veckorna och igår vid midnatt lades sista säljorder.
Bort! Tror det kommer säljas som satan i US för att inte behöva ligga över helgen med osäkerhet.
Köper in mig billigare längre fram.

Lite kul att jag igår eller iförrgår pratade om en bubbla och nu verkar den punkteras. Fallhöjden på tech-sidan är... enorm.
Kommer dra med sig OMXS30 givetvis.
Citera
2020-09-04, 16:37
Medlem
Folk paniksäljer verkligen i usa nu
Citera
2020-09-04, 16:41
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Glad att jag sålt av allting sista 2 veckorna och igår vid midnatt lades sista säljorder.
Bort! Tror det kommer säljas som satan i US för att inte behöva ligga över helgen med osäkerhet.
Köper in mig billigare längre fram.

Lite kul att jag igår eller iförrgår pratade om en bubbla och nu verkar den punkteras. Fallhöjden på tech-sidan är... enorm.
Kommer dra med sig OMXS30 givetvis.

Jag har förlorat över 10% av mitt innehav. Detta kommer gå åt helvetet! Detta är värre än förra IT-bubblan.

Jag kommer sälja av om det fortsätter. Än så länge ligger jag över.

Är det någon som kan förklara för mig vad det är som händer?

Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
En god nyhet är också att F&G gått ned kraftigt, från runt 75 till runt 50:
https://money.cnn.com/data/fear-and-greed/

Vad är F&G för något? Och hur räknar man fram det?
Senast redigerad av Klappasäften 2020-09-04 kl. 16:44.
Citera
2020-09-04, 16:55
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Jag har förlorat över 10% av mitt innehav. Detta kommer gå åt helvetet! Detta är värre än förra IT-bubblan.

Först fanns det ingen logik i hur börsen i USA gick upp. Nu finns det ingen logik i varför det gick ner i går. Finns absolut ingenting som ändrats. Quest använde 30 minuter på tv igår att försöka bena ut varför nasdaq gick ner 5%. Det gick inte, fanns inte minsta trigger.

Början på raset? Jag tror USA ska ner 20-30% totalt. Sker det nu eller kommer börsen tillbaka på måndag? Det vet man fortfarande inte. Notera hur Stockholmsbörsen var upp 1.5% i morse, helt sjukt vad det svajar. Ingen vet någonting. Och ändå MÅSTE man köpa Tesla för 1000 gånger årsvinsten.
Citera
2020-09-04, 16:58
Medlem
Citat:

Överhypade aktier som gjort absurda kursökningar senaste halvåret börjar tappa litegrann (för det är ju lååångt kvar till tidigare högsta nivåer)? Även om det är lätt att bli fartblind blir det lite orimligt när aktier ökat 100% på kort tid och folk förväntar sig 100% till..

Själv noterar jag att telia fortfarande ligger plus idag...
Citera
2020-09-04, 17:03
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Först fanns det ingen logik i hur börsen i USA gick upp. Nu finns det ingen logik i varför det gick ner i går. Finns absolut ingenting som ändrats. Quest använde 30 minuter på tv igår att försöka bena ut varför nasdaq gick ner 5%. Det gick inte, fanns inte minsta trigger.

Början på raset? Jag tror USA ska ner 20-30% totalt. Sker det nu eller kommer börsen tillbaka på måndag? Det vet man fortfarande inte. Notera hur Stockholmsbörsen var upp 1.5% i morse, helt sjukt vad det svajar. Ingen vet någonting. Och ändå MÅSTE man köpa Tesla för 1000 gånger årsvinsten.

Men teknikaktier eller börsen som sådan behöver inte följa USAs ekonomi som sådan. Dessa teknikföretag faller inte bara för att USA's ekonomi går lite dåligt de opererar över hela världen. Blir så jävla tröttsamt när idioter säljer av för minsta lilla.
Citera
2020-09-04, 17:06
Medlem
Vansterpartiets avatar
Hur orkar man sitta och panika varje gång det rör sig neråt. Har ni inget annat att göra på dagarna?
Citera
2020-09-04, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone

Finns en liten trigger, och det är att jobbrapporterna ifrån usa även om de är urusla, så är de bättre än väntat, vilket inte är bra för stimulansberoende börsen. Stimulanserna i usa dra ut på tiden. Enda orsaken jag kan se.

Fallhöjden nu större än i mars. Värderingarna är fortfarande inte så lockande överlag.
Citera
2020-09-04, 17:17
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Men teknikaktier eller börsen som sådan behöver inte följa USAs ekonomi som sådan. Dessa teknikföretag faller inte bara för att USA's ekonomi går lite dåligt de opererar över hela världen. Blir så jävla tröttsamt när idioter säljer av för minsta lilla.
Om du tittar på en historisk kurva över Dow Jones och OMXS30 så är de för det mesta identiska. Så sorry, om apple faller så faller också SSAB och Volvo. Finns låg logik i detta, utom att aktiebörserna styrs av en global fårskock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in