2020-11-24, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Har köpt Cloetta på 21 kr. Har som princip att jag inte höjer mitt GAV (more or less). Men når de omkring 21 kr igen så fyller jag gärna på.

Köpte också på 21kr, nu på 23. Ska nog sälja av dem.
Citera
2020-11-24, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Fint.

CAC och IBEX håller mest på med konsolidering (dvs oscillatorerna laddas om från höga nivåer). Inte som tysken där de vilda björnarna älskar att kliva ur sina grottor i tid och otid.

Mitt snitt ligger för tillfälet på +3.04%, har en funktion som läser ut (via Web Speech API i webbläsaren, dvs en engelsk röst som läser ut saker som "Take profit for BULL DAX reached, price at +3.04%", så jag slipper titta på det och kan göra annat):
https://i.imgur.com/NJFBm8c.png

Den skickar också störiga alerts via messaging-systemet som finns i webbläsarna (och fungerar i Windows 10 och andra API:n om man nu vill). Använder det mest för att få ett hum om var positioner ligger.

Låter väldigt smidigt. Funkar det på linux datorer också? Borde göra det.

Just nu och några dagar tillbaks har det gått att ganska mycket % bara genom att växla fram och tillbaks mellan bull och bear på DAX
Senast redigerad av Temujin56 2020-11-24 kl. 13:47.
Citera
2020-11-24, 14:14
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Låter väldigt smidigt. Funkar det på linux datorer också? Borde göra det.

Just nu och några dagar tillbaks har det gått att ganska mycket % bara genom att växla fram och tillbaks mellan bull och bear på DAX

Ja, det där är bara ett simpelt userscript (dvs en drös javascript) som jag kodat via plugin:et ViolentMonkey som finns till Firefox, Chrome etc. Chrome har väl bäst stöd för Web Speech API (dvs kunna köra say('Take profit för BULL DAX reached, price at +5.62%') etc.

Det den gör är att:
1. Titta på vad inköpspris är
2. Titta på vad market maker ställer ut för pris för köp
3. Räkna ut % diff mellan dessa ...
-
4. Vid varje uppdatering från market maker kontrollera allt ovan och sen kontrollera mot vad användaren satt för stopp och take profit.

+ lite saker som att aktivera att röst läser ut allt samt grej för meddelanen i webbläsaren. Att Wn 10 snappar upp meddelanden har mer med Chrome <> Windows att göra. Kan tänka mig att många linuxdistar också har stöd för sådant då dessa brukar snappa upp det mesta.

En fördel är dock som sagt att meddlande-API:n i Chrome, FF etc använder standard-API:n så har man något som kan läsa dessa kan man högst förmodligen få dessa i mobilen eller vad man vill.

Tänkte också extenda det där userscriptet till att rakt av också sälja vid stoploss och take profit, men.... det är lite 50/50 att helautomatisera verkliga trades med fulskrivet javascript.

Kod:
https://paste.ofcode.org/HSAXGKkqwXCj6j6Jv58tUE

Notera att koden ovan i princip bara är ett test för Avanza. Idén var också att lyfta in en drös TA-variabler och bara köpa på dessa och göra annat istället, men tid...
Citera
2020-11-24, 14:22
Medlem
sinewaves avatar
Värt att notera är att S&P-terminen (SPX500USD och ES1!) alltså gått över denna trendlinje:
https://i.imgur.com/gZwHfoZ.png
ES1 (S&P) @ 1h, röda trendlinjer bör inte brytas i första taget ... men det struntade priset i.

Dvs det verkar bära av åt öppning för S&P *ÖVER* nivåer som garanterat de flesta satt som blytungt motstånd uppåt (röda zoner i skärmdumpen). Om priset på något vis lyckas hålla sig kvar i det övre röda klustret så är ju nya ATH-nivåer en möjlighet så tidigt som idag.

Risken är givetvis samtidigt överhängande att det vänder och går med full kraft nedåt. Vansinniga uppgångar brukar oftast leda till vansinniga nedgångar.
Citera
2020-11-24, 16:02
Medlem
Citat:
Värt att notera är att S&P-terminen (SPX500USD och ES1!) alltså gått över denna trendlinje:
https://i.imgur.com/gZwHfoZ.png
ES1 (S&P) @ 1h, röda trendlinjer bör inte brytas i första taget ... men det struntade priset i.

Dvs det verkar bära av åt öppning för S&P *ÖVER* nivåer som garanterat de flesta satt som blytungt motstånd uppåt (röda zoner i skärmdumpen). Om priset på något vis lyckas hålla sig kvar i det övre röda klustret så är ju nya ATH-nivåer en möjlighet så tidigt som idag.

Risken är givetvis samtidigt överhängande att det vänder och går med full kraft nedåt. Vansinniga uppgångar brukar oftast leda till vansinniga nedgångar.

Varit Long SPX och DAX sedan igår som sålde av idag. Är short nu istället. Inte fått någon bekräftad styrka ännu kommer orka sig mycket mer upp.
Citera
2020-11-24, 16:04
Medlem
Köpte under dagen en trisslott i Norwegian vid 0,4 och hoppade sedan av nära 0,6 med kapitalet jag satsade... tänkte att 50% på ett par timmar får räcka Nu är det bara att hålla tummarna på återhämtning, går det åt skogen och de kursar har jag inte förlorat något.

Brukar inte spela på börsen, men Norwegian var för volatil för att låta bli.
Citera
2020-11-24, 16:22
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Varit Long SPX och DAX sedan igår som sålde av idag. Är short nu istället. Inte fått någon bekräftad styrka ännu kommer orka sig mycket mer upp.

Riskfyllt, S&P har ju gått och baktestat den första supporten i det övre klustret:
https://i.imgur.com/oDoYjcW.png
SPX @ 30 min, baktest av första support

Om det håller återstår att se, men om det skulle hålla ... något riskfyllt att sitta björn då.
Både 30 min och 1h stänger om 5 min.

Bullish nu vore dock inte att det bara går spikrakt uppåt (pga uppenbar blowoff top som lär ske....) utan snarare konsolidering där priset inte bryter de undre nivåerna.

Har själv tagit vinst för två positioner i DAX idag. Den senaste stora såldes runt 15:40.
Har dock två mindre med tighta stopp om S&P beslutar sig att gå permatjur.
Senast redigerad av sinewave 2020-11-24 kl. 16:25.
Citera
2020-11-24, 16:30
Medlem
Citat:
Riskfyllt, S&P har ju gått och baktestat den första supporten i det övre klustret:
https://i.imgur.com/oDoYjcW.png
SPX @ 30 min, baktest av första support

Om det håller återstår att se, men om det skulle hålla ... något riskfyllt att sitta björn då.
Både 30 min och 1h stänger om 5 min.

Bullish nu vore dock inte att det bara går spikrakt uppåt (pga uppenbar blowoff top som lär ske....) utan snarare konsolidering där priset inte bryter de undre nivåerna.

Har själv tagit vinst för två positioner i DAX idag. Den senaste stora såldes runt 15:40.
Har dock två mindre med tighta stopp om S&P beslutar sig att gå permatjur.

Nej skulle inte kalla det farligt, men du kör väl certifikat vilket begränsad dig.

Jag kör direkt på marknaden och har 24/5 typ och kan köra ut köp och sälj på under 1s. Och kan handla på punkt rörelse även ha SL.

Vi fick litet utbrytning på SPX men väldig svag. Har en SL på 3616 men kan gå in justera om ser behövs.
Citera
2020-11-24, 16:32
Medlem
Greed nivån börjar bli ganska extrem nu. Upp på 84 nu.
Citera
2020-11-24, 16:59
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Alla ska med!
Citera
2020-11-24, 17:20
Medlem
Citat:
Bättre att köpa holländska tulpaner istället
Citera
2020-11-24, 17:31
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Nej skulle inte kalla det farligt, men du kör väl certifikat vilket begränsad dig.

Jag kör direkt på marknaden och har 24/5 typ och kan köra ut köp och sälj på under 1s. Och kan handla på punkt rörelse även ha SL.

Vi fick litet utbrytning på SPX men väldig svag. Har en SL på 3616 men kan gå in justera om ser behövs.

Svag? Gick som sagt ned och baktestade, det är inte svagt. Sedan jag skrev om baktesten har SPX gått upp med 0.46% och testar nu de högsta nivåerna. En pullback bör komma, men ... det är svårt att se det som svagt när nivåer bryts igenom så fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in