2020-11-22, 11:25
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Att de skulle bli rika är det egentligen inte många som påstår, men den som har någorlunda koll på europeisk nationalism vet att det finns många hus i t.ex. Tyskland och Italien där man inte behöver betala varje månad för att få tillträde. I dessa hus äger konserter rum varje månad, ibland nästan varje vecka. Därutöver har man såklart också andra, partipolitiskt anknutna, tillställningar.
Du menar att Dan driver ett ideellt nationalistiskt projekt utan att göra sig själv rik, näää lägg av!

Det vet ju alla som bara läst tråden lite att DfS bevisligen är ett invecklat pyramidspel och Dans personliga kassako. Assåå, låt dig inte luras av hans och Magnus fattiga stil. Det är bara en del av "scamen" för att få folk att tro att de inte har massa pengar undanstoppade. Såg du förresten att han både tagit körkort och klippt sig nyligen, tror du han betalade för detta själv, hahaha. Näää, sluta va ett DfS får och vakna upp för fan!!

Citera
2020-11-22, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Du menar att Dan driver ett ideellt nationalistiskt projekt utan att göra sig själv rik, näää lägg av!

Det vet ju alla som bara läst tråden lite att DfS bevisligen är ett invecklat pyramidspel och Dans personliga kassako. Assåå, låt dig inte luras av hans och Magnus fattiga stil. Det är bara en del av "scamen" för att få folk att tro att de inte har massa pengar undanstoppade. Såg du förresten att han både tagit körkort och klippt sig nyligen, tror du han betalade för detta själv, hahaha. Näää, sluta va ett DfS får och vakna upp för fan!!

Tycker mest att det är väldigt lite valuta för pengarna, såvida man inte bor i närheten av Älgarås. Själv har jag inte lust att betala ca 5000 spänn (årsavgift + resa + inträde + mat + dryck) för att kunna besöka huset en gång om året, då jag själv har långt dit. Om man nu har ett så anspråksfullt namn som "Svenskarnas hus" bör man t.ex. upplåta lokalerna till AfS och NMR, anordna föreläsningar och konserter med andra aktörer som inte är direkt knutna till föreningen osv osv. Att man som medlem öht ska behöva betala inträde till sitt eget hus fattar väl vem som helst att det är sjukt, men det har påpekats många gånger förr.
Citera
2020-11-22, 18:15
Bannlyst
Citat:
Tycker mest att det är väldigt lite valuta för pengarna, såvida man inte bor i närheten av Älgarås. Själv har jag inte lust att betala ca 5000 spänn (årsavgift + resa + inträde + mat + dryck) för att kunna besöka huset en gång om året, då jag själv har långt dit. Om man nu har ett så anspråksfullt namn som "Svenskarnas hus" bör man t.ex. upplåta lokalerna till AfS och NMR, anordna föreläsningar och konserter med andra aktörer som inte är direkt knutna till föreningen osv osv. Att man som medlem öht ska behöva betala inträde till sitt eget hus fattar väl vem som helst att det är sjukt, men det har påpekats många gånger förr.
Nu tar du det jävligt lugnt här! Dan har räddat den vita rasen och lever från hand till mun under slavliknande förhållanden när han i själva verket hade kunnat vara biljonär!

För att citera den där hysteriska kärringen i SVT debatt: "det handlar om Daaaaaaan!".
Citera
2020-11-22, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Nu tar du det jävligt lugnt här! Dan har räddat den vita rasen och lever från hand till mun under slavliknande förhållanden när han i själva verket hade kunnat vara biljonär!

För att citera den där hysteriska kärringen i SVT debatt: "det handlar om Daaaaaaan!".

Så vad du säger är alltså att Dan har Klas Lund som förebild?
Citera
2020-11-23, 14:31
Medlem
Citat:

Varför ska DFS upplåta lokalerna till NMR och AfS? Dom har ju egna lokaler.
Citera
2020-11-23, 18:07
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CWG
Varför ska DFS upplåta lokalerna till NMR och AfS? Dom har ju egna lokaler.
Musikern Henrik Pihlström har kört en spelning i Svenskarnas hus, så man kan ju faktiskt säga att Nordiska motståndsrörelsen har haft ett evenemang i lokalen. Här står Pihlström på scenen i huset:

https://www.instagram.com/p/CB8p8CLKATx/?igshid=yfnowz4i0pb
Citera
2020-11-24, 11:14
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Tror du människor går med i DfS för att de vill se konserter har du nog missförstått det mesta med föreningens syfte.

Och nej. Man betalar inte 5000 kr för att besöka huset en gång om året. Sluta ljug.

Varför skall en förening låta andra, som dessutom hårt angripit föreningen, fritt få nyttja dess lokaler? Hur tänker du egentligen?
Citera
2020-11-24, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Tror du människor går med i DfS för att de vill se konserter har du nog missförstått det mesta med föreningens syfte.

Och nej. Man betalar inte 5000 kr för att besöka huset en gång om året. Sluta ljug.

Varför skall en förening låta andra, som dessutom hårt angripit föreningen, fritt få nyttja dess lokaler? Hur tänker du egentligen?

Uppenbarligen går folk med för att, delvis, kunna hänga på grillkvällar och lyssna på trubadurer, så ser inte varför en riktig konsert skulle vara sämre. En konsert med stora inhemska och utländska frihetsrockband skulle lätt kunna dra 500 pers, vilket tidigare nämnda grillkvällar knappast gör.

Ska du t.ex. ta dig ner med kollektiva färdmedel från norra Norrbotten till Älgarås och tillbaka går en SJ-tågbiljett på ca 2500 kr. Lägger man till kostnaden för ett årsmedlemskap i föreningen, samt inträde, mat och dryck som jag nämnt tidigare landar man runt 5000 spänn. Vill du inte spendera ett dygn på tåg kan du flyga istället och ta tåg/buss sista biten men priset blir i slutändan ungefär detsamma.

På vilket sätt har AfS angripit DfS? De NMR:are som snackat skit om DfS har gått över till Nordisk Styrka. Naturligtvis bör de inte fritt få nyttja lokalerna. De får naturligtvis hyra lokalerna av föreningen om de inte själva är medlemmar.
Citera
2020-11-24, 14:42
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel

Dan svälter. Söderman riggar åt sig mest. Jämför deras magar... Swastika Slödderman har en fettprocent på 80+ och Dan nog inte mer än 38.
Citera
2020-11-24, 14:45
Bannlyst
Är inte de katolikjävlar?
Citera
2020-11-24, 18:22
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CartelMode66
Är inte de katolikjävlar?
Nej, de är inte katoliker. Magnus Söderman är protestant och verkar nästan hata katoliker.

---

Det finns många NMR:are som ogillar Det fria Sverige. Några riktiga hatare är Simon Lindberg, Fredrik Vejdeland, Tobias Malvå och Pär-Ingrid Öberg. NMR:s mest radikala person Simon Holmqvist, som jag älskar så himla mycket, har dock en mer trevlig attityd mot hjältarna Dan Eriksson och Magnus Söderman.

Jag är så besviken på mig själv just nu. Mina alldeles nya vita jeans är helt nedspillda med rödvin. Det här har gjort mig så jävla arg och besviken att jag tänker gå och lägga mig redan nu vid sex-tiden och försöka sova ända till i morgon bitti. Kommer fläckarna att gå att få bort? Slidkuksfitta!

Ordförande Dan Eriksson har i alla fall spelat in en ny bilvideo, så det kan vi ändå vara glada över:

https://twitter.com/erikssondan/status/1331239976441298945

På lördag är det livesänd treårsfest också. Det ser jag fram emot väldigt mycket.
Citera
2020-11-24, 18:43
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Är det inga medlemmar eller andra bidragsgivare som har krävt att skicka fettot Söderman på viktnedgångsläger så slipper han spendera medlemmarnas pengar på mat. Ett annat tips skulle kunna vara att skicka in en ansökan till Biggest loser.

Medlemmarna kan i alla fall skratta sig lyckliga att kåkfan inte är ett pepparkakshus...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in