2020-11-19, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
Föreningen bör ju dömas efter vad som uträttats, eller inte uträttats under dess levnadslängd.
Och vad är det den har uträttat?
Citat:
Jag har varit där och jobbat själv, de jobbar med tryckeriet/nationalisten, renovering, Svegot, medlems-service, podcasts, mm. När det var event så får de ju mublera, diska, duka, städa.
Lönen redovisas öppet i årsbudgeten. 25 000:- / Månaden innan skatt. (Tror det kostar föreningen 37 000:- staten vill ju ha sitt)
Så 25 papp i månaden för att skriva artiklar varvat med en timmes småprat varje måndag och två grillfester är en slavlön? Det låter som att det måste bli mycket sämre i det här landet innan det kan bli bättre.
Citat:
Och det går alldeles utmärkt att göra det.
Så de här öppettiderna 12-19 ons-fre gäller inte?
Citera
2020-11-19, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Det är precis det utfallet man kunde förvänta sig.
Att folk inte fick nog när Dan stack till Tyskland igen (istället för att bo en den där nya svenska idyllen man skulle bygga upp när man "köper tillbaka Sverige hur för hus, by för by").
Föreningen sponsrade ju t.o.m hans flytt till Sverige då det var så viktigt att han skulle vara på plats fysiskt.

Det måste vara rena avskrädesmänniskor som sitter kvar och betalar för detta projekt.
Ni vet, det där som "absolut inte skulle vara något nytt mediaprojekt"?

Sen att man köper ett ruckel för 400 000 spänn. Är det någonting imponerande? Det är väl en genomsnittlig årslön i Sverige, föga stora summor för en förening med 1000+ medlemmar.
Jag byggde en swimming pool i somras, det projektet kostade väl 50% mer än DFS-huset....man måste sätta saker och ting i relation. 400 000 är peanuts i relation till de intäkter/medlemsantal.

Man har haft många miljoner i intäkter, lejonparten har gått till att försörja styrelsen. Det tar ju för fan t.o.m betalt för events i huset.

Som jag skrev i tråden för flera år sedan. Det enda detta gör är att pacificera folk. Man räddar Sverige bekvämt genom att donera några hundralappar i månaden, lyssna på 500+ poddavsnitt och grilla korv (och lyssna på domänhajen live via länk från Tyskland).

Det är bättre att lägga resurserna på sig själv, sin familj och bygga sin egen umgängeskrets av människor man litar på.

Jag hade verkligen önskat att jag hade fel om DFS, men så fort jag såg upplägget med DFS, sedan SveGot, korsfaktureringar mellan Motgift Media (styrelsens egna bolag) så var det uppenbart vad planen var. Inte minst med Dans historik av att sälja luft sedan lägga ner skiten och starta om...när han inte ägnas sig åt skumrask utpressarverksamhet mot hederliga småföretagare (som Domänhajen).

Tragiskt att se folk försvara projektet fortfarande och kalla alla kritiker för judar, rödingar och troll.

Glömmer aldrig när Dan sa att man skall skippa den där fina köttbiten på grillen på sommaren och donera den hundralappen till DFS för att rädda Sverige istället. Gör man inte det så är man emot Sverige...

Det tragiska är att folk lyssnar. Tänk på de losers som kanske flyttat ner till Älgarås för att bygga deras utopi, sen sticker Dan hahaha..
Ja, jag vet inte vad man ska säga. Människor har det uppenbarligen för bra för sitt eget bästa och för mycket pengar för att bry sig om vart de går.

Att betala ett medlemskap för att behöva betala för alla övriga evenemang och jobba gratis medan man betalar lönen till ägarna och betalar för materialet som man står och bygger gratis med.

Antingen är det väldigt vackert, eller väldigt tragiskt.

Vad hände med den där meme-bilden på Svenskarnas hus med Chateu Eriksson som dricker skumpa medan en gråtande medlem sitter och spikar ihop ett skjul.
Citera
2020-11-19, 20:00
Medlem
TillTalandeTalmuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Jag är passiv medlem i DfS och för det betalar jag den sketna summan 1200 kr/år.

Citat:
Ursprungligen postat av brunoDjungel
Det blir mycket böcker, god mat och träning.

Citat:
Glömmer aldrig när Dan sa att man skall skippa den där fina köttbiten på grillen på sommaren och donera den hundralappen till DFS för att rädda Sverige istället. Gör man inte det så är man emot Sverige...
Det är ändå typ 12 grillbiffar!
Men ändå väljer du att stödja Dan o Magnus...
Citera
2020-11-20, 03:17
Medlem
Besticks avatar
Lol på den här tråden.

Bor Dan permanent i Tyskland nu btw?
Citera
2020-11-20, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick

Bor Dan permanent i Tyskland nu btw?

Ja, han tog bankdosan med sig.
Citera
2020-11-20, 19:51
Medlem
Offerviljas avatar
Min fina ordförande Dan Eriksson är arg på masker:
Citat:
Uppdatering: Min frisör sa att masker var fjanteri och bad mig ta av den. "Jag skiter i vad staten säger, det här är min salong, vi är båda unga, nu ska här klippas hår".

Och hår klipptes.
https://twitter.com/erikssondan/status/1329843049351016451

Här sitter Dan i sin bil och tycker att Corona-maskerna är galna:

https://twitter.com/erikssondan/status/1329759230212104194

Han är verkligen en yngre kraftkarlsversion av Manic Street Preachers-sångaren James Dean Bradfield!

Jag älskar både James och Dan!

Han blev stilig av att klippa sig. En frisörslåt:

Morrissey - Hairdresser on Fire

Världens finaste Dan!
Citera
2020-11-21, 16:14
Medlem
Offerviljas avatar
Ikväll klockan 20:00 blir det lördagsunderhållning med Magnus Söderman:

https://www.youtube.com/watch?v=JAnvI0xe918
Citera
2020-11-21, 16:50
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Det är precis det utfallet man kunde förvänta sig.
Att folk inte fick nog när Dan stack till Tyskland igen (istället för att bo en den där nya svenska idyllen man skulle bygga upp när man "köper tillbaka Sverige hur för hus, by för by").
Föreningen sponsrade ju t.o.m hans flytt till Sverige då det var så viktigt att han skulle vara på plats fysiskt.

Det måste vara rena avskrädesmänniskor som sitter kvar och betalar för detta projekt.
Ni vet, det där som "absolut inte skulle vara något nytt mediaprojekt"?

Sen att man köper ett ruckel för 400 000 spänn. Är det någonting imponerande? Det är väl en genomsnittlig årslön i Sverige, föga stora summor för en förening med 1000+ medlemmar.
Jag byggde en swimming pool i somras, det projektet kostade väl 50% mer än DFS-huset....man måste sätta saker och ting i relation. 400 000 är peanuts i relation till de intäkter/medlemsantal.

Man har haft många miljoner i intäkter, lejonparten har gått till att försörja styrelsen. Det tar ju för fan t.o.m betalt för events i huset.

Som jag skrev i tråden för flera år sedan. Det enda detta gör är att pacificera folk. Man räddar Sverige bekvämt genom att donera några hundralappar i månaden, lyssna på 500+ poddavsnitt och grilla korv (och lyssna på domänhajen live via länk från Tyskland).

Det är bättre att lägga resurserna på sig själv, sin familj och bygga sin egen umgängeskrets av människor man litar på.

Jag hade verkligen önskat att jag hade fel om DFS, men så fort jag såg upplägget med DFS, sedan SveGot, korsfaktureringar mellan Motgift Media (styrelsens egna bolag) så var det uppenbart vad planen var. Inte minst med Dans historik av att sälja luft sedan lägga ner skiten och starta om...när han inte ägnas sig åt skumrask utpressarverksamhet mot hederliga småföretagare (som Domänhajen).

Tragiskt att se folk försvara projektet fortfarande och kalla alla kritiker för judar, rödingar och troll.

Det tragiska är att folk lyssnar. Tänk på de losers som kanske flyttat ner till Älgarås för att bygga deras utopi, sen sticker Dan hahaha..
Märkligt hur en kommunistflykting som du sitter i ett svenskt forum och gnäller på de som (utan att bli rika) på ideell (kapitalistisk) basis bygger en nationalistisk förening för svenskar.

Att du som flytt till USA, komiskt nog, tycker det är oförskämt att offra en bit kött på sommaren för en nationalistiska sak säger en hel del om dina prioriteringar. Och kom inte dragandes igen med ditt snack om blonda barn för det är inget alibi för något annat än din egen egoism.
Citera
2020-11-21, 17:00
Medlem
skillnads avatar
Jag har sagt det förr och säger det igen.

Ytters få om ens några vågar på ett konstruktivt sätt kritisera DfS principiella ställningstaganden och målsättningar.

Det absoluta majoriteten av all "kritik" som framförs har att göra med lösa antaganden, rena lögner och personliga påhopp.

Själva påståendet att föreningens ledarskap skulle göra sig det minsta rika, eller ens ha den målsättningen, på DfS är naturligtvis både grundlöst och falsk.
Citera
2020-11-21, 18:57
Medlem
TillTalandeTalmuds avatar
Har dom hållit vad dom lovat, t.ex att personen som skänkte 100 000 kr verkligen fått sitt porträtt målat o upphängt i Svenskarnas hus?
Citera
2020-11-22, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TillTalandeTalmud
Har dom hållit vad dom lovat, t.ex att personen som skänkte 100 000 kr verkligen fått sitt porträtt målat o upphängt i Svenskarnas hus?
Ställ inte så svåra frågor till Skillnad. Han får en extra korv med bröd på grillfesten för att sköta DfS:s damage control på internet.
Citera
2020-11-22, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Jag har sagt det förr och säger det igen.

Ytters få om ens några vågar på ett konstruktivt sätt kritisera DfS principiella ställningstaganden och målsättningar.

Det absoluta majoriteten av all "kritik" som framförs har att göra med lösa antaganden, rena lögner och personliga påhopp.

Själva påståendet att föreningens ledarskap skulle göra sig det minsta rika, eller ens ha den målsättningen, på DfS är naturligtvis både grundlöst och falsk.

Att de skulle bli rika är det egentligen inte många som påstår, men den som har någorlunda koll på europeisk nationalism vet att det finns många hus i t.ex. Tyskland och Italien där man inte behöver betala varje månad för att få tillträde. I dessa hus äger konserter rum varje månad, ibland nästan varje vecka. Därutöver har man såklart också andra, partipolitiskt anknutna, tillställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in