2020-11-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Aha jo så kan det nog vara. Det skulle i alla fall ha viss logik.
Dock inte mycket, Powell påstår sig ju ha tusentals vittnen och dessutom påstår hon sig ju ha rådatan som bevisar fusk.
Och det finns ingen logik i att först starta en civilmål för att sedan ge bevisen till åklagare.
Kan vara att man ger bevis till åklagare för sådant som är konstaterat brottsligt och sådant som hamnar i en legal gråzon väljer man att klämma åt civilrättsligt.
2020-11-24, 00:13
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
DR. ERIC COOMER EXPLAINS HOW TO ALTER VOTES IN THE DOMINION VOTING SYSTEM

https://rumble.com/vbd3s5-2017-dr.-eric-coomer-explains-how-to-alter-votes-in-the-dominion-voting-sys.html
Ingen uppmaning till fusk i videon utan bara genomgång av funktioner. Däremot luktar det unket runt hela hans person iom att han är dokumenterad Trump-hatare och både han och Dominion försökt sopa spåren.
2020-11-24, 00:16
Medlem
squeakys avatar
Det ser ut som att Trumpeten har kapitulerat och hissat vit flagg.

Citat:
(CNN)The General Services Administration has informed President-elect Joe Biden that the Trump administration is ready to begin the formal transition process, according to a letter from Administrator Emily Murphy sent Monday afternoon and obtained by CNN.
2020-11-24, 00:17
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det krävs garanterat otroligt mycket innan man ogiltigförklarar ett val för 150 miljoner väljare.
Om det inte handlar om förkärlek till viss president, varför inte acceptera resultatet och bygga ett bättre/säkrare system till nästa val om 4 år? Istället för att slå ett land i spillror p.g.a ett resultat man inte gillar? #hypocricy #GetOverIt

Så om jag förstår dig rätt så är det ok att korrigera allt fusk, men först om 4 år?
Mellan val har alla glömt bort det och då korrigeras ingenting.. ska nått korrigeras så är det när det uppdagas.
men visst, vi tar det om 4 år till.. när en republikansk president tar hem det med vote-switching.
2020-11-24, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Kan vara att man ger bevis till åklagare för sådant som är konstaterat brottsligt och sådant som hamnar i en legal gråzon väljer man att klämma åt civilrättsligt.

Helt klart, men det görs ju då samtidigt. Det ena hindrar inte det andra så att säga.
Powell skulle då lämna över allt hon hade till åklagare och själv starta en civil process, om hon nu ens har någon standing.
Personen jag citerade påstod att Powell skulle åtala som civilmål och lämna över fallet till åklagare.
Den personen har uppenbarligen ingen som helst kunskap om juridik.
2020-11-24, 00:21
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
BREAKING - GSA has informed Joe Biden that the Trump administration is ready to begin the formal transition process (CNN).

https://twitter.com/disclosetv/status/1331011530142457858?s=20

https://twitter.com/disclosetv/status/1331012197988913154?s=20

Tja. Det ser ut som att Trump kommer erkänna sig besegrad ganska snart. Kanske redan de närmaste dagarna? Lite trist, kan man tycka. Hade gärna sett honom sprattla och bli manglad några veckor till.
2020-11-24, 00:22
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Du har fått ett exempel vi skulle gå igenom men du orkade dig inte igenom 1 timme och 10 minuter som var beviset.

I rest my case.

Ingen orkar det.

De flesta argument går att sammanfatta ganska kort.

Att det här är din hobby och att du har tittat på det här i timmar är inget som betyder att valet var riggat.

Om tio år har du ett annat nöje - så är det med de flesta av oss.
2020-11-24, 00:23
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Jaha, vill du det nu iallafall? I ditt sista inlägg så viftade du bort det hela när vi tog upp.

Va bra, då tar vi nu det här : https://www.youtube.com/watch?v=Ztu5Y5obWPk&feature=youtu.be

Så vart någonstans i Dr. Shiva Ayyadurai rapport här är det han ljuger och den datan han presenterar på valfusk inte stämmer?

Berätta nu du som säger att allt är fusk. Du har Shiva som säger sig kunna bevisa det hela, ingen har lyckats motbevisa honom än - nu är det din tur.

Jag väntar!

Dr Shiva har motbevisats åtskilliga gånger, i den här tråden och på många andra ställen. Se till exempel mina tidigare poster. Här postade jag länkar som direkt motbevisade honom: (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Här postade jag en mer utförlig förklaring direkt i tråden: (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Och här gav jag lite exempelsituationer och siffror som visar hur det är helt normalt att statistiken han får ser ut som den gör, att det är ett förväntat resultat: (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Han är en fåne som är känd mest för att han felaktigt påstår sig har uppfunnit email och att han promotar diverse konspirationsteorier.
2020-11-24, 00:27
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Dr Shiva har motbevisats åtskilliga gånger, i den här tråden och på många andra ställen. Se till exempel mina tidigare poster. Här postade jag länkar som direkt motbevisade honom: (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Här postade jag en mer utförlig förklaring direkt i tråden: (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Och här gav jag lite exempelsituationer och siffror som visar hur det är helt normalt att statistiken han får ser ut som den gör, att det är ett förväntat resultat: (FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Han är en fåne som är känd mest för att han felaktigt påstår sig har uppfunnit email och att han promotar diverse konspirationsteorier.
Inte för att vara oäven men hur mycket vet du om hur han inte skapade ett mail-system som påminner om det vi har idag, sorry men eftersom du inte vet något så läs på lite och kom tillbaka.
2020-11-24, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Det ser ut som att Trumpeten har kapitulerat och hissat vit flagg.

Nej så skall du inte tolka det, det är inte Trumpadministrationen som ligger bakom brevet det är GSA som nu beviljar Biden tillgång till resurser.

Det skulle kunna komma från Trump men det tror jag är extremt osannolikt, snarare är det så att det handlar om att Emily Murphy fattat att det är kört och att dra ut på det längre för att göra Trump nöjd är dåligt för karriären.

Dock måste jag säga att hon har rätt i det hon skriver i brevet att processen måste tydliggöras.
Det måste finnas regler för hur GSA skall avgöra om någon övergångsprocess skall startas eller inte.
Som det är nu blir det en godtycklig bedömning där GSA tvingas att själva efter eget tycke fatta beslut.
Det sätter otillbörlig press på GSA, oavsett hur de beslutar kan deras beslut ifrågasättas eftersom det inte finns några tydliga regler för processen.
2020-11-24, 00:32
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Nej så skall du inte tolka det, det är inte Trumpadministrationen som ligger bakom brevet det är GSA som nu beviljar Biden tillgång till resurser.

Det skulle kunna komma från Trump men det tror jag är extremt osannolikt, snarare är det så att det handlar om att Emily Murphy fattat att det är kört och att dra ut på det längre för att göra Trump nöjd är dåligt för karriären.

Dock måste jag säga att hon har rätt i det hon skriver i brevet att processen måste tydliggöras.
Det måste finnas regler för hur GSA skall avgöra om någon övergångsprocess skall startas eller inte.
Som det är nu blir det en godtycklig bedömning där GSA tvingas att själva efter eget tycke fatta beslut.
Det sätter otillbörlig press på GSA, oavsett hur de beslutar kan deras beslut ifrågasättas eftersom det inte finns några tydliga regler för processen.
Trump säger ju själv på Twitter att det är han som beordrat GSA-Emily och sina medarbetare till detta. Vad svamlar du om? Eller är källan för dålig
2020-11-24, 00:37
Medlem
squeakys avatar
Citat:

Normalt sett så är GSAs godkännande en ren formalitet men det här blir lätt OT så vi stannar här.

Det ska bli intressant att se hur Trumpetens advokater hanterar detta dråpslag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in