2020-11-23, 23:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Bara för att du upprepar samma skit för dig själv så betyder det inte att du har rätt. Du har fått hur mycket som helst att gå igenom - allt ifrån matematiska uträkningar till data-analyser till förstahands vittnen MEN DU VILL INTE SE. Du bara bortförklarar dig! Som alla dina inlägg i denna tråd som bara försöker vifta bort, förminska och sen hitta på rent av påhitt för att försöka ha en poäng.

Jag ska citera Trump - You are fake news!

Men jag har inte kommit med några news; det är det bara du som gör det.

Varför inte bara försöka konkretisera ett enda fall?

Vore det inte mycket lättare än att prata om bajs och NPCbögar?
2020-11-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Din lista av skit är just - skit. Googla ”conclusive evidence”.

Går du nu igenom listorna samt megadumpen samt datat så ja du har rätt, en del räknas som "conclusive evidence", sen har du det som inte gör det.

Men listorna är det också som bevisar på att det är på en större omfattande skala även fast du inte kan tekniskt bevisa alla.

För det är inte så att dessa listor slutar där, utan jag kan ge dig ett par listor med länkar till olika fall, data-analyser ja whatever. Det finns såpass mycket källor och data runt det här att skulle allt vara falskt så är det någon som verkligen sitter och producerar nyheter, videos, bilder för att skapa en falsk bild av verkligheten för världens alla människor att se.

Jag jämför det här med förintelsen - du har samma mängd källor, data, videos, bilder, vittnen etc men inte fan kallar du förintelsen för en lögn inte? Vi kan alla hitta "conclusive evidence" i förintelsen med - däremot har du resten av alla bevis och helheten i sig som lyfter upp det.
2020-11-23, 23:31
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Det är ändå lite förvirrande. Varför nu och inte för 3 år sedan? Sen var hon ju med på PKn och pratade tillsammans med Rudy. Kan det inte bli för mycket rök ibland?

Mike Pence

Läste du inte nyss vad jag skrev?
2020-11-23, 23:31
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Med största säkerhet kommer en recount/audit eller både och att utföras i Michigan. Alla 4 i Board of certification var överens om det och röstade igenom preliminära beslutet att man nu kan begära det.
Sedan om det leder till något får framtiden utvisa dock. Man pekade på att flera vittnen trädde fram under mötet nu, och deras vittnesmål gav ammunition för en audit. Democrats var faktiskt väldigt tillmötesgående och förstående för situationen under mötet, vilket är bra för optics i den delstaten iaf.

Det är samma i ALLA delstater. De tusentals valarbetare som hjälper till gör det för att de brinner för rättvisa och transparenta val. När dom säger att de inte såg fusk, så betyder det exakt just det, inget annat.

Så du kan vara trygg i att inget fusk förekom, trots vad Trumpeter försöker lura i dig.

Misstag skedde garanterat, som i alla val. Men inte bedrägeri.

Trump gör bäst i att börja packa väskorna. Fler och fler republikaner kommer börja kräva att han accepterar förlusten. Och om han inte gör det själv de närmaste dagarna så kommer han att tvingas till det.

Oavsett om han ligger och sprattlar på golvet, bankandes ”nej, nej, nej”, eller inte.
2020-11-23, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Nu är det inte så att Tuckers fråga om bevis inför pressen är avgörande på något vis, men jag ska förklara för dig hur det fungerar om man ska lämna in ett åtal om ett brott så talar man absolut inte om målet till pressen om det inte kan gynnas och då läcker små små saker ut, men kärnan i åtalet lägger man fram i rätten.
Så att Powell inte kan säga något snaskigt eller visa någon bevis inför Tucker beror på av samma förklaring som jag nämnde ovan, sånt lägger man fram i rätten.

Ja fast nu är inte Powell åklagare, har hon bevis om valfusk så kan hon gå brottsvägen och ge bevisen till en åklagare som kan starta en brottsutredning och åtala.
Eller så kan hon göra det civilrättsligt genom en stämning. Men då krävs att hon har standing, dvs fusket hon påstår skall ha påverkat henne eller hennes klienter direkt.
Powell kan inte stämma å "folkets" vägnar.
2020-11-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Men varför var det förtydligandet så viktigt att skicka ut just då?
Sydneys utredning/angreppspunkt är inte lika brådskande som Trumps teams angreppspunkt. Hon samlar allt generellt, inklusive främst Dominion et al.
Trumps team är fokuserade på likabehandlandelagen främst, och lagändringar som inte följde grundlagen i PA angående mail in ballots (enligt deras stämningar dvs).

Trumps team har bråttom, och har inte råd att fastna i ett träsk av förtalsåtal av Dominion och diverse guvernörer som Sydney "outat" under sina intervjuer.

De är nog ganska nöjda dock att all media fokuserade på Sydney och även tog upp hennes påståenden på alla löpsedlar nu när de tänkte att hon "fått sparken". Det hade ju knappt nämnts ngt om hennes påståenden innan, utan all fokus var på rinnande hårfärg.
Miljoner med folk som inte hänger på forum fick plötsligt veta att det finns massa uppseendeväckande anklagelser, och att Giulianis hårfärg inte var det enda som hände på presskonferensen. Media hjälpte precis till att sprida allt till massorna.
2020-11-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men jag har inte kommit med några news; det är det bara du som gör det.

Varför inte bara försöka konkretisera ett enda fall?

Vore det inte mycket lättare än att prata om bajs och NPCbögar?

Jaha, vill du det nu iallafall? I ditt sista inlägg så viftade du bort det hela när vi tog upp.

Va bra, då tar vi nu det här : https://www.youtube.com/watch?v=Ztu5Y5obWPk&feature=youtu.be

Så vart någonstans i Dr. Shiva Ayyadurai rapport här är det han ljuger och den datan han presenterar på valfusk inte stämmer?

Berätta nu du som säger att allt är fusk. Du har Shiva som säger sig kunna bevisa det hela, ingen har lyckats motbevisa honom än - nu är det din tur.

Jag väntar!
2020-11-23, 23:37
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jaha, så du menar att Powell ska vara Trumps Judge Dredd, ledare för Trumps självutnämnda folkdomstol? Det är *det* som är tanken, ju!

Har du tänkt på att ett sådant agerande lär göra henne till än mer av en belastning inne i (den riktiga) rättssalen om hon ska vara med och försvara Trump?

Jo jag har sett det som ett problem, vi får se men om jag hade varit "cheif of staff" så hade jag sponsrat Powell mentalt och tillsatt ett gäng duktiga advokater som hjälper till, för jag har inget med damen att göra överhuvudtaget, vi möttes en gång men det är allt.
Förstår du.
2020-11-23, 23:38
Medlem
Citat:
Det är samma i ALLA delstater. De tusentals valarbetare som hjälper till gör det för att de brinner för rättvisa och transparenta val. När dom säger att de inte såg fusk, så betyder det exakt just det, inget annat.
Och när samma personer dessutom vittnar och kan ta 5 år på kåken för vad dom anser sig ha sett så ska vi inte lita på dom, det svänger snabbt.
2020-11-23, 23:39
Medlem
Nu börjar de bli desperata, tror jag. Nu certifierar man tydligen rösterna i Michigan trots allt även fast man inte gjort en granskning av rösterna som var bestämt att man skulle på förhand.

https://twitter.com/kylenabecker/status/1330990377030070285

Citat:
MICHIGAN. 🚨

"The Michigan Board of State Canavassers voted to certify Michigan's election results. 3 yes votes, one abstention."

After all the controversy with Detroit's unverifiable votes, Michigan is certifying them anyway.

Att de prompt vägrar göra en granskning av rösterna är nog knappast ett bra sätt att injuta mer förtroende bland väljarna om att valet är transparent. Vad kan de vilja dölja? Det har ju inte pågått något valfusk ju.
2020-11-23, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Nu är det inte så att Tuckers fråga om bevis inför pressen är avgörande på något vis, men jag ska förklara för dig hur det fungerar om man ska lämna in ett åtal om ett brott så talar man absolut inte om målet till pressen om det inte kan gynnas och då läcker små små saker ut, men kärnan i åtalet lägger man fram i rätten.
Så att Powell inte kan säga något snaskigt eller visa någon bevis inför Tucker beror på av samma förklaring som jag nämnde ovan, sånt lägger man fram i rätten.
Det är dock så oturligt för dom att deras bevis försvinner så fort de hamnar i en rättsal. Plötsligt har det varit observatörer i lokalerna, döda slutade rösta och hur var det domaren formulerade sig senast till Giullani? "Du viill diskvalificera hundratusentals röster men kan inte lägga fram bevis för att diskvalificera en enda"
2020-11-23, 23:42
Medlem
Citat:

Så du kan vara trygg i att inget fusk förekom, trots vad Trumpeter försöker lura i dig.

Misstag skedde garanterat, som i alla val. Men inte bedrägeri.

Trump gör bäst i att börja packa väskorna. Fler och fler republikaner kommer börja kräva att han accepterar förlusten. Och om han inte gör det själv de närmaste dagarna så kommer han att tvingas till det.

Oavsett om han ligger och sprattlar på golvet, bankandes ”nej, nej, nej”, eller inte.
Sluta tramsa. Massor av valarbetare har vittnat om motsatsen också, deras röster och upplevelser är minst lika viktiga. Det enda rätta är att utreda om det ligger något bakom, oavsett om det hjälper eller stjälper Trump/Biden. Massor med folk i den här tråden tänker inte en bokstav längre än vad deras dagliga media säger åt dom att tänka.

Det absolut största problemet för USA är inte om Biden vinner eller ej, det är att halva röstberättigade befolkningen anser att valet inte gått rätt till (47% enligt undersökningar). Det är ett megastort problem för USA, som kommer få mycket långtgående och allvarliga efterverkningar. Och som vanligt rusar media och idioter runt i sin tjurrusning och tänker inte framåt en sekund.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in