2020-11-23, 19:19
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Extremt spännande! För det slutar inte bara med det amerikanska valet. Dessa människor som står bakom valfusket är även de många kallar "illuminati", de som styr världen mot det agendat dom vill ha det.

Det här kan bli hur stort som helt och kan ha kopplingar till allt möjligt som Epstein till Soros planer om mänskligheten.

Visar det sig att dom har bevis, dom sätter dit dom så vad mer kan vara sant? Vad mer döljer dom för oss? Folket kommer gå emot sina makthavare eftersom vi har svart på vitt hur stormedia och big-tech aktivt censurerar efter korrupta politiker och makthavare.

Det har pratats om att samma valfusk gjorts i 27 andra länder och att Sverige skulle vara ett av dem. Bevisar de valfusk i USA så kommer det sannerligen att påverka Sverige.
2020-11-23, 19:20
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Det är väl inte direkt demokraterna som är part i målet?
Snarare är det väl delstaten?
Lite spekulation från min sida.

Även om målen inte drivs mot det Demokratiska partiet eller någon av dess kandidater så kommer dom att bli direkt påverkade om trumpkampanjen vinner sina mål (dom kommer att förlora valet). Det bör ge dom rätt att yttra sig i målen.
2020-11-23, 19:20
Medlem
HomoDeuss avatar
Michigan certifierar!

Michigan lämnade redogörelse för hur bra valet gick. Trump är så körd.

Edit: ”liten” felstavning.
Senast redigerad av HomoDeus 2020-11-23 kl. 19:48.
2020-11-23, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
NEW: Third Circuit Court of Appeals grants expedited review for Team Trump’s appeal from Pennsylvania.

https://twitter.com/JennaEllisEsq/status/1330917531146711041?s=20
Så ingen certifiering av PA-resutatet idag?
2020-11-23, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Dominion och Smartmatic sitter inte i styrelsen för CISA.
Jo det gjorde dom. Förhoppningsvis inte nu längre.
2020-11-23, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vi får väl vara evigt tacksamma över att SVT med fler inte bara okritiskt återger konspirationsteorier som består av ett sammelsurium av ihopfantiserade berättelser. För vissa verkar det normalt att okritiskt köpa allt som påstås på okända twitterkonton utan vidare hänvisning, eller i timslånga Youtubeklipp från konspiratonsteoretiker. Det har gått flera veckor och de där tunga bevisen finns helt enkelt inte. De påstås snart komma, men det skjuts fram hela tiden. Men det verkar helt normalt i konspirationsteoretikernas värld. "Om några dagar, då jäklar - BOOOM!". Det skulle vara bedrövligt om SVT inte har högre krav på bevis än så innan de återger något.
Det är du som har missuppfattat det. Vi vill inte att dom ska berätta om ihopfantiserade berättelser men det är ju det dom gör nu.

1.Trumps alltså presidenten i USA legal team kallar till PK och säger att detta ska ses som deras opening statement där dom presenterar vad dom anser att deras bevisning visar på osv. Denna punkt får man svårt att säga emot om man har sett på det.

2. TBA. Vi väntar på steg 2 dvs att dessa saker ska prövas i rättssystemet. Även denna punkt tror jag är svår att argumentera emot.

Men som du säger har det för msm och de som följer dom blivit en ihopfantiserad berättelse där resultatet av steg 2 blev att Trumps legal team inte kunde backa upp vad dom sa och att det ska ses som en konspirationsteori.
2020-11-23, 19:30
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vi får väl vara evigt tacksamma över att SVT med fler inte bara okritiskt återger konspirationsteorier som består av ett sammelsurium av ihopfantiserade berättelser. För vissa verkar det normalt att okritiskt köpa allt som påstås på okända twitterkonton utan vidare hänvisning, eller i timslånga Youtubeklipp från konspiratonsteoretiker. Det har gått flera veckor och de där tunga bevisen finns helt enkelt inte. De påstås snart komma, men det skjuts fram hela tiden. Men det verkar helt normalt i konspirationsteoretikernas värld. "Om några dagar, då jäklar - BOOOM!". Det skulle vara bedrövligt om SVT inte har högre krav på bevis än så innan de återger något.

Men SVT var snabba med att basunera ut att Powell sparkats utan att ha belägg för detta. Så du menar i vänstervriden anda att det är ok med ogrundade antaganden så länge man TYCKER RÄTT?

Powell har varit tydlig med att bevisningen kommer senare. Det du har läst "om några dagar boooom" kommer troligtvis från Flashback. Du likställer väl inte anonyma kommentarer på flashback med kommunikation från Powell och Trump??
2020-11-23, 19:30
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Uppdatering Sidney Powell

Jag sa något liknande häromdagen. Antar att jag hade rätt, igen.

Advokat Sidney Powell har i flera uttalande presenterat att hon skall leta fram var och en av de som varit med i detta "pay for play scheme" med avsikt att väcka kriminella rättegångar.

Powell kommer att använda bevis som avslöjar brott i hennes civilrättsliga mål och hänvisa allt till District Attorneys och hennes tidigare kollegor vid DOJ (Department of Justice). Detta mina vänner är Episkt, Powell har över 350 vunna federala case som Åklagare hon känner alla och vet till vilka hon kan passa dessa ärenden

Förklarar också varför Trump Legal inte är med i denna process.

...för att göra detta ännu mer roligt skall de första tre casen (som jag förstår det) lämnas in på BLACK FRIDAY

#Fightback
#TeamSidney

Jag har en fundering om hur fungerar det nu när hon kör civilrättsliga mål, då har hon inte samma power som en åklagare, varken att ge immunitet eller erbjuda witness protection program vilket kan innebära att många vittnen hoppar av.
2020-11-23, 19:32
Medlem
Vissa driver tesen att Demokraterna ökat orimligt mycket i Swingstaterna jämfört med 2016, kollade igenom datan i typ alla större städer i alla stater och jämförde. Detta kom jag fram till.

Detta är alltså skillnaden i det rapporterade resultatet mellan 2016-2020 i county/ies som ligger i anslutning till resp. stad (vissa städer innehåller flera counties). Vet dock inte om detta innefattar poströster (men poströsterna läggs väl på totalen i sitt county)?

Hoppas det inte är alltför oläsligt.

Stat Stad Rep Dem
Utah Provo 115% 209%
Arizona Phoenix 69% 90%
Utah Salt Lake C 95% 87%
California Monterey 75% 76%
California San Diego 45% 70%
Oregon Salem 45% 66%
Idaho Boise 39% 59%
California Sacramento 57% 59%
Colorado Denver 24% 57%
Washington Spokane 43% 56%
Arizona Tucson 41% 56%
Washington Tacoma 45% 56%
California Fresno 44% 55%
Idaho Nampa 32% 55%
California Los Angeles 57% 55%
Virginia Virginia beach 25% 53%
Colorado Colorado Spr. 15% 53%
Maryland Annapolis 12% 49%
South Dakota Rapid City 18% 46%
Oregon Portland 34% 43%
Nebraska Omaha 17% 43%
Texas Austin 27% 42%
Montana Missoula 21% 41%
Texas San Antonio 29% 40%
Washington Seattle 36% 38%
Montana Helena 28% 38%
New Jersey Middlesex 32% 37%
New Mexico Albuquerque 24% 36%
South Carolina Charleston 24% 36%
Georgia Atlanta 15% 36%
Kansas Wichita 16% 36%
Hawaii Honolulu 51% 36%
Nebraska Lincoln 16% 36%
Arkansas Fayetteville 18% 36%
California San Francisco 48% 35%
Oregon Eugene 21% 34%
Tennessee Nashville 18% 33%
California Santa Cruz 32% 33%
Georgia Savannah 22% 33%
South Dakota Sioux Falls 17% 32%
North Dakota Bismarck 7% 32%
North Carolina Raleigh 17% 32%
Wyoming Cheyenne 12% 31%
Texas Houston 29% 30%
Kentucky Lexington 3% 30%
Missouri/Kansas Kansas City 12% 30%
North Carolina Charlotte 16% 29%
North Dakota Fargo 7% 29%
New York Rochester 13% 29%
Montana Great Falls 21% 28%
Minnesota St Paul 9% 28%
California San Jose 56% 28%
New Mexico Las Cruces 31% 28%
Maryland Baltimore 12% 26%
Kansas Topeka 13% 26%
California Santa Barbara 18% 26%
Oklahoma Oklahoma City 3% 26%
New Mexico Santa Fe 29% 25%
Maine Portland 3% 25%
Georgia Columbus 12% 25%
Oklahoma Tulsa 5% 24%
Minnesota Minneapolis 7% 24%
Virginia Richmond 8% 24%
Florida Jacksonville 11% 24%
New Hampshire Manchester 5% 23%
Florida Tampa 23% 23%
West Virginia Charleston 7% 23%
Texas El Paso 55% 22%
South Carolina Columbia 11% 22%
Iowa Des Moines 14% 22%
Ohio Columbus 10% 22%
Georgia Augusta 10% 21%
Florida Orlando 26% 20%
Delaware Wilmington 3% 20%
Kentucky Louisville 5% 20%
Wisconsin Madison 11% 20%
Alabama Birmingham 6% 19%
Connecticut New Haven 7% 19%
Tennessee Memphis 13% 19%
Ohio Cincinnati 5% 19%
Pennsylvania Pittsburgh 10% 18%
DC Washington DC 57% 18%
Pennsylvania Philadelphia 16% 17%
North Carolina Greensboro 10% 17%
Massachusetts Boston 5% 17%
Rhode Island Providence 14% 17%
Indiana Indianapolis 3% 16%
Michigan Lansing 7% 16%
New Jersey Newark 22% 15%
Michigan Detroit 16% 15%
Missouri St Louis 1% 15%
Arkansas Little Rock 4% 14%
Illinois Chicago 24% 14%
Mississippi Jackson 1% 13%
Florida Tallahassee 7% 13%
Louisiana Baton Rouge 4% 13%
Louisiana New Orleans 10% 10%
Wisconsin Milwaukee 7% 10%
Alabama Montgomery -2% 9%
Texas Dallas 17% 9%
Ohio Cleveland 13% 8%
Florida Miami 39% 8%
Texas Laredo 86% 8%
Ohio Toledo 10% 7%
New York Buffalo 3% 4%
New York Albany 3% -2%
New York NYC 32% -14%

Förutom Phoenix kan jag inte se några suspekta avvikelser. Det enda storstadsområde Dems tycks ha minskat är i NYC, och det ganska rejält. Städer i swingstaterna (Michigan, Wisconsin, Pennsylvania) kommer ju faktiskt ganska långt ner i listan.

Ok, då kanske man har fuskat överallt, säger någon. Jag tycker på sätt och vis att det, om man nu vill fuska, verkar osmart att sprida ut fusket eftersom sannolikheten att bli upptäckt ökar ju mer utspritt det är. Å andra sidan vill man ju sopa bort den här typen av statistiska spår. Så jag vet inte, men jag tycker det verkar långsökt.
Senast redigerad av EGH 2020-11-23 kl. 19:36.
2020-11-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Alla dina länkar är från 14 Augusti 2020 så vet inte hur du menar att dom bevisar att dom rapporterade om detta. dvs när det var på mångas läppar och på förstasidan 8 månader tidigare. Du vet då när msm hade möjligheten att skapa opinion och James Comey var på förstasidan och berättade om hur dom friats från felaktigheter och hur det backades upp av Horowitz rapport som undersökte Muellers utredning och precis hade släppts. Den rapportering som fick folk att fortsätta skrika om att Trump samarbetat med ryssarna fast allt visade sig vara bluff och båg, är du med? Det är den tiden jag pratar om.
"Buhu de rapporterade ingenting om det här" *får tre länkar* "buhu de rapporterade för sent" :
https://www.cnn.com/politics/live-news/inspector-general-report-russia-investigation/h_789c45ab138034b081b8efc2e802f2bb CNN, december 2019. Du kan säkert googla fram fler exempel om du vill, nu har du fått fyra av mig men du kan först få förklara vad det här har med det påstådda valfusket att göra?
2020-11-23, 19:36
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det här stämmer inte. Det kommer inte ske bara för att Trump inte ger sig .

Ja vi får se, det har hänt 2ggr tidigare och hanteringen har varit det jag nämnde, men å andra sidan så är det nya tider. Deep State har sina tentakler överallt
2020-11-23, 19:42
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Inte som helhet, nej. Men han tar upp det i slutet av videon. Det är dessutom en väldigt bra video, och du borde vara tacksam över att jag delade med mig av den till dig alls.

Jag skulle vara mer tacksam över vårat informationsutbyte om du läst mitt svar. Det handlade inte om något förhör

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in